ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
ققنوس در خیابان های شهر
نویسنده : Sadeghhaghighat

ققنوس در خیابان های شهر

هر ساله شاهد پیشرفت چشم گیر کمپانی خودرو سازی مرسدس بنز هستیم که توانسته با تولیدات خود تمامی مردم جهان را به وجد بیاورد . این کمپانی با عرضه محصولات خود در سبک های مختلف مانند : سدان ، کوپه ، شاسی ، کراس ، سنگین و ... می توان گفت در صدر لیست بهترین خودرو های جهان قرار بگیرید . شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که معنای لگوی بنز چیست و باید بگوییم معنی این لگو به گفته خود بنز یعنی آب ، بنزین و روغن این کمپانی به قدری به محصولاتش ایمان دارد که با این تفسیر نتیجه گیری می کنیم که خودرو های مرسدس بنز به جز این سه نیاز دیگر نیاز دیگری ندارد و این شعار کافی است تا مرسدس مثل یک ستاره بدرخشد .

 

یکی از محصولات مرسدس بنز که در اینجا به آن می پردازیم و جزو یکی از سنبل های این کمپانی آلمانی است بنز اس ال اس ای ام جی ملقب به ققنوس است که در نگاه اول همه را مجذوب خود می کند و واقعا هم دیدنیست . باز شدن دو درب آن هم بصورت باز کردن بال یک پرنده یکی از مهم ترین ویژگی های این خودرو در بخش ظاهری است . این خودرو از سال 2010 تا 2014 جزو قویترین اتومبیل دارای موتور مکشی در دنیا می باشد . مرسدس بنز در طراحی این خودرو برای توزیع وزن بهتر جعبه دنده را در پشت اتومبیل تعبیه کرده است این جعبه دنده دارای هفت دنده می باشد و دارای همان کلاچ دوبلی است که این سیستم را در فراری کالیفرنیا می توان دید . بدنه و شاسی این اس ال اس از آلمینیوم ساخته شده است که باعث کاهش وزن و این وزن کم باعث شده تا 563 اسب بخار نیرو را داشته باشد .

 

طراح ققنوس مارک فترستون درباره طراحی این خودرو می گوید ما فقط به دنبال تولید یک سوپر خودرو و مدرن و امروزی نبودیم بلکه بدنبال یک طراحی بدون زمان همانند اس ال 300 بودیم که بتوانیم به گذشته خود وفا دار بمانیم و همچنین در کنار حفظ اصالت باید به فکر مشتریان نسل جدید هم می بودیم . برای طراحی این خودرو از جت های جنگی و هواپیما ها الهام گرفتیم . درب های گالوینگ که با چاشنی های انفجار کار شده است تا در هنگام واژگونی این درب ها جدا شوند تا راننده جان سالم به در برد گرچه وجود این سیستم حدود 40 کیلوگرم وزن را به خودرو افزوده است . در داخل کابین اولین چیزی که ما با آن مواجه میشویم ستون های زخیم اس ال اس است ، در بین صندلی های جلو سیستم گیربکس قرار دارد که محل عبود شفت اصلی انتقال قدرت به چرخ های عقب است . در پشت کیلومتر در کنار سرعت شمار دور سنج موتور قرار دارد و در بین این دو یک صفحه نمایش دیجیتالی قرار دارد .

 

از معایب این خودرو به داشتن دو صندلی می توان اشاره کرد که سرنشین سومی وجود نخواهد داشت . فرمان خودرو راننده را از وضعیت محور جلو و میزان چسبندگی لاستیک ها آگاه می کند که جزو ویژگی های این خودرو است و همچنین اس ال اس دارای سه حالت رانندگی است راحت ، اسپرت و سوپر اسپرت می باشد . قیمت این خودرو در ایران چیزی حدود 10 میلیارد می باشد .

برچسب ها :