ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
راهنمای خرید خودروی کارکرده
نویسنده : Melika Piri

راهنمای خرید خودروی کارکرده

 

 

اغلب افراد در کشور ما به دلیل افزایش بسیار زیاد قیمت خودرو , به سمت خودروهای کارکرده یا دست دوم میروند  خودروهای کارکرده یا دست دوم دارای مزایای بسیاری برای فرد خریدار میباشد که یکی از مهم ترین مزایا این خودروهای کار کرده , کاهش هزینه های پرداختی میباشد. خرید خودروی کارکرده انتخابی ساده ای نیست و اگر قصد خرید خودروی دست دوم را دارید , باید به مواردی که بسیار پر اهمیت هستند , حتما توجه کنید . در این مقاله به نکات میپردازیم پس با ما در این مقاله همراه باشید.

 

 نکاتی که هنگام خرید خودروی دست دوم باید به آن توجه کنیم چیست؟

اغلب بیشتر افراد همیشه به ظاهر خودرویشان اهمیت بسیاری میدهند و آنقدری که ظاهر خودرو برایشان دارای اهمیت است , سلامت خودرو برایشان همچین اهمیتی را ندارد و طبیعتا به مرور خودرویشان ضعیف میشود چرا که آنها تمام تمرکزشان را صرف لوکس کردن خودرو گذاشته اند, این برای ظاهر خودرو بسیار امری خوب میباشد اما غافل شدن از سلامت قطعات خودرو باعث میشود عمر خودرو کاهش پیدا کند و طبیعتا این امر چیز خوبی نیست برای همین هنگام خرید خودروی کار کرده یا دست دوم حتما باید بدانیم که خودروای که انتخاب میکنیم خودروی سلامتی میباشد و دارای قطعات آن سالم میباشد یا خیر . با ما همرا باشید تا قطعاتی که بسیار در خودرو مهم هستند و هنگام خرید دست دوم باید به  آن توجه کنیم را با شما آشنا کنیم.

 

 1 . شاسی خودرو

شاسی خودرو یکی از مهم ترین اجزای خودرو میباشد که اگر قصد خرید خودروی دست دوم را دارید حتما باید به آن توجه کنید و اگر خودرو ای که خریداری میکنید شاسی آن خراب باشد , در آینده ای نچندان دور ضربه های بسیاری به خودرویتان وارد میکند برای مثال اگر جلوبندی خودرو خراب باشد یا ضربه های شدید خورده باشد, به جلوبندی خودرو آسیب میرساند و همانطور که در مقاله های قبل گفته شد جلوبندی خودرو نقش بسیار مهمی در خودرو دارد و اگر دچار مشکل شود ,خودرو از حالت تنظیم  فرمان خارج میشود و این امر باعث ساییدگی چرخ های خودرو میشود و این امر شمارا وادار به خرید لاستیک میکند که طبیعتا شما باید هزینه های بسیاری را صرف تعمیر قطعات و همچنین خرید لاستیک برای خودرویتان کنید.

شاسی خودرو 

 

2 . سلامت باتری خودرو

همانطور که در چندین مقاله قبل به اهمیت باتری خودرو پرداخته شد ,متوجه این امر شدیم که سیستم برق رسانی خودرو توسط باتری خودرو انجام میشود و سلامت آن در خودرو بسیار ضروری میباشد و اگر خودرو ای را برای خریداری انتخاب کرده اید از سلامت آن حتما مطمئن شوید.

باتری خودرو

 

3 . بدنه خودرو (سقف و ستون ها)

یکی از نکاتی که حتما هنگام خرید خودروی صفر باید به آن توجه کنید , این امر میباشد که بفهمید آن خودرو تصادفی بوده یا نه, چرا که برخی فروشندگان اگر خودرویشان تجربه تصادف را داشته باشد , برای اینکه بتوانند راحت تر خودرویشان را به فروش برسانند آن را ترمیم یا تعویض میکنند و نکته بعدی این امر میباشد که خودروهای تصادفی را معمولا برای این که به حالت اولیه برگردانند آن را رنگ میکنند و به این امر توجه داشته باشید که خودرو رنگ نداشته باشد  .

