ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
همه چیز در مورد لاستیک ران فلت
نویسنده : Sadeghhaghighat

همه چیز در مورد لاستیک ران فلت

معایب و مزایای لاستیک ران فلت 

در اکثر مواقع تایر خودرو ناگهان و یا در جای نامناسب دچار پنچری می شود . اکثر افراد جهت رفع مشکل پنچری و تعویض لاستیک و یا گرفتن تایر جدید با امدادهای جاده ای تماس می گیرند که اکثر مواقع بیشتر از یک ساعت باید منتظر امداد بمانند. تقریبا می توان گفت کسانی که خودرو دارند توانایی تعویض تایر خود را دارند که در بیشترهم وقت شما را تلف می کند و هم دست و بالتان را کثیف و بدتر از همه آن است که خودروی شما تایر زاپاس نداشته باشد چاره ای جز تماس با خودرو بر و یا منتظر بودن برای رسیدن لاستیک جدید را نخواهید داشت . امروزه در برخی از کمپانی های خودروسازی در جهان از تایر های ران فلت به صورت استاندارد برای برخی از محصولات خود استفاده می کنند ، و ما به برخی از مزایا و معایب این تایر ها خواهیم پرداخت. تایر ران فلت


تایر ران فلت
در زندگی امروزی نظاره گر برخی از برندهای لاستیک مانند پیرلی ، گودیر ، میشلن ، کانتیننتال ، بریجستون و … تایرهای ران فلت را در سایزهای مختلف تولید و عرضه بازار می کنند . از همه این مسائل که بگذریم ، در لاستیک ران فلت  به هنگام پنچری می تواند وزن خودرو را به مدت کوتاه در هنگام کاهش فشار باد تایر (پنچری) تحمل نماید، به عبارتی ساده به هنگام کم بودن فشار باد (پنچری) تایر ران فلت می تواند حدود ۱۶۰ کیلومتر مسافت را طی کند تا راننده به نزدیک ترین آپاراتی جهت تعویض لاستیک مراجعه نماید. در حال حاضر به طور میانگین 15 درصد خودروهای مدرن و امروزی تایرهای ران فلت دارند . در زمان کمی دور برخی از خودروسازان  برای خودروهای اسپورت از لاستیک های ران فلت استفاده می کردند ، اما حالا آن ها رفته رفته برای تکمیل کردن امکانات ایمنی و رفاهی استفاده از این تایرها را در محصولاتشان امری الزامی دانسته اند . به عنوان مثال بی ام و و کادیلاک کمپانی هایی هستند که تایر مورد استفاده شان اکثرا ران فلت می باشد .

راه تشخیص لاستیک ران فلت

معمولا بر روی دیواره ی تایر های ران فلت عبارت RUN FLAT و نشان RFT قابل مشاهده می باشد . امروزه بیشترین  نوع تایرهای ران فلت ، تایرهای خودنگهدارنده می باشند. در این نوع تایرها دیواره ها به اندازه کافی تقویت شده اند تا در زمانی که فشار باد تایرها به مرور کم و یا حتی تخلیه می شوند ، خودرو را پشتیبانی کنند. و ما به برخی از مزایا و معایب این نوع تایر ها اشاره خواهیم داشت .

تایر ران فلت

مزایا:

  • رانندگی در موقع پنچری :

اصلی ترین مزیت این نوع تایرها در این است که شما می توانید تقریبا تا مسافت  ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت را حتی در حالتی که هوایی در لاستیک ها باقی نمانده باشد را طی کنید و از طرفی دیگر نیازی نیست تا در شرایط هوایی نا مساعد مانند :  بارنندگی ، هوای گرم و بیابانی ، جاده های شلوغ و پرترافیک به خودتان زحمت تعویض تایر را دهید . و حتی شما می توانید در این شرایط  با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت برانید و می توانید مسافت بیشتری را با لاستیک ران فلت به هنگام کمبود باد بپیمایید . البته گفتی ست اعداد ، ارقام و اطلاعات دقیق تر را باید در دفترچه راهنما و یا توصیه های ایمنی و فنی هر سازنده بیابید.

  • وزن کمتر خودرو :

می توان گفت به دلیل حذف زاپاس و اقلام تعویض تایر مانند جک و ...  وزن خودرو کاهش می یابد . البته این کاهش وزن چندان به حساب نمی آید چرا  که باتوجه به تقویت دیواره جانبی تایر های ران فلت، وزن این لاستیک ها از لاستیک های عادی بیشتر است .


تایر ران فلت

معایب :

  • حذف زاپاس:

همان طور که اطلاع دارید  در خودروهایی که لاستیک ران فلت دارند دیگر از تایر زاپاس خبری نیست ، و حتی خبری از جک و آچار هم نیست ، یکی از دلایل رو آوردن خودروسازان به تایر ران فلت ، استفاده بهینه تر از فضای صندوق عقب و حتی اضافه کردن ردیف سوم و … به جای  نبود لاستیک زاپاس است.

  • احتمال ترکیدگی تیر هنوز وجود دارد :

اگر راننده پشت فرمان با  آلارم پنچری بر روی صفحه کیلومتر مواجه شد باید بالاتر از مسافت مجاز و یا محدوده سرعت براند چرا که  ممکن است لاستیک کم کم  شروع به از بین رفتن کند. از طرفی اگر پنچری در روی فاق یا دیواره لاستیک اتفاق بیفتد و یا تایر با جسمی بزرگ برخورد کند ، چاره ای به جز کمک گرفتن با یک خودرو امداد نیست . 

  • گران بودن نسبت تایر های معمولی:

معمولا لاستیک های ران فلت نسبت به تایر های معمولی گران تر هستند و بسیاری از این نوع لاستیک ها قابل باز یابی و تعمیر نخواهند بود و نیاز به تعویض دارند.البته در صورت آسیب یا پنچری

برچسب ها :