ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
عوامل کم شدن ناگهانی باد تایر
نویسنده : Sadeghhaghighat

عوامل کم شدن ناگهانی باد تایر

کم شدن ناگهانی باد تایر می تواند رانندگان را دچار دغدغه ی فراوانی کند . کم شدن باد تایر می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد ، گاهی ممکن است مشکل از لاستیک باشد و در برخی مواقع هم مشکل از جای دیگریست که کمی با این مشکلات آشنا می شویم تا راه حلی مناسب برای بهبود این مشکل پیدا کنیم .

 

در اولین قدم کم شدن ناگهانی باد لاستیک می تواند به ایجاد شدن حفره ای ریز در پهنای لاستیک باشد که با کم شدن ملایم باد تایر و در نتیجه با خالی شدن کامل باد ما را دچار دردسر می کند که در این مرحله با مراجعه به نزدیکترین آپاراتی مشکل خود را برطرف کنید . در اکثر مواقع لاستیک در زیر خودرو کاملا سالم و نو است ولی مشکل کم شدن باد ناگهانی داریم در این موقع باید حتما والف را چک کنیم چرا که والف هم همانند تمامی وسایل دیگر تاریخ انقضاء دارد و با خراب شدن آن مشکل کم شدن باد در لاستیک ایجاد می شود .

 

در برخی از مسیر های رفت و آمد مثل بزرگراه ها ، اتوبان ها و خیابان ها بدلیل شکستگی آسفالت و ترک برداشتن آن چاله ها و گودال هایی در سطح این مسیر ها ایجاد می شود و این جز ایجاد مشکل برای رانندگان نیست . عبور از این چاله ها با سرعت بالا منجر به تاب برداشت رینگ شده و تغییر فرم موجب می شود که باد تایر به مرور کاهش می یابد ، تاب برداشتن رینگ می تواند بستگی به نوع برخورد با دست انداز باشد گاهی زیاد بوده وگاهی کم که در اکثر مواقع تکنسین آپاراتی می تواند مشکل را برطرف کند و در غیر این صورت باید رینگ تعویض شود .

 

عوامل تشخیص باد تایر هنگام رانندگی

- لرزش در فرمان ، لاستیک ها و بطور کلی لرزش غیر منتظره خودرو می تواند علائمی برای پنچری باشد .

- سفت شدن ناگهانی فرمان ، این اتفاق قالبا زمانی رخ می دهد که باد لاستیک ها در حال خالی شدن باشد .

- تمایل خودرو به تغییر مسیر و انحراف به طرف چپ یا راست .

اگر لاستیک خودرو بترکد یا باد لاستیک ها به یک باره خالی شود ، خودرو با شدت بیشتری نسبت به مورد قبل تمایل به منحرف شدن از مسیر دارد و کنترل آن به مراتب سخت تر می شود . که در این مواقع باید با بهترین عملکرد امنیت خود و سرنشینان خودرو را حفظ کنیم و با حفظ تعادل و ثابت نگه داشتن فرمان و کنترل خودرو از بوجود آمادن حادثه ی ناگوار جلو گیری کنیم .