ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
از مزایا و معایب مزدا 3 نیو چی میدانید؟
نویسنده : Melika Piri

از مزایا و معایب مزدا 3 نیو چی میدانید؟

 

خودروهای سدان امروزه در تمام سطح جهان و همچنین در بازار خودروی ایران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند و اغلب خودروهایی که در دسته خودروهای سدان قرار دارند از محبوبیت و همچنین فروش خوبی در ایران برخوردار هستند. یکی از سدان های محبوب که در بازار خودروی ایران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است ,  خودروی مزدا 3 می باشد که سال های زیادی است که در بازار خودروی ایران از فروش بالا و مداومی برخوردار است که توسط گروه بهمن در کشورمان مونتاژ شده و به دست مردم میرسد . یکی از دلایلی که موجب محبوبیت این خودرو شده به ظاهر اسپرت آن ارتباط پیدامیکند که توانست جمع کثیری ازجوانان را به سمت خود جذب کند . در این مقاله با ما همراه باشید تا با برخی از مزایا و معایبی که این خودروی محبوب از آن برخوردار است اشاره کنیم و بیشتر با این سدان محبوب آشنا شویم .

 

مزایای مزدا 3 نیو 

1 . پیشرانه قدرتمند
یکی از مهم ترین معیار هایی که برای خرید یک خودرو میتوان تعیین کرد پیشرانه خوب و قدرتمند می باشد که این سدان توانسته این خواسته را برای خریداران خود فراهم کند. از مشخصات این سدان زیبا میتوان به یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجم 2 لیتری اشاره نمود که قادر به تولید توانی معادل 147 اسب بخار می باشد و گشتاورد آن معادل 187 نیوتن متر می باشد که این عدد برای یک موتور با تنفس مصنوعی مطلوب می باشد . از دیگر مشخصات این خودرو میتوان به یک جعبه دنده 5 ساعته اشاره نمود که وظیفه انتقال قدرت این خودرو را بر عهده دارد . همچنین لازم به ذکر است که شتاب صفر تا صد این خودرو به 9.2 ثانیه میرسد که از اکثر رغبای خود در شتاب بالاتر است و حداقل مصرف سوخت این خودرو در داخل شهر به 8.4 لیتر و در خارج از شهر به 6.4 لیتر در هر صد کیلومتر میرسد .

مزایای مزدا 3 نیو

2 . خودروی ایمن 
ایمنی یکی از مهم ترین شاخصه ها برای انتخاب یک خودرو می باشد که متاسفانه خودروهای ایرانی از این امر بسیار مهم محروم هستند اما خودروی مزدا 3 نیو جز ایمن ترین خودرها در دسته خودروهای سدان می باشد که از این جهت میتواند به خوبی توجه ها را به خود جلب کند . این خودرو توانسته در سال 2009 در تست تصادف موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی که بالاترین سطح ایمنی است را به دست بیاورد . همچنین علاوه بر تست های ایمنی ای که بر روی این سدان زیبا صورت گرفته است , این خودرو از تجهیزات ایمنی بسیار خوبی همانند سیستم کنترل کشش TCS , توزیع نیروی ترمز الکترونیکی EBD , سیستم کنترل پایداری ESC , ترمز ضد قفل ABS , 6 کیسه هوای برای راننده و سرنشنین جلو و همچنین پرده ای و جانبی , پشت سری فعال و کمربند ایمنی پیش کشنده و ... برخوردار است که میتواند ایمنی خودرو و سرنشینان و راننده را تامین کند . 

 

3 . خودروای با کیفیت و کم استهلاک
یکی از مهم ترین مشخصه های خودروهای ژاپنی به کیفیت ساخت بالا و استهلاک کم آن ها ارتباط پیدا میکند که از خودروهای ژاپنی همانند خودروی مزدا 3 نیو سال های طولانی بدون کند شدن عملکرد خودرو استفاده کرد و این امر میتوان یکی از مهم ترین مزایا خودروی مزدا 3 نیو به حساب آید . از دیگر نکات این خودرو در این باب میتوان به کیفیت بالای قطعات استفاده شده در خودرو اشاره نمود که از دوام بسیار بالایی برخوردار هستند  میتوانید برای مدت زمانی طولانی بر روی عملکرد قطعات خودرو حساب باز کنید و نگرانی خرابی خودرو و قطعات آن در اغلب شرایط های موجود نباشید برای مثال یکی از ویژگی های کارامد که موجب عملکرد بهتر این خودرو شده به تسمه تایم آن ارتباط پیدا میکند که به جای استفاده از تسمه تایم , سازندگان این خودرو از زنجیر تایم استفاده کرده اند که موجب دوام و عمر بیشتر در مقابل تسمه تایم می باشد .

مشخصات فنی مزدا 3 نیو

معایب مزدا 3 نیو


1 . سواری خشک


 تا کمی پیش در رابطه با مزایای خودروی مزدا 3 نیو میگفتیم اما دراین قسمت به معایب این سدان زیبا اشاره میکنیم که یکی از معایبی که این خودرو از آن برخودار است به سواری خشک آن ارتباط پیدا میکند که علت اصلی این امر به اسپرت بودن خودرو و سیستم تعلیق و فنربندی آن ارتباط پیدا میکند که ممکن است موجب نارضایتی افراد شود و لازم به ذکر است که این سواری خشک , خود را بیشتر در جاده ها و دست انداز ها نشان میدهد اما در کل این امر برای خودروی مزدا 3 نیو عیب محسوب نمیشود زیرا این امر به دلیل ساختار و اسپرت بودن خودرو است و طبیعی است که خودروای با این نوع فنربندی و سیستم تعلیق از سواری خشکی بهره مند باشد .

 

2 . کم بودن فضای کابین


 دومین ایرادی که میتوان به مزدا 3 نیو گرفت به کم بودن فضای داخلی این خودرو ارتباط پیدا میکند و لازم به ذکر است که این محدودیت فضا فقط شامل صندلی های عقب میشود و ردیف راننده از فضای مناسبی برخوردار است . ردیف دوم خودروی مزدا 3 نیو به طوری طراحی شده که افرادی که از جسه پر و قدی بلند بهره مند باشند به طور همزمان 3 نفری نمیتوانند باهم در ردیف دوم خودرو ساکن شوند که این امر موجب اذیت شدن سرنشینان عقب خودرو میشود , بنابراین اگر قصد دارید یک خودروی خانوادگی برای خودتان انتخاب کنید پیشنهاد ما صرف نظر کردن از مزدا 3 نیو می باشد .
 
معایب مزدا 3 نیو


3 . کم بودن ارتفاق خودرو


یکی دیگر از مواردی که در رابطه با این خودرو موجب نارضایتی رانندگان شده است , به ارتفاع کم این خودرو با سطح زمین ارتباط پیدا میکند . درواقع فاصله این خودرو با سطح زمین به گونه ای است که اگر دو یا سه فرد بزرگسال در ردیف دوم  خودرو مستقر شوند , خودرو در دست اندازها دچار مشکل میشود و احتمال این که سطح خودرو با دست انداز برخورد کند بالا است به همین سبب این امر میتواند با تکرار موجب مشکل شود و به بدنه خودرو آُسیب برسد و موجب ضرر برای شما و خودرویتان شود .