ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
کم خرج ترین خودروها چه نام دارند ؟
نویسنده : Melika Piri

کم خرج ترین خودروها چه نام دارند ؟

 

 

یکی از اصلی ترین معیارهای افراد برای خرید خودرو که از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار است , کم خرج بودن آن خودرو می باشد چرا که گاهی اوقات فردی خودروای کم قیمت خریداری میکند و ممکن است چند برابر قیمت خودرو خرج نگهداری آن خودرو شود و طبیعی است که این وضع موجب کلافگی رانندگان میشود . نکته مهمی که در این حوضه وجود دارد این است که اغلب اگر به دنبال خودروی کم خرج هستید باید اغلب به دنبال خودروی تولید داخل باشید یا اگر معیار شما برای خرید خودروی کم مصرف , خارجی بودن آن است , مجبورید که به خودروهای نه چندان جدید چینی سر بزنید . شاید از خودتان بپرسید که خودروهای جدید خارجی با وجود استهلاک کم و قیمت بالایی که دارند باید کیفیت بالایی داشته باشند اما چرا خرج زیادی دارند ؟ در جواب این سوال باید بگوییم که در حال حاضر به دلیل تحریم های موجود که بازار خودرو و قطعات آن را تحت فشار گذاشته ,  دسترسی به خدمات پس از فروش خودروها یا قطعات به هنگام خرابی قطعات خودرو به سختی صورت میگیرد یا حتی اگر به این شکل باشد باید پول زیادی را برای تعویض قطعات خودرو خرج نمایید . در ادامه ما را همراهی کنید تا به خودروهای کم خرجی که در بازار خودروی ایران به فروش میرسد , اشاره کنیم .

 

کم خرج ترین خودهای بازار ایران چه نام دارد؟

1 . پراید

پراید اولین خودروی قرار گرفته در لیست می باشد که در دسته کم خرج ترین خودروها قرار میگیرید . درواقع این محصول داخلی را همه افراد میشناسند و حداقل یکبار سوار آن شده اند و بیشترین خودرو ای است که امروزه در خیابان ها مشاهده میشود اما انبوه بودن پراید به دلیل کیفیت ساخت بالای آن نیست و از کیفیت خاصی نیز بهره نمیبرد و از این خودرو نمیتوان توقع خودروی با کیفیتی را داشت اما نکته که در این خودرو وجود دارد این است که پراید خودروای است که تعمیر آن زودتر از هر خودروی دیگری صورت میگیرد و تمام قطعات مورد نیاز برای تعمیر یا حتی تعویض نیز در دست تمام مکانیکی ها موجود هست و اگر تنها معیار برای خرید خودرو کم خرج بودن آن خودرو می باشد , می توانید روی خودروی پراید که محصول شرکت سایپا است حساب باز کنید .

 پراید

2 . تیبا

یکی دیگر محصولات سایپا که دومین خودروی کم مصرف در بازار خودرو شناخته میشود , خودروی تیبا نام دارد و میتوان گفت که از لحاظ کیفیت تفاوت شایانی با خودروی پراید ندارد و از لحاظ فنی و تعمیر , همانند پراید عمل میکند و صاحبان خود را در زمینه تعمیر اذیت نمیکند اما تفاوتی که خودروی تیبا با پراید دارد در زمینه امنیت و ایمنی میباشد چرا که خودروی تیبا چند پله از لحاظ ایمنی از خودروی پراید بالاتر است و در زمینه های دیگر همانند کم خرج بودن شباهت زیادی به برادر دوقلوی خود یعنی پراید دارد و به هنگام آسیب دیدن قطعات و خرابی آن ها , به راحتی قطعات مورد نیاز آن یافت میشود و درواقع میتوان خودروی تیبا را در دسته خودروهای کم خرج نام برد .

 خودروی کم مصرف

3 . ساینا

بعد خودروهای پراید و تیبا , نوبت به دیگر محصول سایپا یعنی خودروی ساینا میرسد . درواقع خودروی ساینا نیز مانند دو خودروی نام برده دیگر در دسته خودروهای کم مصرف داخلی قرار دارند که اگر نمیتوانید با دو خودروی پراید و تیبا ارتباط بگیرید , میتوانید خودروی ساینا را خریداری کنید . نکته ای که درباره خودروی ساینا وجود دارد شباهت خودروی تیبا و ساینا از لحاظ فنی با یکدیگر می باشد و میتوان گفت این دو خودرو تنها از لحاظ ظاهری با هم تفاوت دارند و از لحاظ فنی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند به همین جهت در بحث تعمیرات و قطعات و سرویس های دوره ای , تفاوت چندانی با تیبا ندارد و در دسته خودروهای کم هزینه قرار میگیرد و خودروای مناسب برای رانندگی در سطح شهر نیز می باشد .

 خودروی ساینا

4 . پژو 206 تیپ 2

   از زمان تولید خودروی پژو 206 تا به کنون , 206 همچنان در دسته محبوب ترین خودروها در بین ایرانیان قرار دارد و میتوان گفت کمتر کسی را میتوان یافت نمود که خودروی پژو 206 را دوست نداشته باشد . یکی دیگر از خودروهای کم خرج که در زمینه قطعات و تعمیر سریع میتوانید به آن اعتماد کنید , خودروی پژو 206 تیپ 2 می باشد . همچنین لازم به ذکر است که کیفیت خودروی پژو 206 تیپ 2 نسبت به خودروهای مانند تیبا یا پراید بالاتر است اما از لحاظ تعمیر و سرویس و و کم خرج بودن همانند خودروهای تیبا و ساینا و ... می باشد و درواقع میتوان گفت که خودروی پژو 206 تیپ 2 در دسته خودروهای کم خرج قرار میگیرد و این خودرو را میتوان به عنوان یک گزینه مناسب برای خرید انتخاب نمود .

 پژو 206 تیپ 2

5 . پژو 405

یکی دیگر از خودروهای محبوب بین ایرانیان خودروی پژو 405 می باشد و با توجه به این که تولید این خودرو در تمام کشور ها متوقف شده , اما در حال حاضر تولید این خودرو در کشور ادامه دارد و در بین ایرانیان به فروش میرسد . درواقع خودروی پژو 405 نیز در دسته خودروهای کم خرج قرار دارد و میتواند انتخاب مناسب برای افرادی که به دنبال خودروی کم خرج میگردند باشد . همچنین پژو 405 در دسته خودروهای مستحکم و جادار خانوادگی قرار میگیرد که افراد میتوانند به عنوان یک خودروی خانوادگی آن را انتخاب کرده و خریداری کنند .