ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
آیا رنو ساندرو ارزش خرید دارد؟
نویسنده : Melika Piri

آیا رنو ساندرو ارزش خرید دارد؟

 

یکی از شرکت های محبوب خودروسازی که اغلب به هنگام تولید و یا همچنین معرفی خودرو مورد استقبال مردم قرار میگیرد ,شرکت رنو می باشد که اغلب خودروهای این شرکت فرانسوی به هنگام معرفی و فروش همیشه با اقبال خوبی روبه رو میشوند . رنو ساندرو یکی از خودروهای این شرکت فرانسوی است که چندسالی است که وارد بازار داخلی کشورمان شده و به فروش میرسد که جالب است که بدانید که این خودروبر روی پلت فرم خودروی تندر 90 تولید و ساخته شده است . این خودرو نیز مانند اغلب خودروهای موجود در بازار دارای برخی مزایا و معایب است که اگر قصد خرید این خودروی هاچبک فرانسوی را دارید در انتخاب این خودرو به شما کمک خواهد کرد . با ما در این مقاله همراه باشید تا بیشتر با خودروی رنو ساندرو آشنا شویم و از مزایا و معایب آن مطلع شویم و بدانیم آیا این خودرو ارزش خرید دارد یا خیر.

 

مشخصات خودروی رنو ساندرو

همانطور که در ابتدای مقاله بیان شد , خودروی رنو ساندرو بر پایه پلت فرم تندر 90 ساخته شده که درواقع این دو خودروی نام برده شده از یک خانواده هستند و برای همین امر این دو خودرو از لحاظ مشخصات فنی تشابه زیادی با هم دارند . رنو ساندرو در ابتدای تولید از گیربکس دستی JH3 بهره میربد که در سال 1396 گیربکس دستی جای خود را به جعبه دنده JHQ داد و توانست ایراداتی که در نسخه گیربکس دستی از آن برخوردار بود را رفع کند . پیشرانه ای که این هاچبک فرانسوی ازآن بهره میبرد از نوع  چهار سیلندر خطی است که توان بیشینه ای معادل با 105 ساب بخار را دارد . حداکثر گشتاوردی که این خودرو قادر به تولید آن می باشد 140 نیوتن متر است که در دور موتور 3750 دور در دقیقه حاصل میگردد. همانطور که در کمی قبل بیان شد این خودرو در دو نسخه دستی و اتوماتیک ارائه شده که نسخه دستی آن از نوع 5 سرعته می باشد که مصرف سوخت آن به صورت ترکیبی است که معادل 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد و مدل اتوماتیک آن بهره مند از سیستم انتقال قدرت 4 سرعته می باشد که این نسخه نیز مصرف سوختی به صورت ترکیبی دارد که در هر 100 کیلومتر حدود 8.3 لیتر مصرف سوخت را دارا می باشد .

 مشخصات خودروی رنو ساندرو

مزایای خودروی رنو ساندرو

طبیعی است هر خودرو ای که وارد بازار میشود دارای برخی مزایا و معایب می باشد که رنو ساندرو این هاچبک فرانسوی از این امر مستثنی نیست . در ادامه با ما همراه باشید تا به مزایای این خودرو بپردازیم .

 

1 . پیشرانه خوب

همانطور که بیان کردیم ,این خودرو بر پایه پلت فرم خودروی تندر 90 ساخته شده که از لحاظ فنی شباهت های زیادی به آن دارد. یکی از مشهود ترین شباهت های این خودرو به پیشرانه آن ربط پیدا میکند که هر دوی این خودروها از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری 16 سوپاپ بهره مند هستند که توان بیشینه ای معادل با 105 ساب بخار را دارد و همچنین 140 نیوتن متر گشتاورد دارد . گرچه این پیشرانه مشخصات یک پیشرانه بسیار قوی را ندارد اما برای این هاچبک فرانسوی بسیار مناسب است و میتواند در خودروی رنو ساندرو عملکرد مطلوبی از خود به نمایش بگذارد . نکته که درباره این پیشرانه وجود دارد به کیفیت ساخت آن مرتبط میشود که در مقابل رقبای هم قیمت خود از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است .

 

2 . کیفیت ساخت مطلوب

یکی از مواردی که در این خودرو نسبت به دیگر خودروهای که با مونتاز داخلی عرضه میشود وجود دارد , به کیفیت ساخت این خودرو مربوط میشود , چراکه اغلب خودروهایی که در داخل ایران مونتاژ میشوند اغلب آنها از کیفیت ساخت پایینی برخوردار هستند که در این خودرو این امر کمتر به چشم میخوردو این خودرو از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردار است که یکی از مزایای اصلی رنو ساندرو می باشد . این خودرو با استهلاک پایینی که دارد موجب شده تا گزینه مناسبی برای استفاده بلند مدت باشد .

