ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
6 نکته برای فروش خودرو
نویسنده : Melika Piri

6 نکته برای فروش خودرو

 

ممکن است هر فردی که دارای خودرو است به این فکر بیفتاد که خودروی خود را به فروش برساند و این امر ممکن است به دلایل مختلفی اعم از نیاز مالی یا حتی خرید خودروی بهتر و ...  باشد که برای افراد متفاوت است. اما فروختن خودرو کار راحتی نیست و گاهی ممکن است دردسر ساز شود  زیرا برای فروختن خودرو باید اطلاعات خوبی راجع به قیمت خودرو و همچنین نوسانات قیمت در ایران داشته باشید . همچنین برای فروختن خودرو راه های مختلفی وجود دارد که در ادامه قصد داریم با این روش ها آشنا شویم , پس اگر قصد فروش خودروتان را دارید در این  مقاله با ما همراه باشید.

 

نکات مهم هنگام فروش خودرو

هنگام فروختن خودرو نکاتی وجود دارند که شاید در نگاه اول ممکن است غیر ضروری باشد اما در نظر کسی که قصد دارد بابت خرید خودرو پولی را پرداخت کند قطعا مهم است. یکی از ضروری ترین نکاتی که هنگام فروختن خودرویتان باید به آن اهمیت دهید ظاهر خودرویتان است زیرا در مرحله اول خریدار به ظاهر خودرو توجه میکنند و حتی گاهی ظاهر بد خودرو نشان از فروسوده بودن خودرو میدهد و خریدار, خودرویتان را از لیست انتخابی خود خط میزند و حتی اگر خودرویتان را در سایت های خرید فروش گذاشته باشید و در آن عکس خودرویتان را آپلود کرده باشید که برای مثال سپر خودرو در تصویر مشکل داشته باشد , احتمال این امر بسیار کم است که نظری را جلب کند و اقدام به خرید کند.

 نکات مهم هنگام فروش خودرو

روش های اماده کردن خودرو برای فروش

همانطور که در مطالب بالاتر بیان شد ظاهر خودرو میتواند نقش بسزایی در جذب مشتری برای خرید خودرو داشته باشد پس روش هایی در این مقاله خواهیم گفت تا با رعایت کردن نکاتی که در ادامه گفته خواهد شد , میتواند خودرویتان را به فروش برسانید .

 

1 . به ظاهر خودرویتان برسید

نکته اول و مهم این امر است که اگر قصد فروش خودرویتان را دارید اولین قدم تمیز بودن خودرویتان می باشد پس حتما تمام اجزای خودرویتان را تمیز کنید زیرا اگر خودرویتان کثیف باشد ممکن است خریدار حس کند که از این خودرو شما به خوبی نگهداری نکردید و باعث میشود از این که خودروی شما را بخرند به شک بی افتد پس تمیز بودن خودرویتان اولین قدم و مهم ترین قدم است برای جذب مشتری برای فروختن خودرویتان . اگر وقت تمیز کردن خودرویتان را ندارید خودرویتان را به یک کارواش ببرید تا به صورت کامل تمیز شود. نکته دوم بدنه خودرویتان میباشد که اگر تصادفی با خودرویتان کرده اید که باعث شده بدنه خودرو دچار فرورفتگی یا رنگ رفتگی شده بهتر است اقدام به درست کردن کنید زیرا همانطور که گفته شد ظاهر در هنگام فروش خودرو بسیار مهم است و هزینه ای که برای درست کردن بدنه خودرویتان پرداخت میکنید ارزش دارد و در هنگام فروش خودرو و قیمت گذاری برای خودرو بسیار تاثیر دارد. نکته سوم پولیش واکس است که میتوانید با استفاده از آن خط و خشی که برای بدنه خودرویتان به وجود آمده جبران کنید و همچنین موجب درخشانی بدنه خودرویتان شوید و همچنین پولیش واکس تمیزی بدنه خودرو میشود که امتیازی مثبت برای فروش خودرو میباشد.

