ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
نقد و بررسی خودروی دانگ فنگ S30
نویسنده : Melika Piri

نقد و بررسی خودروی دانگ فنگ S30

 

یکی از شرکت های بزرگ خودروسازی که در ایران نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است , شرکت خودروسازی دانگ فنگ می باشد . شرکت دانگ فنگ درواقع یکی از کمپانی های خودروسازی چینی می باشد که یکی از سدان های محبوب آنها دانگ فنگ S30 نام دارد که این خودرو با کلاس سدان به بازار معرفی شده است .  لازم به ذکر است که این خودرو برای بار اول در سال 2010 معرفی شد و پس از سه سال یعنی در سال 2013 به تولید و عرضه رسید . لازم به ذکر است که خودروی دانگ فنگ S30 درواقع نسخه سدان H30 کراس به حساب می آید که در دسته خودروهای ارزان و به صرفه چینی می باشد که میتواند در لیست خرید افراد قرار گیرد . در این مقاله ما را همراهی کنید تا بیشتر با این سدان چینی آشنا شویم و از مشخصات آن با خبر شویم .

 

مشخصات فنی خودروی دانگ فنگ S30

 مشخصات فنی این خودرو شباهت زیادی به نسخه ای دیگر این خودرو که نام بردیم بعنی خودروی دانگ فنگ کراس H30 دارد و از یک موتور TU5 بهره میبرد که این خودرو را پیشتر بر روی خودروی 206 دیده بوده ایم و یکی از مزایایی که دارد میتوان به قطعات آن به هنگام مشکل به راحتی دسترسی داشت و مانند بیشتر خودروها از قطعات نایابی بهره نمیبرد . از دیگر مشخصات این خودرو میتوان به یک موتور با حجم 1.6 لیتری با 16 سوپاپ اشاره نمود که قادر به تولید قدرتی معادل 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه را دارد و همچنین گشتاورد آن به 142 نیوتن متر در هر 4000 هزار دور میرسد . لازم به ذکر است که حداکثر سرعت این خودرو به 180 کیلومتر در هر ساعت میرسد و شتاب صفر تا صد این خودرو 12.5 ثانیه می باشد و همچنین لازم به ذکر است که مصرف سوخت این خودرو در هر 100 کیلومتر نیز به 7.4 لیتر میرسد .

 مشخصات فنی خودروی دانگ فنگ S30

مشخصات ظاهری خودروی دانگ فنگ S30

درواقع این خودرو شباهت های زیادی به نسخه دیگر خود یعنی خودروی دانگ فنگ H30 دارد و اگر ظاهر آن خودرو برایتان جالب آمده پس با طراحی ظاهری این خودرو نیز میتوانید ارتباط خوبی برقرار کنید و میتوان گفت نمای جلو و جلو پنجره شباهت بسیاری به دانگ فنگ H30 دارد و با چراغ های بزرگ و کشیده ای که دارند موجب شده تا این خودرو به یک خودروی خشن و تهاجمی تبدیل گردد. لازم به ذکر است که لوگوی شرکت سازنده که در نمای جلو خودرو قرار گرفته شده , موجب شده تا این خودرو بیشتر از قبل حالت تهاجمی و خشن داشته باشد . در کل میتوان گفت که طراحی نمای جلوی این خودرو میتواند رضایت ها را به  خود جلب کند و در بین رقبای خود توانسته رضایت بیشتری را از بابت نمای جلویی خودرو کسب کند . یکی  از معایبی که نمای ظاهری این خودرو از آن برخوردار است , به طراحی جانبی آن ارتباط پیدا میکند که به گونه اغراق آمیزی شیب دارد که موجب نارضایتی خریداران این خودرو شده است . خوشبختانه این خودرو در طراحی عقب خودرو توانسته همانند جلوی خودرو عملکرد خوبی داشته باشد و علت اصلی این امر به چراغ های کشیده است که توانسته هارمونی زیبایی را برای نمای پشتی این خودرو رقم بزند .

 مشخصات ظاهری خودروی دانگ فنگ S30

کابین داخلی خودروی دانگ فنگ S30

خوشبختانه طراحان خودروی دانگ فنگ S30 توانسته اند با سیلقه و با خلاقیت کابین داخلی این خودرو را تعبیه کنند . در واقع استفاده از قطعات کرمی در بخش های مختلفی از کابین داخلی خودرو همانند سر دنده یا دستگیره در های خودرو موجب زیبایی کابین این خودرو شده است و استفاده از قطعاتی که درخشانی و براق بودن را به برخی از قطعات داخل کابین داده , موجب شده تا کابین داخلی این خودرو خود را به زیبایی هرچه تمام نشان دهد . همچنین محل قرار گیری صفحه نمایش و نوع تعبیه کیلومتر شمارها و دور سنج ها میتواند بر دل هر خریداری بنشیند . درکل میتوان گفت خودروی دانگ فنگ S30 توانسته هم در زمینه طراحی ظاهری و هم در طراحی کابین داخلی با توجه به قیمتی که دارد و نسب به رقبای خود بسیار بالاتر باشد و نظرات را بر خود جلب نماید .

 

آپشن ها و امکانات رفاهی خودروی دانگ فنگ S30

میتوان در زمینه آپشن ها و امکانات رفاهی بر خودروی دانگ فنگ S30 خورده گرفت زیرا از آپشن های مهمی همانند سیستم کروز کنترل برخوردار نیست و مجهز به امکانات رفاهی کاملی نمی باشد . از آپنش ها و امکانات رفاهی این خودرو میتوان به صندلی های عقب تاشو , دوربین دید عقب , سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک , صفحه نمایش لمسی 6.5 اینچی با قابلیت پخش فایل های صوتی  و تصویری , سیستم رهیاب , سانروف , شیشه بالابر برقی جلو و عقب , سیستم گرمایشی , روکش چرمی غربیلک فرمان , بلوتوث , سنسور پارک و آینه های جانبی دارای راهنما اشاره کرد.

 آپشن ها و امکانات رفاهی خودروی دانگ فنگ S30

ایمنی خودروی دانگ فنگ S30

در زمینه ایمنی میتوان گفت که خودروی دانگ فنگ S30 از تجهیزات ایمنی خوبی برخوردار است که از این تجهیزات میتوان به چهار کیسه هوا , ترمز های دیسکی خنک شونده , سیستم ترمز  ABS , سیستم EBD , سنسور دنده عقب , سنسور تصادف و سیستم ایموبلایزر اشاره نمود . همچنین لازم به ذکر است که در حال حاضر هیچ کدام یک از شرکت سازنده این خودرو درباره میزان امنیت این خودرو مطلبی را اعلام نکرده و نمیتوان مانند خودروهایی که بر روی آن ها تست ایمنی صورت گرفته نظر داد .