ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
عوامل موثر برای افزایش عمر لنت ترمز
نویسنده : Melika Piri

عوامل موثر برای افزایش عمر لنت ترمز

 

در مقاله های قبلی بارها به قطعه های مصرفی و نکات مهمی که باید راجب آنها بازگو میشد را بیان نمودیم مانند فیلتر هوا که در مقاله قبلی با عنوان " در چه زمانی اقدام به تعویض فیلتر هوا کنیم؟ " به آن پرداختیم که نمونه ای از قطعات مصرفی در خودرو است که دارای طول عمر مشخصی در خودرو  میباشد و حالا قصد داریم به لنت ترمز بپردازیم که این قطعه نیز همانند فیلتر هوا و دیگر قطعات دیگر همانند تسمه تایم قطعه ای مصرفی است و در مدت زمان مشخصی باید تعویض شود.

 اگر شما صاحب خودرو هستید باید به این قطعه توجه بسیاری کنید زیرا باید در زمان مشخصی اقدام به تعویض آن کنید اما نکته ای که وجود دارد این امر است که قیمت ها روز به روز افزایش پیدا میکند و لنت ترمز نیز قطعه ای است که بر قیمت آن به مرور افزوده میشود . برای همین امر اغلب افراد سعی دارند با استفاده از روش ها و مراقبت های که برای خودرو انجام میدهند ,زمان سالم بودن لنت ترمز را بیشتر کنند تا هزینه کمتری را متحمل شوند. در این مقاله مارا همراهی کنید تا با این قطعه آشنا شویم و راه هایی که برای افزایش طول عمر این قطعه مهم موثر هستند بپردازیم.

 لنت ترمز چیست

لنت ترمز چیست و چه وظیفه ای دارد؟

لنت ترمز قطعه ای پر اهمیت در خودرو میباشد که به هنگام رانندگی رابطه ای مستقیم با جان راننده و سرنشینان خودرو دارد و از این جهت بسیار مهم است و خرابی و نبودن آن در خودرو میتواند امری بسیار خطرناک باشد. نکته ای که لازم به ذکر است این است که طول عمر لنت ترمز را میتوان بر حساب کارکرد خودرو نیز مطلع شد به این دلیل که زمانی که کیلومتر خودرو بالا و بالاتر رود برخی از قطعات در خودرو شروع به فروسوده شدن میکنند و نیاز به تعویض دارند و چشم پوشی از این امر ممکن است باعث به خطر افتادن جان شما و جان سرنشینان خودرویتان تمام شود. وظیفه ای که این قطعه مهم بر عهده دارد این امر میباشد که پس از این که راننده پدال ترمز را فشار داد , سطح اصطکاکی لنت ترمز به روتور ترمز میچسبد و نتیجه این فرایند توقف خودرو میباشد.

 

عمر مفید لنت ترمز چقدر است؟

همانطور که در کمی قبل وظیفه لنت ترمز را مطالعه نمودید , به این اشاره شد که لنت های ترمز به طور مداوم درحال سایش میباشند و همچنین یکی از پر استهلاک ترین قطعه ها در تمامی خودروها میباشد و همانطور که کمی قبل با این قطعه آشنا شدید , این قطعه در خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است. این قطعه علاوه بر اینکه به طور مداوم در حال اصطکاک میباشد علاوه بر آن بسیار داغ است که میتوان گفت این دمای بالا یکی از اصلی ترین عوامل برای خراب شدن لنت ترمز میباشد. همانطور که بیان شد عمر لنت ترمز را کارکردی که خودرو دارد میتوان فهمید و باید لنت ترمز را هر 75 هزار کیلومتر تعویض کنید .

 عمر مفید لنت ترمز چقدر است؟

عواملی که در افزایش عمر لنت ترمز تاثیر دارند

برخی افراد هستند که میخواهند تا عمر مفید لنت ترمز خودرویشان بیشتر از محدوده ای که گفته شد باشد برای همین امر در این مقاله قصد داریم به روش هایی بپردازیم که در افزایش طول عمر لنت ترمز تاثیر بسزایی دارند , با ما همراه باشید.

 

1 . جنس لنت ترمز

نوع کیفیت و جنسی که برای لنت ترمز از آن استفاده میکنید در طول عمر آن تاثیر به سزایی دارد. لازم به ذکر است که امروزه در بازار انواع مختلف لنت ترمز با جنس ها و کیفیت و قیمت های متفاوتی عرضه میشود. پیشنهاد میکنیم که گول قیمت کم لنت های ترمز را نخوردید زیرا جنس آنها از آلیاز و فلز یا نیمه فلز میباشند که به سیستم جدید ترمز خودرو هم خوانی ندارد و علاوه بر این امر منسوخ شده هم نیز هستند. پیشنهاد ما برای خرید لنت ترمز , خرید لنت ترمز سرامیکی میباشد زیرا بهترین نوع در بازار شناخته میشود و از طول عمر بالایی برخوردار است.

 عمر مفید لنت ترمز چقدر است؟

2 . روغن ترمز

استفاده از روغن برای سیستم ترمز در خودرو بسیار مهم است و نقش روانکار را در ترمز ایفا میکند و نوع خرید آن اهمیت زیادی دارد و باید طبق اطلاعاتی که در دفترچه راهنمای خودرو درج شده اقدام به خرید روغن ترمز کنید. با تعویض به موقع روغن ترمز و استفاده از نوع مرغوب آن میتوانید به سیستم ترمز و لنت ترمز خودرویتان کمک بسیاری کنید تا عمر انها نیز افزایش پیدا کند.

 

3 . روتورها

اگر قصد دارید لنت ترمز خودرویتان را تعویض کنید یا زمان تعویض آن فرا رسیده باید ابتدا اقدام به تعویض روتور ترمز کنید زیرا اگر هربار لنت ترمز خودرویتان را تعویض کنید و از روتور ترمز خودرویتان بگذرید , تعویض لنت ترمز در خودرویتان تاثیر مثبتی نخواد داشت و نکته ای که درباره روتور ها وجود دارد این امر است که نسبتا عمر طولانی ای دارند اما به دلیل استهلاک بالا و دمای بسیار بالایی که وجود دارد موجب خرابی آن میشود  که در این صورت باید اقدام به تعویض آن کنید.

اگر اقدام به تعویض روتور خراب شده یا تاب خورده نکنید این امکان وجود دارد که روتوری که خراب است باعث خرابی لنت ترمز خودرویتان نیز شود و همچنین هزینه نگهداری آن افزایش پیدا میکند و در نهایت روتوری که خراب باشد میتواند باعث افت عملکرد سیستم ترمز نیز شود پس درصورتی که از خراب شدن آن مطلع شدید اقدام به تعویض آن کنید.

 عمر مفید لنت ترمز چقدر است؟

4 . نحوه رانندگی با خودرو

نحوه رانندگی عاملی تاثیرگذار در خراب شدن و یا افزایش عمر لنت ترمز میباشد. اگر شما از جمله رانندگانی هستید که عادت به توقف های مکرر و سخت دارید ,باید بگوییم که این کار شما نتیجه ای جز از بین رفتن لنت ترمز در خودرو ندارد و زودتر از موعد باید اقدام به تعویض لنت ترمز خودرویتان کنید. نکته ای که در رانندگی بسیار مهم است و برخی از رانندگان آن را انجام میدهند این امر است که با هر دو پا اقدام به فشرن پال های خودرو میکنند که موجب ساییدگی لنت ترمز و دیسک میشود.