ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
پر فروش ترین خودروهای ایرانی کدامند ؟
نویسنده : Melika Piri

پر فروش ترین خودروهای ایرانی کدامند ؟

 

 

خودروهای ایرانی با این که نمیتوانند درخشش خاصی را در بازار های جهانی تجربه کنند اما در کشور خودرمان از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و حتی بسیاری از خودروهای داخلی متقاضی های زیادی برای خرید دارند و اغلب افراد به فکر خرید خودروی ایرانی هستند و ایرانی بودن خودرو برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است . شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که تاریخچه خودروهای ایرانی از سال 1340 آغاز شده و تا به الان ادامه دارد و در ابتدای تولید فقط چند خودرو به نام پیکان , ژیان, شاهین و آریا در بازار خودرو موجود بود که این چند خودرو از محبوبیت بسیار بالایی در آن زمان برخوردار بود و پروفروش ترین خودرو در بین خودروهای نام برده خودروی پیکان بود که رشد بسیار خوبی را در آن زمان داشت و و به تولید 432 هزار دستگاه نیز توانست برسد.

 لازم است بدانید که تولید خودروی پیکان در زمان جنگ به این رقم تولید رسید و در اواسط جنگ نیز خودروی پیکان وضعیت بدی را پشت سر میگذاشت و اوضاع فروش آن خوب نبود . پس از این که بازار خرید خودروی پیکان کساد شد خودروای دیگر به نام پژو 405 تولید شد که همانطور که میدانید این خودرو تا به کنون یکی از خودروهای پرطرفدار ایرانی می باشد . چرخه تولید شدن خودروها در بازار داخلی در ایران بسیار رونق داشته و این رونق تا به زمان حال ادامه دار نیز بوده است . در این مقاله ما را همراهی کنید تا با پر فروش ترین خودروهای داخلی آشنا شویم .

 

پر فروش ترین خودروهای ایرانی کدام اند ؟

1 . دنا

خودروی دنا

دنا یکی از خودروهای داخلی است که به هنگام معرفی شرکت ایران خودرو , استقبال ویژه ای از آن به عمل آمد و بسیاری از مردم از این خودرو برای خرید استقبال نمودند . شاید برایتان جالب باشد که بدانید که خودروی دنا خودروای به عنوان جایگزین سمند معرفی شد و به دلیل طراحی تهاجمی آن توانست به یکی از خوش چهره ترین های خودرو ها را در سال 1395 معرفی شود و یکی از علت هایی که افراد برای خرید این خودرو اشتیاق دارند به علت ظاهر جذاب این خودرو می باشد . خوشبختانه این خودرو در پی سال های تولید خود ورژن های دیگری از خود از جمله دنا پلاس را در اختیار مردم گذاشته که این خودرو در ورژن های مختلف توانسته امکانات مختلفی را در اختیار خریداران قرار دهد . از مشخصات این خودروی زیبا میتوان به پیشرانه ای از نوع EF7 اشاره نمود که دارای 4 سیلندر می باشد . گیربکس این خودرو 5 سرعته می باشد که نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند . گشتاورد این خودرو 157 نیوتن متر و دارای 113 اسب بخار قدرت می باشد .

 

2 . پژو 206 تیپ دو

 پژو 206 تیپ دو

پژو 206 یکی از خودروهایی که اغلب همه قشر مردم آن را میپسند و سواری با ان را دوست دارند و این محبوبیت در بین جوانان افزایش پیدا کرده است . این خودرو در اوایل دهه 80 وارد بازار داخلی کشورمان شد و از زمان اغاز فروش این خودرو تا به زمان حال در دسته پرفروش ترین خودروهای بازار داخلی در ایران قرار داشته است . لازم به ذکر است که از این خودرو نسخه های دیگر از جمله پژو 207 یا پژو 207 i نیز تولید شده که آن ها نیز به نوبه خود از فروش بسیار بالایی در بازار داخلی بهره مند بودند اما با تمام این اوامر خودروی 206 از نسخه های جدید تر خود جلو تر است . از مشخصات این خودروی محبوب میتوان به موتور آن اشاره نمود که دارای حجمی معادل 1.4 لیتر و 8 سوپاپ اشاره نمود . این خودرو 75 اسب بخار قدرت و دارای 118 نیوتن متر گشتاورد می باشد.

 

3 . پژو پارس

پژو پارس

از دیگر خودروهای محبوب و پر فروش ایرانی میتوان به خودروی پژو پارس یا با نامی که با آن معروف است پرشیا اشاره نمود که ورود این خودروی محبوب از دهه 70 در کشورمان آغاز شد و با این که مدت زمان زیادی از تولید این خودرو میگذرد اما ایرانیان به هنگام خرید یک خودروی ایرانی, این خودرو را در لیست انتخاب های خود قرار میدهند . جالب است بدانید که این خودرو یکی از باکیفیت ترین خودروهای شرکت ایران خودرو به حساب می آید و این خودرو در سال 99 رتبه دوم پر متقاضی ترین خودرو را به نام خود ثبت نمود . از مشخصات این خودروی محبوب میتوان به پیشرانه TU5 اشاره نمود که دارای 1.6 لیتر حجم و 4 سلیندر و 16 سوپاپ می باشد . حداکثر قدرت این خودرو معادل 108 اسب بخار و حداکثر گشتاورد این خودرو 153 نیوتن متر می رسد و شتاب صفر تا صد آن به 11 ثانیه زمان احتیاج دارد .

 

4 . رنو ساندرو

رنو ساندرو

رنو ساندرو یکی دیگر از خودروهای پر فروش محصول ایران خودرو می باشد که این خودرو نیز مانند اغلب خودروهای ایران خودرو از محبوبیت خوبی برخوردار است و خودروی نسبتا جدیدی می باشد و لازم به ذکر است که این خودرو در سال 1399 به تولید و پخش رسید و میتوان گفت که این خودرو از کیفیت و آپشن نسبتا خوبی برخوردار است و  لازم به ذکر است که نسخه اتوماتیک این خودرو به بازار های جهانی عرضه میشود و توانسته نام خوبی در بازار های جهانی از خود به جای بگذارد . از مشخصات این خودرو میتوان به پیشرانه از نوع  چهار سیلندر خطی اشاره نمود که توان بیشینه ای معادل با 105 ساب بخار را دارد . حداکثر گشتاوردی که این خودرو قادر به تولید آن می باشد 140 نیوتن متر است که در دور موتور 3750 دور در دقیقه حاصل میگردد. این خودرو در دو نسخه دستی و اتوماتیک ارائه شده که نسخه دستی آن از نوع 5 سرعته می باشد که مصرف سوخت آن به صورت ترکیبی است که معادل 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد و مدل اتوماتیک آن بهره مند از سیستم انتقال قدرت 4 سرعته می باشد که این نسخه نیز مصرف سوختی به صورت ترکیبی دارد که در هر 100 کیلومتر حدود 8.3 لیتر مصرف سوخت را دارا می باشد .