ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
بهترین آپشن ها در خودروهای لوکس
نویسنده : Melika Piri

بهترین آپشن ها در خودروهای لوکس

 

 

اگر شما جز آن دسته  افراد هستید که علاقه‌مند به خودرو های لوکس هستند , قطعا میدانید که در داخل خودرو پر از آپشن های شگفت انگیز و کار آمد میباشد که اغلب رانندگی را برای ما لذت بخش میکنند و صاحب این نوع خودروها بودن طبیعتا به افراد حس لذت بخشی میدهند . امروزه در خودروهای لوکس و گاهی در خودروهای معمولی نیز آپشن های بسیار خوبی دیده میشود که همانطور که اشاره شد رانندگی را برای ما آسان و لذت بخش میکند ولی باید این نکته را هم در نظر داشت که بعضی از این آپشن ها همیشه کاربردی نیستند و ممکن است خیلی کم مورد استفاده قرار گیرد . با ما همرا باشید تا با این آپشن ها آشنا شویم.

 

آشنایی با انواع آپشن ها در خودرو

 

پارک کردن اتوماتیک (Auto Park)

با پیشرفت تکنولوژی , آپشن های بسیار کار آمدی به خودروها اضافه شده که رانندگی را برای افراد راحت میکند. یکی از این آپشن های بسیار مهم و کار آمد, پارک خودکار خودرو میباشد . این آپشن برای افرادی که در شهرهای شلوغ سکونت دارند یا در پارک دوبل زدن مشکل دارند , بسیار کار آمد میباشد و مشکل پارک دوبل و پارک کردن خودرو را حل میکند و یکی از مزایای این آپشن , این امر میباشد که دیگر هنگام پارک کردن خودرو نگرانی ای بابت این که خودرو به جایی اصابت کند یا به خودرو ای برخورد کند , نخواهید داشت.

سیستم پارک کردن اتوماتیک در خودرو

 

 کروز کنترل (Cruise control)

یکی از آپشن های محبوب که در خودروهای ایرانی وجود دارد , آپشن کروز کنترل میباشد و ویژگی این آپشن این امر میباشد که سرعت خودرو را به مقداری که خودمان میخواهیم ثابت نگه میدارد و رانندگی راحت تری را در جاده ها و بزرگراه ها به وجود ما آورد زیرا دیگر لازم نیست به مداوم پدال گاز را بفشارید. همانطور که گفته شد این نوع آپشن در خودروهای داخلی نیز وجود دارند و بیشتر افراد از این آپشن برخوردار هستند و اگر شما دارای خودروای هستید که فاقد این آپشن میباشد , میتوانید این آپشن را بر خودروی خود نصب کنید.

 سیستم کروز کنترل در خودرو

 

اتوهلد (Auto Hold)

همانطور که در چندین مقاله قبل به سیستم اتوهلد به صورت کامل پرداخته شده است و متوجه این امر شدیم که سیستم اتوهلد یک آپشن بسیار کار آمد در خودرو ها میباشد و در خودرو با دکمه ای که بر روی آن کلمه AUTO HOLD نوشته شده است , نشان داده میشود . عملکرد این سیستم به طوری است که اگر راننده سیستم اتوهلد را فعال کند و پدال ترمز را فشار دهد , خودرو به صورت کامل متوقف میشود. یکی از مکان هایی که این سیستم عملکرد خود را نشان میدهد در سراشیبی ها میباشد, به طوری که اگر شما اگر بخواهید ترمز دستی خودرو را رها کنید یا یا فشار را از روی پدال ترمز برداشته و گاز بدهید , خودرو به طور عادی کمی به عقب میرود و ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید , مثلا اگر خودرو ای در پشت خودروی شما باشد ممکن است خودرویتان به خودروی پشتی اصابت کند و باعث بروز مشکلاتی شود و گاهی ممکن است فردی در پشت خودرو باشد که با کمی عقب رفتن خودرو , خودرو با آن فرد اصابت کند و باعث مشکلات جسمی شود ولی سیستم اتوهلد این مشکل را برطرف کرده و این سیستم شیب را تشخیص میدهد و مانع این میشود که خودرو به عقب حرکت کند .