 

4 . پوسیدگی هایی در زیر خودرو

یکی دیگر از نکات هنگام خرید خودروی دست دوم , توجه کردن به پوسیدگی هایی که در زیر خودرو به وجود آمده میباشد. حتما هنگام خرید خودروی دست دوم به زیر خودرو توجه کنید که پوسیده نباشد , پوسیده بودن زیر خودرو به معنای نفوذ آب به آن میباشد و این پوسیدگی باعث میشود سرنشینان خودرو هنگامی که داخل خودرو قرار دارند , احساس راحتی نکنند.

 

5 . تسمه تایم و موتور خودرو

یکی از مهم ترین نکات, تسمه تایم و موتور خودرو میباشد که حتما هنگام خرید خودروی دست دوم زمان تعویض تسمه تایم را جویا شوید و اگر متوجه شدید تسمه تایم بالاتراز هفتاد هزار کیلومتر کار کرده باشد اگر آن خودرو را خریداری میکنید حتما به سرعت تسمه تایم خودرو را تعویض کنید چرا که اگر تسمه تایم خودرو پاره شود ,موجب میشود که موتور خودرو خراب شود و اگر موتور خودرو خراب شود شما باید هزینه بسیاری را برای خرید موتور برای خودرو کنید.

 موتور خودرو

6 . دود اگزوز

قبل از این که خودروی دست دومی را خریداری کنید حتما سوار آن خودرو شوید و سپس گاز دهید و سپس به رنگ دودی که از خودرو خارج میشود حتما دقت کنید زیرا رنگ دود اگزوز خودرو میتواند بیانگر مشکلات خودرو باشد برای مثال اگر با گاز دادن خودرو , از اگزوز خودرو دود آبی رنگ خارج شد به این معنی میباشد که در موتور خودرو مشکلی به وجود آمده یا خراب میباشد , اگر دود اگزوز به رنگ سفید بود به این معنی میباشد که واشرسرسیلندر خودرو خراب شده و زمان تعویض آنها فرا رسیده و اگر دودی به رنگ سیاه از اگزوز خارج شد ,به این معنی است که خودرو مصرف سوخت بالایی دارد .

 

7 . کارکرد خودرو

حتما هنگام خرید خودروی دست دوم , به مسافت پیموده خودرو توجه داشته باشید زیرا هرچقدر خودرو مسافت بیشتری را پیموده باشد , آن خودرو فرسوده تر میباشد . اگر قصد خرید خودروی دست دوم را دارید پیشنهاد میکنیم حتما به مسافت آن خودرو توجه کنید و بهتر است مسافت خودرو ای که قصد خرید آن را دارید بهتر است کارکرد خیلی بالایی نداشته باشد زیرا به همان دلیل که گفته شد خودروهایی که مسافت هایی که با کیلومتر های بالایی را طی کرده باشند به فرسوده شدن نزدیک میشوند.

 

8 . لاستیک های خودرو

حتما به لاستیک های خودروی مورد نظر دقت کنید کهه فرسوده نباشند و همین طور تاریخ انقضای آن نگذشته باشد و برای مطلع شدن از این که چگونه باید تاریخ انقضای خودرو را متوجه شید به مقاله ای با عنوان نکات مهم هنگام خرید لاستیک مراجعه کنید.

لاستیک خودرو 

 

9 . حتما با خودرو رانندگی کنید

حتما سوار خودرو شوید و چند دقیقه ای را با آن رانندگی کنید و اگر تجربه ای کوچک در سواری خودرو داشته باشید میتوانید به برخی از ایراداتی که در هنگام رانندگی به وجود می آید پی ببرید و حتما به آن توجه کنید که خودرو سواری راحتی دارد یا خیر.

 خرید خودروی دست دوم

 

مطلب آخر

سعی کنید تا جایی که ممکن است از افراد دلال و ناشناس و غیرقابل اعتماد خودرو ای را خریداری نکنید و همچنین محو تعریف و تمجید های صاحب خودرو از قیمت و خود خودرو نشوید زیرا آنها قصد فروش خودرو را دارند و به این نوع صحبت برای مجذوب کردن شما نیاز دارند برای همین امر اگر قصد خرید خودروی دست دوم را داشتید حتما به نکاتی که گفته شد توجه کنید تا بتوانید خودرو ای با کیفیت بالا تهیه کنید.