ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
چری آریزو 5 از چه معایبی برخوردار است ؟
نویسنده : Melika Piri

چری آریزو 5 از چه معایبی برخوردار است ؟

 

 

همانطور که بارها به خودروهای چینی پرداخته ایم میدانید که خودروهای چینی در کل جهان و به خصوص در بین ایرانیان از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و اغلب خودروهای چینی که وارد بازار خودرو میشوند و پس از معرفی به عرضه در می آیند , اغلب از آنها استقبال خوبی به عمل می آید که بخش عمده ای از این استقبال به کشور ایران ارتباط پیدا میکند . به همین جهت در طی سال های گذشته شرکت های خودروسازی ایرانی توانسته اند با شرکت های خودروسازی مطرح جهان همکاری ای داشته باشند و همچنین توانسته اند همکاری هایی با شرکت های خودروسازی چینی هم داشته باشد که این امر موجب استقبال زیاد مردم شد که یکی از شرکت های خودروسازی که با ایران همکاری دارد به شرکت خودروسازی چری ارتباط پیدا میکند که جز شرکت های مطرح در چین می باشد و از محبوبیت بالایی در بین مردم برخوردار است . در این  مقاله ما را همراهی کنید تا مانند سری گذشته که به مزایای چری آریزو 5 پرداختیم , در این مقاله به معایب آن نیز بپردازیم .

 معرفی خودروی چری آریزو 5

معرفی خودروی چری آریزو 5

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره نمودیم , کمپانی چری یکی از محبوب ترین کمپانی در بین کمپانی های خودروسازی چینی می باشد که در بین مردم جهان و ایران نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است . لازم به ذکر است که بگوییم که این کمپانی فعالیت خود را در سال 1997 آغاز نمود و توانست خودروها با کلاس های متنوع را وارد بازار جهانی کند و موجب محبوبیت بیشتر خود شود . خودروای که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم همان طور که بیان شد خودروی چری آریزو 5 می باشد که در سال 2014 رونمایی شد و نسخه نهایی این خودرو در سال 2015 یعنی درست یک سال بعد از معرفی , به عرضه در امد و میتوان گفت که نسخه نهایی این خودرو از نظر طراحی تغییرات مثبتی نیز داشته است. این سدان درواقع یکی از خودروها پر فروش و پر طرفدار این کمپانی است که در ایران نیز مونتاژ میشود . در این مقاله ما را همراهی کنید تا به معایب این خودرو بپردازیم .

 

معایب فنی خودروی چری آریزو 5

این خودرو مجهز به یک پیشرانه ای با حجم 1.5 لیتر توربو می باشد که این حجم از پیشرانه را اغلب در خودروهای چینی به دفعات زیاد شاهد بوده ایم که حداکثر توانی که قادر به تولید آن می باشد 147 اسب بخار قدرت می باشد که حداکثر گشتاورد آن به 210 نیوتن متر میرسد .نیرویی که محرک چرخ های جلوی خودرو می  باشد به واسطه یک گیربکس اتوماتیک 7 سرعته CVT منتقل می شود که متاسفانه میتوان گفت آن طور که باید این گیربکس نمیتواند در خودرو از خود عملکرد نشان دهد و رضایت شما را جلب نماید و ممکن است در گاهی به هنگام گاز دادن کمی مکث را شاهد باشید . در کل میتوان گفت با مشخصات فنی و همچنین وزنی که این خودرو از آن برخوردار است و در کنار گیربکس کند , با یک خودروی تیز و چالاکی رو به رو نیستیم .

 معایب فنی خودروی چری آریزو 5

معایب کابین خودروی چری آریزو 5

لازم به ذکر است که خودروی چری آریزو 5 در بازار کشورهای مختلف به عنوان یک خودروی اقتصادی شناخته میشود اما در کشور ما به دلیل مشکلات موجود و قدرت خرید مشتریان , این خودرو به عنوان یک خودروی اقتصادی به حساب نمی آید و طبیعی است که خریدارانی که هزینه زیادی که به پای این خودرو داده اند , توقع یک کابین با کیفیت می باشند اما عملکرد این خودرو در این زمینه برعکس است و چنگی به دل نمیزند . متاسفانه یکی از ایرادات و معایبی که خودروی آریزو 5 از آن برخوردار است به کابینی با متریال بی کیفیت ارتباط پیدا میکند و طراحان این خودرو برای طراحی این خودرو از پلاستیک خشک استفاده نموده اند که موجب شده کابین این خودرو آن چنان تعریفی نباشد .

 معایب کابین خودروی چری آریزو 5

کمبود امکانات و آپشن های رفاهی در خودروی چری آریزو 5

این خودرو با توجه به قیمتی که عرضه میشود و در بین رقبای هم رده خود از نظر امکانات و آپشن های رفاهی از کمبود هایی برخودار است . از امکانات و آپشن های رفاهی این خودرو در نسخه پایه میتوان به تنظیم برقی آیینه های جانبی , کروز کنترل , تنظیم سیستم صوتی بر غربیلک فرمان , تنظیم صندلی راننده در 4 جهت , چراغ ترمز LED , چراغ روشنایی در روز LED , رادار عقب با 3 سنسور , کیسه هوا برای دو سرنشین جلو , سیستم ایموبلایزر , ترمز دیسکی برای  هر چهار چرخ و مجهز به EBD + ABS , چراغ راهنما درب منزل , قفل مرکزی با ریموت , خاموشی اتومات چراغ ها اشاره نمود . همانطور که مطالعه نمودید این خودرو از برخی از آپشن های مهم همانند سیستم تهویه یا گرمکن صندلی و ... موجب نارضایتی خریداران این خودرو شده است چرا که خودروهای هم رنج و هم قیمت از امکانات و آپشن های کامل تری بهره میبرند .