ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
نشانه انواع رنگ دود اگزوز در خودرو
نویسنده : Melika Piri

نشانه انواع رنگ دود اگزوز در خودرو

 

 

تقریبا خودرو یکی از مهم ترین وسیله ها برای زندگی راحت میباشد و بیشتر افراد دارای خودرو با مدل های متفاوت هستند که هرکدام نوعشان با هم فرق دارد . خودرو ها با توجه به این که به ما راحتی در تردد میدهند , نیاز به رسیدگی های اساسی در صورت دیدن علائم های مختلف دارند تا بتوانند همیشه عملکرد خوبی به شما ارائه دهد . در این مقاله قصد داریم به اگزوز خودرو بپردازیم که گاهی ممکن است دود با رنگ های متفاوت از آن خارج شود و شما را نگران کند و ندانید که علت این دودهای رنگی چیست . در این مقاله با ما همراه باشید تا به متوجه شویم که به چه علت دود با رنگ های مختلف از خودرو خارج میشود و منشا آن چیست.

 

همانطور که در مقاله های گذشته به دلایل مختلفی که موجب به مشکل خوردن قطعات مختلف در خودرو  میشد پرداختیم, متوجه این امر شدیم که خودرو با علائمی که از خود نشان میدهد به ما میگوید که یک جای کار خوب پیش نمیرود , این مشکل را میتواند از چراغ چک و نشانه های دیگر خودرو و مشکلات دیگر که با روش های گونان که به دلایل مختلفی ایجاد میشود گاهی ممکن است مشکل ازقطعاتی همانند گیربکس خودرو یا موتور و قطعات مختلف دیگر باشد که موجب ایجاد مشکل در خودرو میشوند. اگزور خودرو نیز میتواند مشکلات درونی خودرو را با علائمی که از خود نشان میدهد به ما بفهماند که کدام قسمت خودرو دچار مشکل شده است. گاهی ممکن است هنگامی که اگزوز خودرویتان را چک میکنید متوجه رنگ های مختلفی شوید که از اگزوز خودرویتان خارج میشود و ندانید که علت این رنگ ها چیست. لازم به ذکر است که  دودی که از خودرو خارج میشود معمولا به رنگ های , سفید ,آبی و سیاه میباشد که به وجود آمدن هرکدام میتواند نشان دهنده مشکلی در خودرو باشد  که در ادامه به صورت کامل به این که کدام رنگ نشانه چه مشکلی در خودرو است, خواهیم پرداخت.

 انواع دود اگزوز در خودرو

 علت به وجود آمدن دود سفید از اگزوز چیست؟

در هر زمان تشکیل دود از خودرو به معنای بدی نیست و به این معنی نیست که خودرو دچار مشکلی باشد مانند این امر که هنگامی که در هوای سرد خودرو خود را روشن نمودید, به احتمال زیاد شاهد خارج شدن دود سفید از خودرو میشوید که اگر این دود پس از مدتی که مسافتی را طی نمودید و موتور خودرویتان گرم شد , این دود قطع شد جای نگرانی ای نیست اما اگر دود سفید پس از گذشت از مسافت زیاد و گرم شدن موتور خودرو نیز قطع نشد, یعنی اختلالی در خودرو به وجود آمده و میتواند به این علت باشد که مایع خنک کننده خودرو یا همان ضد یخ دچار نشتی شده که در مقاله ای با عنوان " علت نشتی مایعات خودرو " متوجه علت نشتی مایعات خودرو از جمله مایع خنک کننده شوید تا بتوانید از نشتی آن ها جلوگیری کنید و در مقاله ای میتوانید با عنوان " همه چیز درباره ضد یخ " میتوانید اطلاعات لازم را برای خرید ضدیخ مطالعه کنید و همچنین با مایع خنک کننده آشنا شوید. اگر با مشکل خارج شدن دود سفید از اگزوز خودرویتان موجه شدید, باید قسمت هایی که ضد یخ خودرو از آنجا عبور میکند را بررسی کنید و به هیچ عنوان این علامت را نادیده نگیرید که در صورت بی توجهی ممکن است خودرو به اصطلاح آب روغن قاطی کند و دلیل دیگر که میتواند باعث به وجود آمدن دود سفید از اگزوز شود , سوختن روغن هیدرولیک خودرو میباشد که به این معناست که موتور خودرو درحال جذب کردن روغن هیدرولیک گیربکس میباشد.

  علت به وجود آمدن دود سفید از اگزوز چیست

علت به وجود آمدن دود آبی از اگزوز چیست؟

دلیلی که موجب ایجاد دود آبی از اگزوز خودرو میشود , روغن سوزی موتور موتور میباشد به این معنی که روغن درون سلیندر در حال سوختن است. این امر زمانی اتفاق می افتد که اورینگ ها و پیستون ها فرسوده باشند که موجب نشست کردن روغن درون محفظه احتراق میشود که هرچقدر روغن در خودرو بیشتر باشد, دود غلیظ تری تولید میشود و سپس از آن سو روغن کم و کمتر میشود. برای این که مانع از خروج دود آبی از اگزوز خودرویتان شوید , لازم است که  خودرویتان توسط یک تعمیرکار حرفه ای مورد بررسی قرار بگیرد تا منع آسیب دیدن موتور خودرو شود که اصلی ترین قسمت خودرو میباشد و در صورت خراب شدن آن موجب هزینه های بسیار و همچنین زمان زیادی را  از شما طلب میکند.

 علت به وجود آمدن دود آبی از اگزوز چیست

علت به وجود آمدن دود سیاه از اگزوز چیست؟

  یکی دیگر از رنگ هایی که از اگزوز خودرو خارج میشود ,دود سیاه رنگ است که احتمالا شما درطول مسیر  خودروهایی را مشاهده نموده اید که دود سیاه از اگزوز خودروهایشان خارج میشود که ممکن است ندانید علت به وجود آمدن دود سیاه رنگ از اگزوز خودرو به چه معناست. علت به وجود آمدن دود سیاه رنگ از اگزوز خودرو به این علت است که عمل احتراق به درستی صورت نمیگیرد  و میزان ورود هوا و همچنین سوخت به اندازه مناسبی نیست. دلیل دیگری که موجب خروج دود سیاه رنگ از خودرو میشود , کثیف بودن فیلتر هوا میباشد که مسیری که هوای ورودی از آن جریان دارد مسدود میشود و در نتیجه سوختن بنرین کامل نمیشود و این عمل ناقص می ماند که سبب خارج شدن دود سیاه رنگ از اگزوز میشود.

 علت به وجود آمدن دود سیاه از اگزوز چیست

کلام آخر

 در این مقاله شمارا با دلایل به وجود آمدن سه رنگ آبی , سفید و سیاه از از اگزوز خودرو اشاره نمودیم که به وجود آمدن هرکدام بیانگر مشکلی درون خودرو میباشد که حتما باید آنها را جدی بگیرید و پشت گوش انداختن آنها موجب خراب شدن قطعات خودرو از جمله موتور خودرو میشود که درصورت خرابی موتور که میتوان گفت قلب تپنده خودرو است , باید هزینه زیادی را برای سلامت آن بپردازید و علاوه بر هزینه سنگین ,زمان زیادی را باید برای سرپا شدن خودرویتان باید صرف کنید پس این نشانه هارا را جدی بگیرید و به یک تعمیرگاه ماهر جهت رفع مشکل خودرویتان رجوع کنید.