ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
8 اشتباه در رانندگی که به خودرو آسیب میرساند
نویسنده : Melika Piri

8 اشتباه در رانندگی که به خودرو آسیب میرساند

 

 

بسیاری از افراد رفتارها و عادت هایی دارند که گاهی این عادت ها باعث آسیب دیدن خودرو میشود و ممکن است با تکرار این عادت ها , خودرو آسیب ببیند و برای شما هزینه تراشی کند , گاهی این عادت ها ارادی یا غیر ارادی میباشند و بسیاری از افراد به دلیل این که انجام این رفتار ها برایشان به نوعی عادت شده به این امر توجه نمیکنند که ممکن است کارهایی که میکنند باعث آسیب دیدن خودرو شود و یا برخی حتی نمیدانند انجام چه کارهایی در خودرو باعث صدمه دیدن خودرو میشود . با ما در این مقاله همراه باشید تا بدانیم چه کارهایی باعث آسیب دیدن خودرو میشود تا از انجام آن ها خودداری کنیم.

 چه کارهایی که باعث آسیب دیدن خودرو میشوند؟

 

1 -  استفاده از خودرو هنگامی که چراغ بنزین روشن میباشد

احتمالا برای شما این مورد پیش آمده که هنگامی که چراغ بنزین خودرویتان روشن شده به آن بی اعتنا بوده باشید و به رانندگی با خودرویتان ادامه دادید ولی آیا میدانید که این امر , یعنی رانندگی هنگامی که چراغ بنزین خودرو روشن باشد,  باعث میشود سیستم سوخت رسانی خودروی شما آسیب ببیند ؟ اگر شما جزء این دسته افراد هستید , پیشنهاد ما به شما این است که تا قبل از این که بنزین خودرویتان کمتر از یک چهارم شود , حتما به پمپ بنزین مراجعه کنید و به خودرویتان بنزین بزنید تا در آینده مشکلی برای خودرویتان پیش نیاید و نکته بعدی این امر میباشد باک بنزین خودرویتان را تا آخر پر نکنید که در مقاله با عنوان چرا نباید باک بنزین را کاملا پر کرد ؟ مطالب لازم بیان شده و گفته شده که پر کردن کامل باک بنزین چه صدمه هایی به قطعات خودرو وارد میکند که به مرور باعث آسیب های بسیاری در برای خودرو و قطعات خودرو میشود.

روشن شدن چراغ بنزین در خودرو

 

2 -  قبل از گرم شدن خودرو رانندگی نکنید !

یکی از کارهایی که به مرور باعث میشود خودرو آسیب ببیند , گرم نشدن خودرو میباشد . افرادی هستند که به محض این که سوار بر خودرویشان میشوند سریع گاز میدهند و شروع به رانندگی بدون این که خودرویشان را گرم کرده باشند میکنند و برخی افراد معتقد هستند که با گاز دادن خودرو , موتور خودرو گرم میشوند اما این طرز فکر غلط میباشد و گازدادن باعث گرم شدن موتور خودرو نمیشود و حتی باعث مشکلاتی میشود زیرا شما بدون این که موتور خودرویتان را گرم کرده باشید , شروع به گاز دادن کردید و این گاز دادن خودرو در آینده باعث آسیب دیدن خودرویتان میشوید و همچنین این کار باعث میشود دما به صورت ناگهانی تغییر کند و فشار بسیار زیادی به موتور خودرو و اجزای آن وارد شود و ممکن است این کار , باعث شود که عمر خودروی شما کاهش پیدا کند .

 

استفاده از روغن های بی کیفیت برای خودرو

در مقاله های قبل , بارها و بارها به این امر اشاره شده که اگر قصد خرید روغن برای خودرویتان دارید حتما از روغن های با کیفیت استفاده کنید و به قیمت روغن ها توجه نکنید و از این امر مطمعن باشید که اگر شما روغنی ارزان و بی کیفیت را برای خودرویتان انتخاب کنید , باید هزینه های بیشتری برای خودرویتان پرداخت کنید ,  زیرا روغن بی کیفیت ,برای خودرو عملکرد درستی در ندارند و وظیفه خود را به درستی انجام نمیدهند و باعث خراب شدن قطعات خودرو میشود برای همین حتما از روغن های با کیفیت برای خودرویتان استفاده کنید .