 مزایای خودروی رنو ساندرو

3 . ایمنی

ایمنی خودرو جز مهم ترین نکات و معیار برای خرید یک خودرو می باشد که اغلب در کشور خودمان به این امر توجهی نمیشود که موجب شده تولید کنندگان خودروی داخلی خودروهایی با ایمنی بسیار پایین تولید کنند . خوشبختانه این خودرو یکی از خودروهایی است  که تست های ایمنی بر روی آن انجام شده و میتوان از لحاظ ایمنی بر روی این خودرو حساب باز کرد . لازم به ذکر است که این خودرو در سال 2008 توسط موسسه ایمنی یورو انکپ تست شده است که توانسته چهار ستاره از لحاظ ایمنی را از این موسسه دریافت کند و لازم به ذکر است که حداکثر ستاره که میتوان از موسسه ایمنی گرفت 5 ستاره می باشد.

 

4 . سواری راحت

یکی دیگر از مواردی که جزء مزایای این خودرو می باشد, سواری آن است که این سواری راحت به دلیل استفاده از سیستم تعلیق مک فرسون می باشد . با این خودرو به راحتی میتوانید از دست اندازها و جاده های ناهموار بدون این که شیب های جاده را حس کنید رانندگی کنید و این امر موجب شده تا رنو ساندرو به یک خودروی خانوادگی تبدیل شود .

 خودروی ریو یاندرو

معایب خودروی رنو ساندرو

1 . کم بودن آپشن و تجهیزات

یکی از معایب اصلی این خودرو که بسیار به چشم می آید و در این زمینه بسیار از خودروهای هم رده خود عقب مانده  به نبود آپشن ها و امکانات خودرو بر میگردد که امروزه یکی از ملاک ها برای خرید خودرو به حساب می آید و دارا نبودن برخی آپشن ها و تجهیزات بسیار میتواند به چشم رانندگان بیاید و در این خودرو متاسفانه خبری از آپشن هایی مانند کروز کنترل , تهویه اتوماتیک و یا حتی صفحه نمایش دیده نمیشود و اگر به دنبال خودروای هستید که از آپشن های خوبی برخوردار باشد باید بگوییم که این خودرو نمیتواند مورد پسند شما واقع گردد زیرا در بخش آپشن این خودرو نمره پایینی را دریافت میکند و به هیچ عنوان خودروای با امکانات و با تجهیزات نمی باشد .

 

2 . مصرف سوخت بالا

یکی از مورادی که اغلب مردم به دلیل افزایش قیمت سوخت و بنزین برایشان اهمیت بالایی دارد مصرف سوخت است که متاسفانه این خودرو در مصرف سوخت عملکرد ضعیفی دارد و مصرف بالایی در سوخت خودرو دارد که مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر به 9 لیتر میرسد که برای این خودرو یک عدد بالا محسوب میشود. این میزان از مصرف سوخت در مقابل رقبای هم رده خود مصرف کمتری نسبت به رنو ساندرو دارند و میتوان گفت که یکی از معایب اصلی این خودرو مصرف سوخت بالای این خودرو است .

 معایب رنو ساندرو

3 . ظاهر نچندان زیبا

اولین چیزی که هنگام دیدن خودرو به چشم می آید ظاهر خودرو و بدنه آن می باشد که تاثیر زیادی در فروش خودرو دارد و میتوان گفت این خودرو طراحی ای قدیمی و دارد و مانند رقبای هم رده خود که خودروای زیبا و اسپرت هستند این خودرو نتوانسته از ظاهری چشمگیر برخوردار باشد و موجب جذب خریدار برای خرید این خودرو نمیشود . یکی از اصلی ترین ایراداتی که به طراحی ظاهری این خودرو وارد است , استفاده بیش از حد خطوط شکسته می باشد که در کل تمام طراحی این خودرو موجب شده با خودروای با طراحی قدیمی و ساده رو به رو باشیم .

 

4 . نفوذ صدا به کابین خودرو

یکی از اصلی ترین معایبی که سرنشینان خودروی رنو همیشه از آن شکایت دارند نفوذ صدا به کابین خودرو می باشد و اغلب این صدا وقتی اوج میگیرد که دور موتور بالا باشد و این امر به دلیل عایق بندی ضعیف و کم کاری در این قسمت می باشد که موجب شده علاوه بر کم بودن کیفیت متریال پایین کابین داخلی , شاهد صداهای زیادی در این خودرو باشید .

 ارزش خرید رنو ساندرو

کلام آخر

اگر شما به دنبال خودروی خانوادگی هستید این خودرو گزینه ای مناسب برای شما می باشد و با استهلاک کمی که دارد میتوانید بر روی بلند مدت بر روی این خودرو حساب باز کنید اما از آن سو اگر فردی هستید که آپشن و امکانات رفاهی برای شما اهمیت بالایی دارد و قصد خرید خودروای با مصرف سوخت کمی دارید باید بگوییم که این خودرو مناسب شما نیست و بهتر است که به دنبال خودروی دیگری باشید .