 تمیزی خودرو در هنگام فروش

2 . تمیز بودن موتور خودرو

اگر قصد فروش خودرویتان را دارید باید نکاتی را رعایت کنید که یکی از این نکات تمیز بودن موتور خودرو میباشد. طبیعی است که کسی که بخواهد خودروی شما را خریداری کند همه جای خودروی شما را بررسی کند و یکی از مواردی که مورد بررسی میگیرد موتور خودرو میباشد که کثیفی بودن آن به معنای نگهداری نادرست میباشد که این امتیازی منفی برای خودروی شما است پس هنگام فروش خودرو, حتما موتور خودرویتان تمیز باشد.

 

3 . عکس خوبی از خودرویتان بگیرید

اگر خودرویتان را در سایت های خرید و فروش قرار میدهید لازم است که تصویری از خودرویتان در آنجا قرار دهید تا فردی که خریدار است بداند که ماشینی که معرفی شده چه ظاهری دارد  و جذب خودرو شود. عکس در این مواقع امری بسیار مهم است که باید نکاتی برای گرفتن عکس از خودرو رعایت شود که در مطالب بالا به برخی از آن ها مانند تمیز بودن خودرو اشاره شد و نکته دیگر این امر است که از خودرویتان عکس های مختلفی بگیرید و سپس با کیفیت ترین عکس را انتخاب کنید و این نکته را در نظر داشته باشید که حتما عکسی با کیفیت بگیرید زیرا اگر عکس بی کیفیت باشد مورد توجه افرادی که قصد دارند خودری دست دوم خریداری کنند قرار نمیگیرد.

 عکس با کیفیت برای فروش خودرو

4 . توضیحات کامل از خودرو

توضیحاتی که در اگهی که برای خودرویتان داده اید بسیار مهم است و میتواند مشتری را جذب خودرو کند .  حتما از خودرویتان توضیح کامل را بنویسید و حتما در این راجع به خودرویتان صادق باشید و هر نکته ای جذاب که در خودرویتان وجود دارد را نیز در توضیحات ذکر کنید و نکته ای را از قلم نیندازید.

 

5 . سرویس کردن خودرو

اگر قصد دارید که خودرویتان را به فروش برسانید , انصاف را رعایت کنید و اگر خودرویتان مشکلی دارد آن را تعمیر کنید و سرویس کردن خودرو را فراموش نکنید و قبل از فروختن خودرو تمام معایب خودرو را حل کنید مانند تعویض روغن موتور خودرو یا تعویض روغن گیربکس و یا حتی قطعه های مختلف و ... که خودرو ای سالم را به فروش برسانید.

 سرویس کردن خودرو هنگام فروش

6 . اطلاع از قیمت

حتما از قیمت خودروهایی که در رده خودروی شما هستند را بررسی کنید و در قیمت نیز منصف باشید و قیمت را بالاتر از ارزش خودرو به فروش نرسانید, هرچند اگر قیمت بالایی را برای خودرویتان در نظر بگیرید احتمال جذب مشتری برای خودرویتان بسیار است و بلعکس نیز عمل نکنید یعنی قیمت را خیلی پایین قرار ندید زیرا ممکن است باعث شود خریدار به این فکر بی افتد که حتما خودرو فرسوده است که به قیمت پایین تر از ارزش خود به فروش گذاشته شده پس قیمت را با توجه به ارزش واقعی خودرویتان تعیین کنید.

 فروش خودرو

 کلام آخر

اگر قصد خرید خودرویتان را دارید , خودتان را در وحله اول به جای فرد خریدار قرار دهید , مسلما دوست ندارید خودروای که خریداری میکنید خودروی فرسوده ای باشد یا تعریف هایی که از خودرویتان شده با خودروای که خریده اید مطابقت نداشته باشید پس به هنگام فروش خودرویتان صادق باشید . نکته بعدی این امر است که مطالبی که گفته شد را رعایت کنید تا بتوانید خودروی خود را با ارزش بالاتری به فروش برسانید  و فروش راحت تری داشته باشید.