ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
تاریخچه فلوکس بیتل
نویسنده : Sadeghhaghighat

تاریخچه فلوکس بیتل

بیشتر ما با فلوکس بیتل به نحوی خاطره داریم و این خودرو جزو نوستالژی های ما بوده و هست ، با این که چند سالی از تولید این خودرو کوچک و به یاد ماندنی می گذرد ولی باز هم محبوبیت خود را همچنان در بین طرفدارانش حفظ کرده و اکثر دارندگان این خودرو یا کلکسیونر هستند یا این خودرو نسل به نسل برایشان به جا مانده و یا اینکه نسخه باز سازی شده این خودرو را به همراه دارند . فلوکس بیتل یا فلوکس غورباقه ای با طراحی بی نظیری که دارد هم اکنون در کافی شاپ ها ، رستوران ها و همچنین تالار های عروسی به چشم می خورد و جالب است بدانید این خودرو در ایران البته بازسازی شده اش را با قیمتی بین 100 تا 150 میلیون تومان ارزش گذاری می کنند .  

 

فلوکس بیتل اولین بار در سال 1938 تولید شد و با نام فلوکس واگن تیپ یک شناخته می شد . بیتل در سال 1994 مجددا طراحی شد و این بار کمی مدرن تر و با نام تیو بیتل خط تولیدش آغاز شد و تا سال 2003 نیز ادامه داشت البته جذابیت بیتل اولیه را نداشت . فلوکس بیتل به دلیل برخوردار بودن محبوبیت و جذابیت ، طراحی خود را بیش از چهل سال تغییر نداد ، این خودرو توسط فردیناند پورشه به عنوان خودرو ارزان برای مردم آلمان پس از جنگ جهانی دوم ساخته شد . فروش نهایی این خودرو تا سال 2003 پس از 65 سال به عدد 21 میلیون دستگاه رسید . به قدری این خودرو موفق بود که سازندگان خودرو به فکر کپی کردن آن در محصولات خود بودند . همچنین گفتنی ست فلوکس بیتل در بسیاری از فیلم های هالیوودی و معمولی نقش داشته که مهم ترین آنها هربی محصول شرکت والت دیزنی است که ماجرای یک فلوکس بیتل مسابقه است که درک و شعور دارد .

 

کمپانی خودرو سازی فلوکس واگن طی سال های اخیر دست از کار نکشید و همراه با پیشرفته شدن خودرو های امروزی فلوکس بیتل هم تغییر کرد و کم کم به یک خودرو مدرن و لوکس تبدیل شد که آخرین نسخه بیتل در سال2019 تولید شد ، بیتل از سال 2004 به بعد با طراحی جدید ولی با همان پلتفرم قبلی خط تولید این خودرو محبوب را ادامه داد و همانند گذشته با موفقیت روبه رو بود . نسخه جدید بیتل دست کمی از خودرو های مدرن امروزی ندارد و با افزودن امکانات در کنار اتاق شبیه به نسل قبلی نقطه عطفی را برای طرفدارانش ایجاد کرده .

 

بیتل جدید پیشرانه ای 2.5 لیتری 5 سیلندری خطی دارد که قادر به تولید 170 اسب بخار نیرو می باشد . حجم موتور بیتل جدید 1984 --- می باشد و میزان مصرف سوخت این خودرو 6.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است . سایز رینگ و لاستیک بیتل جدید هم محور عقب و هم محور جلو 18/45/235 می باشد که شرکت کنتینتال آلمان عهده دارد تولید لاستیک های فلوکس بیتل است . وزن این خودرو 1530 کیلوگرم می باشد ، بر خلاف فلوکس بیتل قبلی موتور این خودرو در قسمت جلو قرار دارد و همچنین ظرفیت باک بیتل 50 لیتر است . قیمت فلوکس بیتل در ایران قیمتی بالغ بر 580 تا 700 میلیون تومان قیمت دارد .

 

برچسب ها :