روغن موتور در خودرو 

 

3 -  بی اهمیتی به ترمز دستی خودرو

 در چند مقاله قبل به اهمیت ترمز دستی پرداخته شد و متوجه شدیم که ترمز دستی نقش بسیار مهمی  در خودرو دارد . بسیاری از افراد به ترمز دستی اهمیتی نمیدهند و فکر میکنند که ترمز دستی قطعه ای بی اهمیت در خودرو میباشند ولی باید به این امر توجه داشت که حتی اگر خودرویتان را در سطحی صاف قرار میدهید ,به هیچ وجه نباید از کشیدن ترمز دستی غافل نشوید و توجه داشته باشید که نکشیدن ترمز دستی باعث آسیب هایی به قطعات خودرو وارد میشود که باعث میشود عمر خودروی شما کمتر از حد معمول باشد.

اهمیت ترمز دستی در خودرو 

 

4 -  بی دلیل پدال گاز را تا انتها فشردن

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که در مواقع غیر ضروری نیز با سرعت رانندگی میکنند و پدال گاز را تا انتها فشار میدهند , پیشنهاد میکنیم که از این کار صرف نظر کنید زیرا با این کار فشار بسیار زیادی به خودروی شما و چرخ های خودرویتان وارد میکند و همچنین حجم بسیار زیادی از بنزین خودروی شما مصرف میشود و اگر به نکته هایی که گفته شد توجه نکنید , خودرویتان شمارا مجبور میکند در بازه زمانی کم خودرویتان را به تعمیرگاه ببرید .

 

5 -  قرار دادن دنده به عنوان جایگاهی برای دست

اغلب بسیاری از افراد عادت دارند هنگامی که با دنده خودرو کار میکنند , دستشان را از دنده بلند نکنند و به نوعی دنده خودرو تکیه گاهی برای دستشان شود ولی این عادت شاید با نگاه اول یک امری بی اهمیت باشد و شاید حتی فکر کنید این کار هیچ تاثیری در خودرو ایجاد نمیکند ولی درواقع این کار باعث میشود به بوش و هماهنگ کننده جعبه دنده فشار وارد شود و باعث میشود این دو قطعه فرسوده شوند و از بین بروند . برای این که به این قطعات آسیبی وارد نشود, بهتر است هر دو دست خود را بر روی فرمان خودرویتان بگذارید زیرا در این صورت ترمزک بیشتری نیز بر رانندگی خود دارید و آسبی به قطعات خودرو وارد نمیشود.

قرار دادن دست بر روی دنده خودرو 

 

6 -  حمل بار سنگین با خودرو

خودروها با توجه به مدلی که دارند تا یک وزن خاصی را میتوانند حمل کنند ولی اگر بیشتر از حد مجاز ,خودرو ای بار جا به جا کند باعث میشود به سیستم تعلیق و ترمز خودرو فشار زیادی وارد شود و همچنین مصرف سوخت خودرو بالا برود برای جلوگیری از این مشکلات بهتر است بیش از حد بار داخل خودرویتان قرار ندهید تا مشکلی برای این قطعات بسیار مهم پیش نیاید.

 

7 -  با سرعت از دست اندازها رد شدن

اشتباهی که اغلب رانندگان آن را انجام میدهند, بی تفاوتی به سرعت گیر ها میباشد که هنگامی که به سرعت گیرها نزدیک میشوند با سرعت از آنها عبور میکنند یا هنگامی که فاصله بسیار کمی با دست اندازها دارند , تازه اقدام به فشردن پدال ترمز میکنند که این کارها باعث میشود به کمک فنر ها و اجزای آن وهمچنین شاسی خودرو , آسیب های بسیاری وارد شود .

 

8 -  بی توجهی به سرویس کردن خودرو

سرویس کردن خودرو یکی از کارهایی است که باید برای خودرو در بازه زمانی مشخص انجام شود . به هیچ وجه نباید پشت گوش انداخته شود و متاسفانه برخی از افراد تا مشکلی برای خودرویشان به وجود نیاید به آن رسیدگی نمیکنند و آن را به تعمیرگاه نمی برند . سرویس کردن خودرو یکی از کارهایی است که با پشت گوش انداختن ان باعث میشوید عمر خودرو و قطعات خودروی شما کمتر شود و در صورت توجه به آن , عمر خودرو و قطعات خودرو افزایش پیدا میکند .

سرویس کردن خودرو 

 

مطلب آخر

در این مقاله به نکاتی اشاره شد که شاید برخی از آن ها به چشم بی اهمیت باشند اما نقش بسیاری در سلامت خودرو و قطعات خودرو دارند , برای همین این نکاتی که گفته شد را رعایت کنید تا برای خودروی شما مشکلی به وجود نیاید و طول عمر خودرویتان بیشتر شود.