ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
دانستنیهای سیستم تعلیق خودرو
نویسنده : Sadeghhaghighat

دانستنیهای سیستم تعلیق خودرو

همیشه کسانی که به دنبال خرید یک خودرو نو یا در حد نو هستند بیشتر به دو نکته اهمیت می دهند اول ظاهر خودرو و دوم راحتی و کم صدا بودن خودرو که گفتنی است هرچه قدر که هزینه بیشتری را صرف خرید خودرو کنیم به همان اندازه هم از امکانات خودرو بر خوردار می شویم . یک اتومیبل برای اینکه بتواند بهترین گزینه برای راحتی سرنشینانش باشد از عوامل مختلفی کمک می گیرد مانند انتخاب صندلی های راحت که سرنشینان احساس راحتی کنند ، تو دوزی داخلی مدرن که حسی خستگی و افسردگی را از بین ببرد .

 

شاید اگه شما بپرسند مهمترین عامل در راحت بودن یک خودرو چیست ؟ پاسخ شما امکانات راحتی داخل کابین است که صندلی ها و ... آنرا تشکیل می دهند . باید بگویم درست است حق باشماست ولی این مهم ترین عامل در راحتی خودرو برای سرنشینان نیست بلکه مهم ترین عامل سیستم تعلیق می باشد . که این مجموعه اصلی ترین و تاثیر گذار ترین عامل در هندلینگ خودرو می باشد که در خودرو های پیشرفته این سیستم هم ارتقا پیدا می کند .

 

شما با سیستم تعلیق مناسب حتی می توانید از مسیرهای دشوار و ناهموار بدون  ورود کوچکترین صدا و ضربه داخل کابین باشید ، در خودرو های شاسی بلند که قابلیت آفرود دارند با کمی ارتقا دادن سیستم تعلیق می توان از سفر آفرودی لذت برد . اکثر رانندگان از این گلایه مند هستند که چرا لاستیک های زیر خودروشان دچار ساییدگی زود رس می شود این مسئله می تواند به سیستم جلو بندی و در برخی مواقع به سیستم تعلیق خودرو بستگی دارد .

 

امروزه برای اینکه خودرو از نظر شکل و ظاهر اسپرت به نظر برسد دارندگان خودرو فنر ها را برش داده و به قول گفتنی کف خواب می کنند  که این جز آسیب زدن به خودرو چیز دیگری ندارد . البته برای این موضوع هم راه حلی وجود دارد . پنوماتیک سیستم تعلیق اتومات می باشد که تا حدی به گوشمان خورده این سیستم با کنترل از راه دور یا کنترل از داخل خودرو انجام می شود و وظیفه آن بالا و پایین آمدن ارتفاع خودرو می باشد . در برخی از خودرو ها این سیستم بصورت آپشن در خودرو عرضه می شود مانند سیتروئن زانتیا که با آن آشنا هستیم .  

برچسب ها :