ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
نحوه کاهش مصرف سوخت در زمستان
نویسنده : Melika Piri

نحوه کاهش مصرف سوخت در زمستان

 

 

یکی از اصلی ترین دغدغه ایرانیان , صرفه جویی در مصرف سوخت و بنزین میباشد که طبیعتا یکی از دلیل هایی که موجب این صرفه جویی شده , بالارفتن قیمت بنزین در ایران میباشد. اما در هر زمان نمیتوان در مصرف سوخت و بنزین صرفه جویی کرد مانند هنگامی که وارد فصل زمستان میشویم و هوا رو به سرد شدن میرود درصد مصرف سوخت بالاتر از هر زمان میشود. در این مقاله قصد داریم به علت بالا رفتن مصرف سوخت در زمستان و نحوه جلوگیری از آن بپردازیم , در این مقاله ما را همراهی کنید.

 

علت بالا رفتن مصرف سوخت در زمستان چیست؟

1 . یکی از دلایلی که موجب افزایش مصرف سوخت در فصل زمستان میشود , هوای سرد میباشد که موجب کم شدن باد لاستیک میشود. نتیجه کم شدن باد لاستیک خودرو در فصل زمستان اصطکاک بیشتر زمین است که خودرو برای اینکه از این نیرو گذر کند , نیاز به انرژی بیشتر دارد تا بتواند بر اصطکاک لاستیک بر زمین غلبه کند و این انرژی موجب افزایش مصرف سوخت میشود. در فصل زمستان نیز ممکن است به دلیل شرایط آب و هوایی که گاهی موجب بارش برف میشود باد لاستیک خودرویتان را کم کنید که این امر نیز میتوان علتی برای افزایش مصرف سوخت در این فصل باشد.نکته دیگری که در این باب وجود دارد , بالانس بودن چرخ های خودرو است که باید بالانس درستی داشته باشند.

 علت بالا رفتن مصرف سوخت در زمستان

2 . کاری که اغلب رانندگان برای ایمنی بیشتر و همچنین تسلط کافی در هوای برفی و بارانی انجام میدهند , افزایش وزن خودرو میباشد که این امر برای ایمنی و متمرکز بودن بر خودرو کار صحیحی است اما موجب افزایش سوخت خودرو میشود.

 

3 . یکی از اصلی ترین دلیل هایی که موجب افزایش سوخت در فصل زمستان میشود , موتور خودرو است  زیرا موتور مجبور است از زمانی که خودرویتان را روشن میکنید و استارت میزنید تا لحظه پارک کردن خودرویتان کار کند و برای کار کردن نیاز به بنزین و همچنین مصرف سوخت دارد. به هنگام سر شدن هوا برای اینکه موتور خودرو و بنزین به دمای نرمال و همیشگی خود برسد نیاز به زمان بیشتر دارد.

 

4 . با ورود فصل سرما طبیعی است که برخی عملکرد ها تغییر کنند زیرا هوای سرد است و هوای سرد میتواند بر عملکرد قطعات خودرو تاثیر بگذارد و روند کار آنها را سخت تر کند و طبیعی است که قطعات خودرو برای این که در این شرایط بتوانند عملکرد درستی از خود نشان دهند نیاز به انرژی ای بیشتر دارند که نتیجه نیاز انرژی, بالا رفتن مصرف سوخت است.

 علت بالا رفتن مصرف سوخت در زمستان

5 . یکی از دلایل دیگری میتواند علتی برای افزایش مصرف سوخت در فصل زمستان باشد , بار گذاشتن بر روی باربند در خودرو میباشد که موجب افزایش مصرف سوخت میشود.

 

6 . یکی از دلایلی که با وجود آن مصرف سوخت افزایش پیدا میکند , فرسوده بودن لاستیک های خودرو میباشد که در هر زمانی اتفاق بیفتد موجب بالا رفتن مصرف سوخت میشود.

 

7 . نگهداری نادرست خودرو در هر شرایطی موجب ایجاد مشکلاتی در خودرو میشود که یکی از این مشکلات در خودرو افزایش پیدا کردن مصرف سوخت است و نکته دیگر که اگر در مکانیکی خودروی شما مشکلی وجود داشته باشد و به آن رسیدگی نشود , موجب بالا رفتن مصرف سوخت میشود. برای اینکه بتوانید از خودرویتان به درستی نگهداری کنید میتوانید در زمان های مشخص خودرویتان را سرویس کنید تا مشکلی در این باب به وجود نیاید.

 

نحوه کاهش مصرف سوخت در زمستان

در مطالب بالا همانطور که دلایلی که موجب بالا رفتن مصرف سوخت خودرو در فصل زمستان میشد را مطالعه کردید و در این قسمت قصد داریم به دلایلی که مصرف سوخت در فصل سرما کمک میکند بپردازیم  , با ما همراه باشید.

 نحوه کاهش مصرف سوخت در زمستان

1 . رانندگی استانداری داشته باشید زیرا رانندگی تاثیر بسیاری در افزایش مصرف سوخت دارد و با رانندگی ای که که میکنید میتوانید مصرف سوخت را کم کنید.

 

2 . سنسور های خودرو به ویژه سنسور اکسیژن در خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است و حتما از سلامت سنسورهای خودرویتان مطمعن شوید زیرا خرابی آنها میتواند مشکلاتی زیادی را پدید آورد که یکی از آنها افزایش مصرف سوخت است .

 

3 . گاز دادن و شتاب بی جا در خودرو یکی از دلیل ها ای است که میتواند باعث افزایش سوخت خودرویتان شود پس از گاز دادن و شتاب ناگهانی در خودرو پرهیز کنید.

 

4 . تمیزی فیلتر هوای خودرویتان را چک کنید و اگر کثیف بود حتما اقدام به تعویض آن کنید.

 

5 . بالانس نبودن چرخ های خودرو همانطور که در کمی قبل تر بیان شد در افزایش مصرف سوخت تاثیر بسیاری دارد و همیشه از بالانس بودن چرخ های خودرویتان مطمعن شوید.

 

6 . یکی از اقداماتی که میتوانید برای کاهش مصرف سوخت در فصل زمستان انجام دهید , نگهداری خودرو در محیطی سر بسته و گرم میباشد که در صورت انجام این عمل بدنه خودرو و همچنین اتاقک خودرویتان گرم میماند و این امر موجب کاهش مصرف سوخت میشود.

 نحوه کاهش مصرف سوخت در زمستان

7 . به محض این که خودرویتان را روشن میکنید ,شروع به حرکت نکنید حداقل 40 سانیه ای مکث کنید و پس از آن حرکت کنید و حتما سعی کنید پس از به کار افتادن موتور خودرو , خودرو را تا جایی که میتوانید متوقف نکنید.

 

8 . از امکاناتی که خودرو شما آن را شامل میشود همانند گرم کن صندلی سعی کنید استفاده نکنید زیرا سوخت بسیاری مصرف میکند و شمارا مجبور میکند که برای زدن بنزین به پمپ بنزین مراجعه کنید.

 

9 . از روغن موتور با کیفیت برای خودرویتان استفاده کنید زیرا روغن موتور بی کیفیت میتواند علتی برای بالا رفتن مصرف سوخت در خودرو باشد.