ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
8 دلیل  استارت نخوردن خودرو
نویسنده : Melika Piri

8 دلیل استارت نخوردن خودرو

 

 

استارت نخوردن خودرو یکی از مشکلاتی است که افراد صاحب خودرو با آن دست و پنجه نرم میکنند و حداقل یک بار برای افرادی که صاحب خودرو هستند به وجود آمده. استارت نخوردن خودرو میتواند دلایل بسیاری داشته باشد اما اغلب افراد علت این مشکل را معیوب بودن باتری خودرو میدانند ولی علاوه بر باتری خودرو , استارت نخوردن خودرو میتواند دلایل متعددی داشته باشد. با ما همراه باشد تا به علت های استارت نخوردن خودرو بپردازیم.

 

 به چه علت خودرو استارت نمیخورد؟

 استارت نخوردن خودرو

1 . معیوب بودن باتری خودرو

همانطور که در کمی پیش گفته شد ,اغلب افراد به محض این که خودرویشان استارت نمیخورد فکر میکنند که مشکل از باتری خودرو است و این امر در بعضی از شرایط صحیح میباشد و گاها ممکن است مشکل استارت نخوردن خودرو از باتری خودرو نشات بگیرد . همانطور که در مقاله ای که همه چیز را درباره باتری خودرو بیان کردیم, متوجه این موضوع شدیم که باتری هم, همانند بیشتر قطعات خودرو دارای عمری مشخص میباشد و معمولا عمر باتری خودرو به دو سال میرسد . در صورتی که باتری خودرو خراب باشد و دچار اختلال شدیدی باشد , خودرو روشن نمیشود, پس برای همین امر شما باید به یک تعمیرگاه مراجعه کنید و باتری خودرویتان را تعویض کنید.

باتری خودرو 

 

2 . استارت

استارت خودرو یکی از اصلی ترین قطعه ها برای روشن شدن خودرو میباشد و دارای قطعاتی است که هنگامی که راننده خودرو استارت میزنند, برق به سر استارت خودرو وارد میکند و سپس خودرو روشن میشود و در بعضی از مواقع این مسیر به درستی عمل نمیکند و فرایند برق رسانی به استارت مختل میشود و مانع روشن شدن خودرو میشود.

 

3 . معیوب بودن دینام خودرو

یکی ازمهم ترین و حیاتی ترین قطعات برای خودرو , دینام میباشد که وجود آن در خودرو ضروری میباشد. اگر دینام خودرو نباشد , عملکرد باتری خودرو بسیار ضعیف میشود و در صورت ضعیف شدن دینام , خودرو قادر نیست هنگام استارت زدن , برقی را به استارت وارد کند و در این صورت استارت صورت نمیگیرد. اگر دینام خودر به مشکلی بر خورده باشد , هنگامی که خودرو روشن است چراغ باتری روشن میشود و به شما پیغام خراب بودن دینام را میدهد و پس از دریافت پیام باید هرچه سریع تر اقدام به تعمیر آن کنید.

دینام خودرو 

 

4 . خرابی سوییچ

گاهی ممکن است علت استارت نخوردن خودرو, از معیوب بودن قطعات خودرو نباشد و ایراد از سوییچ خودرویتان باشد . یکی از راه هایی که با استفاده از آن میتوانید متوجه شوید که ایراد استارت زدن خودرو , از سوییچ  میباشد این امر است که سوییچ خودرو را در صورت باز قرار دهید , اگر چراغ های هشدار دهنده روشن نشدند یعنی مشکل از سوییچ خودرو میباشد اما این نکته را در نظر داشته باشید در صورتی با این راه میتوانیم عیب سوییچ را متوجه شویم که باتری خودرو سالم باشد.

 

5 . ایراد در سیم کشی خودرو

طبیعتا در هر کجا که سیستم برق رسانی وجود داشته باشد سیم هایی هم در آنجا برای اتصالات به کار رفته و خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست برای همین گاهی ممکن است علت استارت نخوردن خودرو معیوب بودن سیم کشی خودرو باشد . درصورت معیوب بودن سیم کشی, انتقال برق به درستی انجام نمیشود و اگر سیم هایی که معیوب یا فرسوده هستند مربوط به بخش استارت خودرو یا باتری خودرو باشد , طبیعی است که هنگام استارت زدن , خودرو روشن نشود.

 

6 . خرابی شمع ها

یکی از دلایلی که میتواند باعث استارت نخوردن خودرو باشد, شمع های خودرو است زیرا شمع خودرو همانند قطعه های دیگر خودرو , قطعه ای مصرفی میباشد که بعد از هر صد هزار کیلومتر باید تعویض شود و فرسوده بودن شمع های خودرو میتواند یکی از دلیل های استارت نخوردن خودرو باشد , برای همین امر به شما توصیه میکنیم حتما بعد از هر صدهزار کیلومتری که با خودرو طی کردید ,اقدام به تعویض آنها کنید.

 شمع های خودرو

7 . کلاه توزیع

این بخش به ندرت باعث میشود که خودرو استارت نخورد و اگرعلت استارت نخوردن خودرو مربوط به این بخش باشد, به این علت است که این بخش رطوبت گرفته و رطوبت گرفتن این بخش وابسته به شرایط جغرافیا ای محل سکونت شماست. برای این که متوجه شوید این بخش دارای رطوبت است یا خیر, میتوانید کلاه توزیع را خارج کرده و رطوبت آن را بررسی کنید و اگر در هنگام بررسی , ترکی بر روی آن مشاهده نمودید, اقدام به تعویض آن کنید.

 

8 . کثیف بودن فیلتر سوخت خودرو

همانطور که در مطالب قبل گفته شد, در خودرو قطعاتی مصرفی متعددی وجود دارد که طول عمر مشخصی دارند و فیلترسوخت خودرو هم جزء این دسته قطعه ها میباشد که باید هر بیست هزار کیلومتر تعویض شود. اگر فیلتر سوخت در اثر کثیفی مسدود شود , باعث میشود بنزین به خودرو نرسد و در نتیجه خودرو به دلیل نداشتم سوخت کافی, قادر به استارت خوردن نمیباشد.

فیلتر سوخت خودرو 

 

مطلب اخر

اگر خودرویتان بنا به هردلیلی استارت نخورد, قطعات خودرو را دست کاری نکنید زیرا ممکن است که مشکل از جای دیگری نشات بگیرد و شما با کاری که میکنید خرابی را در خودرویتان بیشتر میکنید و ممکن است به قطعات خودرو صدمه بزنید, اگر خودرویتان استارت نخورد و مشکل , علت های اشاره شده نبود حتما به یک تعمیرگاه مراجعه کنید تا مشکل خودرویتان را رفع کند .