ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
آیا خودروی برلیانس H330 ارزش خرید دارد ؟
نویسنده : Melika Piri

آیا خودروی برلیانس H330 ارزش خرید دارد ؟

 

 

در مقاله های گذشته بارها در رابطه با خودروهای چینی مانند MVM X330  یا جک S3  و ... دیگر خودروها پرداخته ایم . همانطور که میدانید خودروهای چینی نقش چشمگیری در صنعت خودرو داشته اند و توانسته اند نظرات را به خود جلب کنند . در این بین طبیعی است که شرکت های خودروسازی تمایل زیادی داشته باشند تا با شرکت های چینی برای افزایش کیفیت خودروهایشان با همکاری کنند . در این بین خودروی برلیانس که شامل همکاری شرکت برلیانس و پارس خودرو هستند توانستند به جهت افزایش کیفیت خودرو و همچنین به صرفه بودن قیمت با هم مذاکره داشته باشند . خودروی برلیانس H330 یکی از خودروهای مونتاژ داخلی می باشد که بار اول در سال 1393 به معرفی در آمد و سپس بعد از یک سال به تولید رسید و توانست به واسطه مشخصاتی که دارد در بین مردم محبوب واقع شود .  این خودرو توانست در سال 96 نسخه جدید تر و بی عیب تری از خود عرضه کند و به واسطه طراحی جذاب و بروز و پیشرانه ای با قدرت مطلوب توانست در بین خودروهای سدان محبوب واقع شود . در این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با این خودرو آشنا شویم .

 

مشخصات فنی خودروی برلیانس H330

همینطور که در ابتدا اشاره نمودیم این خودرو در دو نسخه عرضه گردید که نسخه اول در سال 94 تولید رسید که از یک پیشرانه ای ضعیف 1.5 لیتری برخوردار بود که حداکثر قدرت آن 105 اسب بخار و گشتاورد آن 138 نیوتن متر بود که موجب نارضایتی مالکان خودرو شده بود و عملکرد ضعیفی از خود به نمایش میگذاشت و شتاب کافی ای برخوردار نبود . خوشبختانه در نسخه ای که در سال 96 توسط شرکت پارس خودرو تولید شد از این مشخصات ضعیف سابق خبری نبود و این شرکت توانسته بود عملکرد ضعیف خودروی برلیانس H330 را بهبود ببخشد . این خودرو از یک پیشرانه ای قویتر با حجم 1.65 بهره میبرد که قدرت آن به 114 اسب بخار میرسد و گشتاورد آن 154 نیوتن متر می باشد و مانند نسخه قبلی خود از عملکرد ضعیفی برخوردار نمی باشد . از دیگر مشخصات این خودرو میتوان به شتاب آن اشاره کرد که در نسخه دستی شتاب صفر تا صد این خودرو به 12 ثانیه و در نسخه اتومات به 13.5 ثانیه میرسد و مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر در نسخه دستی 7.8 لیتر و در نسخه اتومات به 7.6 لیتر میرسد .

 مشخصات فنی خودروی برلیانس H330

طراحی ظاهری برلیانس H330

یکی از نکات قابل توجهی که در ابتدای ورود این خودرو به بازار ایران بر سر بازان ها افتاده بود  به همکاری شرکت برلیانس با شرکت خودروسازی آلمانی بود که نقش چشمگیری در طراحی این خودرو داشت . درواقع تولیدکنندگان خودروی برلیانس H330 با الهام گیری از خودروهای آلمانی و BMV توانسته اند خودروای مشابه با خودروهای آلمانی تولید کنند که میتوان گفت در این زمینه موفق نیز بوده اند و توانسته اند خودروای با ظاهری زیبا وارد بازار کنند و این امر موجب شده تا افراد بی شماری برای خرید این خودرو مشتاق باشند و حتی هزینه نسبتا بالایی را بابت این خودرو پرداخت کنند . یکی از اصلی ترین نشانه هایی که بیانگر طراحی آلمانی در این خودرو است به طرح جلویی این خودرو ارتباط پیدا میکند که شامل زیبا تر شدن این خودرو شده است و همچنین چراغ های جلوی این خودرو موجب شده تا برلیانس H330 از چهره ای خشن و هیجانی ای برخوردار نباشد و بیشتر ظاهری مهربان را تداعی کند . به طور کل میتوان گفت که طراحان این خودرو سعی کرده اند تا با تمام اجزای موجود در طراحی بدنه , این خودرو را ساده اما زیبا تولید کنند که توانسته اند به خوبی از پس این کار بر بی آیند اما قسمت پشتی خودرو به زیبایی نمای رو به روی خودرو نمی باشد و این امر به دلیل چراغ های استفاده شده می باشد اما به طور کل میتوان گفت که خودروی برلیانس H330 از ظاهر زیبا و جذابی بهره مند است که در عین سادگی میتواند گیرا باشد .

طراحی ظاهری برلیانس H330 

طراحی داخلی خودروی برلیانس H330

یکی از نقاط ضعفی که متاسفانه خودروی برلیانس H330 از آن برخوردار است به طراحی کابین داخلی این خودرو ارتباط پیدا میکند که رقبای خودروی برلیانس H330 تواانسته اند با قیمتی یکسان به کابینی زیبا و مجهز تر بهره ببرند اما این نقطعه ضعف به قدری بزرگ نیست که در ذوق بزند و باعث نارضایتی افراد شود و در کنار معایبی که کابین داخلی این خودرو دارد از مزایایی نیز برخوردار است .  یکی از نکات مثبتی که کابین داخلی خودرو از آن برخوردار است به نوع چینش کلید ها و دکمه ها  بر روی داشبورد می باشد و طراحی غریبیلک فرمان و همچنین پنل کیلومتر شما توانسته رضایت افراد را جلب کند و موجب رضایت مالکان این خودرو شده است . کیفیت متریال به کار رفته در کابین خودرو عالی نیست اما بد هم نیست , به طور کل میتوان گفت که برای این خودرو از متریالی با کیفیت معمولی استفاده شده است اما نسبت به رقبای خود بالاتر است و عمکلرد بهتری دارد . از دیگر نکات فضای داخلی این خودرو میتوان به صنوق عقب آن اشاره نمود که از ظرفیتی برابر با 460 لیتر برخوردار بوده که فضای مناسبی برای یک خودروی خانوادگی می باشد . در کل میتوان گفت که کابین داخلی برلیانس H330 همانطور که از معایبی کوچک برخوردار است اما توانسته با طراحی ای که دارد نقاظ ضعف خود را جبران کند .

 طراحی داخلی خودروی برلیانس H330

آپشن ها و امکانات خودروی برلیانس H330

 در این قسمت باید گفت که خودروی برلیانس H330 از آپشن های زیاد و عجیب غریبی بهره نمیبرد اما با توجه به قیمتی که دارد و به نسبت رقبای هم رده و هم قیمت خود از امکانات و آپشن ها مطلوبی برخوردار است . از امکانات و آپشن های این خودرو میتوان به فرمان برقی دو حالته با روکش چرم , نمایشگر لمسی 7 اینچی , ریموت شیشه بالابر , تهویه مطبوع دستی , روکش پارچه ای صندلی , سیستم صوتی به همراه 6 اسپیکر , سنسور پارک عقب , ترمز ضد قفل ABS , توزیع الکترونیکی نیروی ترمز , سانروف برقی , آیینه های جانبی با تنظیم برقی , رهیاب , دوربین عقب , بلوتوث USB , ورود بدون کلید , استارت دکمه ای , صندلی تنظیم گودی کمر اشاره نمود .