ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
دلایلی که موجب خالی شدن باتری خودرو میشوند
نویسنده : Melika Piri

دلایلی که موجب خالی شدن باتری خودرو میشوند

 

 

یکی از رایج ترین مشکلاتی که رانندگان با آن روبه رو هستند , استارت زدن و روشن نشدن خودرو میباشد که این امر برای رانندگان بسیار عذاب آور است زیرا علت این روشن نشدن در بیشتر مواقع خالی شدن باتری خودرو میباشد. باتری خودرو یکی از مهم ترین قطعات در خودرو است که وظایف بسیار مهمی را در خودرو برخوردار است . یکی از این وظایف برق رسانی به خودرو و روشن کردن خودرو پس از استارت زدن است که پس از خالی شدن مشکلاتی از نظیر روشن نشدن خودرو را در پی دارد. در این مقاله ما را همراهی کنید تا به دلایلی که موجب خالی شدن باتری میشوند اشاره کنیم و به علائمی که در این شرایط از خود نشان میدهد آشنا شویم.

 

علت خالی شدن باتری خودرو چیست؟

دلایل متفاوتی وجود دارد که میتواند موجب شود تا باتری خودرو خالی شود و شما را به دردسر بی اندازد. مشکلاتی که پس خالی شدن  باتری خودرو به وجود می آید میتواند عملکرد خودرو را مختل کند زیرا همانطور که بیان شد وظیفه برق رسانی به سیستم الکترونیکی به خودرو را برخوردار است و گاهی علت اصلی روشن نشدن خودرو میتوان خالی شدن باتری خودرو باشد. دلایلی که میتوان موجب خالی شدن باتری باشد را در ادامه بیان خواهیم کرد.

 علت خالی شدن باتری خودرو

 1 . روشن ماندن بدون علت چراغ های خودرو

یکی از دلایلی که میتواند دلیلی برای خالی شدن باتری خودرو باشد, روشن ماندن چراغ های خودرو است.  به این صورت که اگر چراغ سقفی و همچنین چراغ اصلی خودرو به هنگامی که خودرو خاموش است به مدت طولانی ای روشن باشد میتواند موجب خالی شدن باتری خودرویتان شود. برای جلوگیری از این امر همیشه هنگام خروج از خودرو چراغ های خودرویتان را چک کنید و از خاموش بودن آن ها اطمینان حاصل کنید تا باتری خودرویتان خالی نشود.

 

2 . هنگامی که خودرو برق دزدی کند!

یکی از اصلی ترین دلایلی که میتواند موجب شود تا باتری خودرویتان خالی شود برق دزدی خودرو است. برق دزدی خودرو در خودرو به این شکل است که موتور خودرو خاموش است و فعالیتی در خودرو ندارد اما وسایل و قطعات الکتریکی خودرو همواره به فعالیت خود در خودرو ادامه میدهند که این امر نتیجه ای جز خالی شدن باتری خودرو ندارد. نکته ای که در این امر وجود دارد این است که شما نمیتوانید برق دزدی خودرویتان را تشخیص دهید زیرا کار ساده ای نیست و برای فهمیدن این امر باید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

 برق دزدی در خودرو

3 . فرسوده شدن اتصالات موجود در باتری

قلع دلیلی است که میتواند موجب خالی شدن باتری خودرو شود به این صورت که قلع در باتری میتواند پوسیده شود که لازم به ذکر است که این قطعه وظیفه اتصالات باتری خودرو را بر عهده دارد که در صورت پوسیده شدن آن میتواند موجب اختلال در سیستم برق رسانی خودرو شود و علاوه بر این مانع شارژ شدن درست باتری خودرو نیز میشود که نتیجه مطالب گفته شده, د شارژ شدن باتری خودرو میباشد.

 

4 . بی کیفیت بودن باتری خودرو

 در مقاله ای با عنوان " راهنمای خرید باتری برای خودرو " به نکاتی که باید هنگام خرید باتری توجه کنید اشاره نموده ایم که در صورت تمایل میتوانید آن را مطالعه کنید. دقت در خرید باتری میتواند به خودروی شما کمک بسیاری کند زیرا اگر باتری با کیفیتی خریداری کنید , باتری قادر است تا زمان زیادی را شارژ نگه دارد و درصورتی که برای خودرویتان از باتری بی کیفیت استفاده کنید زودتر از حد معمول د شارژ میشوند و عملکرد مختلی دارد.

 علت خالی شدن باتری خودرو چیست

5 . اختلال در دینام خودرو

همانطور که به صورت مختصر بیان شد , اغلب اوقاتی که باتری خودرو خالی میشود زمانی است که خودرو عملکردی از خود ندارد و خاموش است .حالا اگر وقتی خودرویتان روشن باشد و همچنین درحال حرکت باشد و باتری آن خالی شد, نشانه از عملکرد نادرست دینام خودرو میدهد زیرا باتری هنگامی که حرکت میکند , هم زمان شارژ نیز میشود که در صورت خرابی دینام خودرو این عمل رخ نمیدهد و باتری شارز نمیشود و درنتیجه خالی میشود.

 

نشانه های که خالی شدن باتری در خودرو چیست؟

 از انجایی که باتری در خودرو نقش مهمی را ایفا میکند , در صورت به خالی شدن از خود نشانه هایی بروز میدهد که با دانستن آنها میتوانید هنگامی که این امر برای خودروی شما به وجود آمد سریع ریشه یابی کنید و اقدام به حل مشکل کنید.

 نشانه های که خالی شدن باتری در خودرو چیست

1 . روشن نشدن خودرو پس از استارت زدن

همانطور که در ابتدا بیان شد , اولین علامتی که باتری خودرو به هنگام خالی شدن از خود نشان میدهد روشن نشدن خودرو است. اگر اقدام به استارت زدن کردید و خودرو روشن نشد به احتمال زیاد مشکل از باتری خودروی شما است و ممکن است که باتری خالی کرده باشید.

 

2 . استارت نخوردن خودرو

اگر در شرایط آب و هوایی سردی قرار داشتید و استارت زدید و خودرویتان استارت نخورد ,میتواند یکی از علامت هایی باشد که ضعیف شدن باتری خودرو و همچنین خالی شدن آن را نشان میدهد و اغلب در این شرایط هنگامی که اقدام به استارت زدن میکنید خودرو از خود صدای ضعیفی نیز تولید میکند.

 

3 . مختل شدن عملکرد باتری

طبیعتا اگر باتری خودرو د شارژ شده باشد عملکرد صحیحی از خود به نمایش نمیگذارد و نامنظم عمل میکند به این شکل که یک روز عملکرد مطلوبی از خود به نمایش میگذارد و روز دیگر شاهد عملکرد ضعیف آن خواهید بود.