 سیستم اتوهلد در خودرو

 

سیستم دید در شب (Night Vision)

احتمالا برای شما این امر پیش آمده ک در شب رانندگی کنید و مشکل دید در شب داشته باشید و همانطور که میدانید نداشتن نور در شب و رانندگی در آن شرایط میتواند بسیار خطرناک باشد و باعث تصادف های ناگوار شود ولی سیستم دید در شب یا  Night Vision  این مشکل را رفع کرده و شما بدون کوچک ترین نوری میتوانید در تاریکی به راحتی رانندگی کنید. این سیستم مجهز به سنسور مادون قرمز میباشد که مسیر را از طریق مادون قرمز دریافت میکند و بر روی نمایشگر یا کیلومتر شمار به رنگ سیاه و سفید نمایش میدهد و این امر باعث  میشود شما بفهمید در روه به روی شما چه مسیری قرار دارد و تمام اجزای که در مقابل خودروی شما قرار داردد را نشان میدهد و باعث میشود شما در شب به راحتی و با خیالی آسوده بتوانید راننددگی کنید.

سیستم دید در شب در خودرو 

دوربین 360 درجه خودرو

همانطور که در چندین مقاله قبل , به انوع دوربین در خودرو پرداختیم و یکی از آن دوربین ها دوربین 360 درجه خودرو بود که نمای کلی خودرو را به ما نشان میداد. این آپشن دارای چهار دوربین در قسمت های مختلف خودرو قرار گرفته که باعث میشود راننده از خودروی خود, دید کاملی داشته باشد و هنگام گذر از کوچه های تنگ یا پارک کردن خودرو مشکلی نداشته باشد و دید بهتری نسبت به خودروی خود داشته باشد و آسیبی به بدنه خودرو وارد نشود .

 دوربین 360 درجه در خودرو

 

صندلی برقی حافظه دار

یکی از مهم ترین آپشن های که برای خودروهای مدل بالا در نظر گرفته شده صندلی برقی حافظه دار میباشد که دارای طرح های گوناگونی نیز میباشد .این نوع صندلی ها به گونه ای طراحی شده اند که دارای حافظه و تنظیمات مخصوص به خود هستند و آنهارا به مدلی که دلخواهمان هست میتوانیم در بیاوریم برای مثال افرادی که دارای قدی بلند هستند , میتوانند صندلی را با نسبت قدی خود تنظیم کنند و در خودرو به راحتی بنشینند.

صندلی حافظه دار در خودرو

 

چراغ دیلایت (Day Light)

در چندین مقاله قبل , به انواع چراغ های خودرو اشاره کردیم و با انواع آنها آشنا شدیم , یکی از چراغ هایی که بسیار الان روی بورس هستند و بر روز خودرو ها نصب میشوند , چراغ های دیلایت هستند یا چراغ روشنایی در روز , این چراغ در روز روشن میشوند و علت وجود این چراغ ها این امر میباشد که عابران و خودرو هارا متوجه خود کند و در اصل این چراغ به این دلیل تعبیه شده که توج  هارا به خود جلب کند و علت این امر این میباشد که این چراغ ها با جلب توجه به خود , میتوانند باعث شوند خیلی از تصادف ها صورت نگیرد برای مثال اگرعابری در حال گذر میباشد ,  با وجود چراغ دیلایت متوجه خودرو میشود و باعث میشود با احتیاط بیشتر قدم بردارند و همین امر برای دوچرخه سواران یا موتور سواران یا خودروهای دیگر نیز صدق میکند.

چراغ دیلایت در خودرو

 

سانروف

یکی از محبوب ترین آپشن های خودرو که در خودرو های داخلی نیز استفاده میشود سانروف خودرو میباشد, سانروف خودرو با این که کارایی خاصی برای خودرو ندارد اما بین مردم بسیار محبوب میباشد. سانروف خودرو معمولا از جنس شیشه یا فلز یا پارچه میباشد که به وسیله آن افراد میتوانند هوای تازه ای را به خودرو بدهند و باعث احساسی لذت بخش برای افراد میشود.

سانروف در خودرو