ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
به راستی گارانتی لاستیک شامل چه عواملی می باشد؟
نویسنده : Sadeghhaghighat

به راستی گارانتی لاستیک شامل چه عواملی می باشد؟

 به راستی گارانتی لاستیک شامل چه عواملی می باشد ؟

ایجاد مشکل برای تایر خودروها همیشه وجود خواهد داشت. اما هنگام خرید لاستیک معمولا گفته می شود که این لاستیک ها همراه با گارانتی  ارائه  می شوند. اما حقیقتا گارانتی لاستیک شامل چه عواملی می باشد یعنی بعد از بروز چه مشکلاتی پس از استفاده از تایر می توان از گارانتی آن استفاده کرد؟ این سوال همیشه برای رانندگان وجود دارد که بالاخره چه مواردی توسط گارانتی لاستیک پوشش داده می شود؟

اگر برای شما هم پیش آمده که پس از آسیب به لاستیک تازه خریداری شده خود، نسبت به عملکرد اولیه شاهد مشکلاتی بوده اید، با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که بالاخره گارانتی لاستیک شامل چه عواملی می باشد و چه زمانی می توان از آن استفاده نمود؟


گارانتی لاستیک شامل چه عواملی می باشد؟(موارد نقض کننده گارانتی)

شرکت های تولید کننده لاستیک ها که در سطح کشور به  ارائه  ی انواع لاستیک ها می پردازند، برای آن که بتوانند به مشتریان خود خدمات بهتری را  ارائه  نمایند، از طرح های مختلفی استفاده می کنند. قرار دادن گارانتی بر روی تایرها هم دقیقا یکی از مهم ترین مورد در بین این طرح ها است.    

انجام شدن برخی از کارها در هنگام استفاده و یا ایجاد شدن مشکلات فنی به طور عمد در کارکرد تایر می توانند از جمله عوامل موجود در گارانتی لاستیک باشند. به بیان دیگر شیوه ی مصرف جزو اصلی ترین گزینه هایی هستند که گارانتی لاستیک آن ها را شامل می شود.  

در این بخش این موارد را برای شما آورده ایم تا شما هم بدانید گارانتی لاستیک شامل چه عواملی می باشد؟ و

این که در هنگام رانندگی لاستیک خودرو شما با لوازم تیز اصابت کند و باعث آسیب به سطح آن شود، یکی از مهم ترین عواملی است که در بین موارد شامل گارانتی لاستیک قرار می گیرد.

در هنگام استفاده از لاستیک ها ایجاد سایش به دلیل وجود اصطکاک بین آن و سطح جاده موضوع اجتناب پذیر

است. اما در صورت ایجاد سایش های یک طرفه، سایش های عمیق و یا حتی پله ای شدن تایر از شایع ترین مواردی هستند که به دلیل عدم رعایت شیوه استفاده صحیح برای لاستیک ها رخ می دهند.

در پاسخ به این سوال که گارانتی لاستیک شامل چه عواملی می باشد؟ می توان به ترک خوردن تایرها هم اشاره نمود. در حقیقت هنگامی که پس از تیکاف های مداوم با خودرو خود متوجه نمایان شدن ترک و یا حتی شکستگی زیاد در بخش های مختلف آن شدید، می توانید برای دریافت گارانتی آن اقدام نمایید. همچنین شایان ذکر است که علاوه بر تیکاف، موارد دیگر مانند عدم توجه به فشار باد تایر و کم باد ماندن آن در مدت زمان طولانی هم می توانند زمینه ساز ترک و شکستگی در بخش های مختلف تایر شوند. در ضمن کم باد بودن تایر می تواند به دو پوسته شدن و حتی برآمده شدن قسمت های مختلف تایر هم بینجامد.

عدم استفاده از رینگ مناسب و یا عدم تطبیق لاستیک ها به کاسه آن ها هم از جمله مواردی است که ایجاد خط و خش، برش های عمیق و حتی آسیب های جدی تر را می توانند برای لاستیک ها در پی داشته باشند. در واقع این مورد می تواند به عدم توجه و نداشتن دقت کافی هنگام نصب تایر مربوط باشد. به همین دلیل همیشه توصیه می شود که حتی نصب تایر را هم بهتر است به افراد متخصص بسپارید.

تماس با برخی مواد موجود در سطح زمین هم می تواند آسیب های زیادی را به کارکرد و نیز اجزای تشکیل دهنده لاستیک وارد کند. این مورد هم از جمله پاسخ های سوال گارانتی لاستیک شما چه  عواملی است؟ به حساب می آید.

این که لاستیک های قرار گرفته در یک محور با هم از نظر چند ویژگی مهم یعنی نوع و اندازه آج و همچنین همسان بودن با هم یکی نباشند، در عملکرد کلی آن ها تاثیر ناخوشایندی ایجاد خواهد کرد.

 

   مدت زمان گارانتی لاستیک

تمام شرکت ها اعم از داخلی و خارجی همانطور که در بخش قبل نیز اشاره نمودیم، توانسته اند با در اختیار گذاشتن امتیاز گارانتی لاستیک های تولیدی خود، مشتری های زیادی را جذب کنند. در حقیقت این موضوع یکی از روش های بازاریابی برای ایجاد سود بیشتر در کسب و کارها به حساب می آید.

اما تعیین مدت زمان گارانتی لاستیک ها هم به موارد متعددی وابسته است. این که یک شرکت تا چه مدت پس از استفاده لاستیک های خود توسط رانندگان می تواند آسیب های آن را جبران نماید، بسته به این دارد که چقدر دارایی دارد. و نیز چقدر از تولیدات خود اطمینان کافی دارد مبنی بر این که می تواند تا مدت زمان طولانی در خودروها مورد استفاده قرار گیرد.

به همین دلیل هم شاهد طولانی تر بودن مدت زمان  ارائه  گارانتی توسط شرکت های خارجی هستیم. اما شرکت های داخلی هم بسته به میزان کیفیت تولیدات خود از چند ماه تا چند سال پس از استفاده هم محصولات خود را گارانتی می نمایند.


کارهای مورد نیاز برای استفاده از طرح گارانتی لاستیک

پس از پاسخ به سوال گارانتی لاستیک شامل چه عواملی می باشد؟ حال شاید این پرسش در ذهن تمام افراد به عنوان راننده و استفاده کننده از لاستیک در خودرو پیش آمده باشد که چگونه می توان از این گارانتی ها استفاده نمود؟ و چ مراحلی را لازم است انجام داد؟

جواب این که چگونه می توان گارانتی لاستیک ها را دریافت کرد، به شرکت های تولید کننده آن ها هم بستگی دارد. اما به طور کلی برای انجام شدن روند اداری آن باید ابتدا درخواست خود را مبنی بر دریافت آن به نمایندگی های معتبر شرکت سازنده لاستیک برسانید. برای آن که درخواست شما تایید شود، کارشناسان متخصص شرکت باید خسارت ها را تایید نمایند. به بیان دیگر این کارشناسان هستند که تعیین خواهند نمود، آیا شما مستحق دریافت گارانتی برای لاستیک خودرو خود هستید یا خیر. در صورت تایید شدن این مورد، حال نوبت تخمین زدن میزان خسارت وارد شده و جبران نمودن آن است.

در مورد این که چه میزان خسارت قرار است که به شما پرداخت شود، از طریق کم کردن میزان کارکرد لاستیک شما از قیمت تمام شده ی یک تایر نو بدست خواهد آمد.