ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
معرفی خودروی رسپکت بهمن موتور
نویسنده : Melika Piri

معرفی خودروی رسپکت بهمن موتور

 

 

رسپکت نام خودروای است که افراد زیادی انتظار عرضه شدن آن را از شرکت بهمن موتور دارند و این خودرو پس از مدت ها انتظار در چهارمین نمایشگاه خودروی تهران به نمایش در آمد و توانست در بین خودروهای سدان مونتاژی تحولی ایجاد کند و فضای رقابت را برای دیگر خودرو ها تنگ تر کند . لازم به ذکر است که شرکت بهمن موتور این خودرو را پس از خودروهای شاسی بلند فیدلیتی و همچنین دیگنیتی معرفی نمود و پس از خودروهای شاسی بلند به سمت خودرو های محبوب سدان نیز کشیده شده است . لازم به ذکر است که محصول جدید بهمن موتور یعنی خودروی رسپکت همانند دو خودروی دیگر از نامی انگلیسی برخوردار است که Respect به معنای احترام می باشد و در حقیقت این خودرو کوین ژواندو چینی می باشد که بر پایه پلتفرم خودروی چری آریزو 7 تولید و ساخته شده است . در این مقاله ما را همراهی کنید تا بیشتر با این سدان زیبا آشنا شویم .

 معرفی خودروی رسپکت

معرفی خودروی رسپکت

 خودروی سدان رسپکت درواقع یکی از خودروهای زیر مجموعه خودروهای چری قرار دارد که بر پایه پلت فرم خودروی چری آریزو 7 تولید شده است و تولید این خودرو در سال 2014 به قصد تولید خودروای زیبا و جوان پسند استارت خورد و در عین حال هدف دوم از ساخت این خودرو , تولید خودروی اقتصادی بود و در این خودرو میتوان نشانه های زیادی از خودروهای چری را یافت نمود . شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که در واقع این خودرو همان کوین ژوآندو در بازار چین cowin xuandu می باشد که نام دیگر آن رسپکت است . لازم به ذکر است که این خودرو در اردیبهشت 1401 به صورت رسمی به بازار خودرو ایران معرفی شد و طبق گفته های شرکت سازنده و توافق های صورت گرفته , این خودرو در تابستان 1401 قرار است به تولید و سپس پس از آن به عرضه در آید و به دست مشتریان و خاهان این خودرو برسد .

 

مشخصات فنی خودروی رسپکت

امروزه چیزی که در اغلب خودروهای چینی مشاهده میکنیم , خودروهای چینی با حجمی یکسان می باشد و این خودرو نیز مانند دیگر خودروهای چینی از یک پیشرانه با حجم 1.5 لیتری توربو بهره میبرد که نیروی محرک این خودرو توسط یک گیربکس با ضریب اتوماتیک CVT حاصل می شود که موجب حرکت چرخ های جلوی خودرو می شود . لازم به ذکر است که این خودرو علاوه بر این که از نظر حجم پیشرانه و نوع آن شباهت زیادی به دیگر خودروهای چینی دارد , از نظر قدرت پیشرانه نیز با خودروی چری آریزو 5 برابری میکند و حداقل قدرت تولید ی این خودرو معادل 154 اسب بخار و گشتاورد ان 210 نیوتن متر می باشد که در این زمینه میتوان گفت این سدان زیبا از پیشرانه ای با قدرت مطلوب بهره میبرد که میتواند از نظر مشخصات فنی خریداران این خودرو را راضی نگه دارد . همچنین از دیگر نکات فنی این خودرو میتوان به مصرف سوخت آن اشاره نمود که مصرف سوخت این خودرو در هر 100 کیلومتر حجمی معادل 7.5 لیتر را مصرف میکند و شتاب صفر تا صد این خودرو به 10 ثانیه میرسد .

 مشخصات فنی خودروی رسپکت

طراحی ظاهری خودروی رسپکت

در یک کلام میتوان گفت که شما با یک خودروی به روز و بسیار جذاب رو به رو هستید  و میتوان گفت که طراحان این خودرو در زمینه طراحی این خودرو سنگ تمام گذاشته اند و توانسته اند خودروای جذاب و جوان پسند را تولید کنند و جذاب ترین قسمت این خودرو به قسمت جلویی آن ارتباط پیدا میکند که توانسته چشم ها را به خود جذب کند . طراحی جلو پنچره این خودرو به شکلی است که توانسته حسی جسورانه و خشن را به افراد منتقل میکند و از طرحی کهکشانی برخوردار است . در نمای جانبی این خودرو با طراحی به نسبت ساده ای رو به رو هستیم که این بخش به گونه ای طراحی شده که موجب شده با خودروای با طراحی عضلانی ای رو به رو باشیم و همچنین در نمای پشتی خودرو نیز شاهد طراحی به روزی هستیم که موجب زیبایی خودرو شده است . در کل میتوان گفت که با خودروای با طراحی به روز رو به رو هستیم که میتواند نظرتان را به خود جلب کند .

 

آپشن های خودروی رسپکت

میتوان گفت خودروی رسپکت در زمینه آپشن ها و امکانات رفاهی میتواند در رقابت با خودروهای هم رده خود وارد میدان شود و طراحان و تولید کنندگان این خودرو توانسته اند خودروای با آپشن های خوبی را به عرضه معرفی در آوردند و میتوان گفت که این خودرو از اپشن های نسبتا کاملی برخودار است . از آپشن ها و امکانات رفاهی این خودرو میتوان به سیستم استارت بدون کلید , کروز کنترل , سیستم تهویه مطبوع الکترونیکی , گرم کن صندلی های جلو , دی لایت , سنسور نور , سنسور فشار باد لاستیک ها TPMS , فرمان برقی , ترمز پارک برقی , اتوهلد , سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP , کنترل کشش TCS , کنترل شروع حرکت در سر بالایی HAC , مجهز به 6 ایربگ , رینگ های 17 اینچی , دوربین 360 درجه , نورپردازی مخفی داخل کابین , تنظیم صندلی شاگرد به چهار جهت به صورت برقی , سنسور نور و باران , ترمز پارک برقی , سانروف , استارت دکمه ای , سیستم کنترل کشش TCS , سنسور نور و باران , توزیع نیروی الکترونیکی ترمز EBD و همچنین نمایشگر 10.25 اینچی اشاره برای مولتی مدیا اشاره نمود .

آپشن های خودروی رسپکت 

کلام آخر

همانطور که مطالعه نمودید این خودرو با مشخصاتی که دارد به راحتی میتواند با دیگر خودروها وارد رقابت شود و خود را به چالش بکشد و ممکن است این رقابت بر سر قیمت خودرو نیز باشد که این خودرو بنا بر گفته ها قرار است با قیمتی معادل 94 هزار یوان به فروش برسد که میتوان گفت تقریبا با خودروی چری آریزو 5 در یک رده هستند و مانند آریزو 5 یک خودروای با ارزش خرید بالا می باشد .