ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
علت نشتی مایعات خودرو چیست؟
نویسنده : Melika Piri

علت نشتی مایعات خودرو چیست؟

 

 

یکی از دردسرهای که دارندگان خودرو اغلب با آن سرو کله میزنند , نشستی مایعات خودرو میباشد که نشتی مایعات خودرو یعنی ایجاد دردسر و در صورت بی توجهی به آن , باعث بروز مشکلات بسیار و دنباله آن ایجاد هزینه های بسیار برای خودرو میباشد. نشتی مایعات خودرو به طور معمول عملکرد خودرو را ضعیف تر میکند و باعث میشود در روند و عملکرد خودرو اختلالاتی به وجود بیاید که طبیعتا این امر برای خودرو امری دردسرساز میباشد و در صورت دیدن نشتی مایعات خودرو باید به سرعت به آن رسیدگی کرد زیرا باعث ایجاد مشکلات بیشتر میشود . در این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر در این باره بپردازیم.

 

دلیل نشتی مایعات خودرو چیست؟

احتمالا این امر برای شما به وجود آمده که هنگام سوار شدن بر خودرویتان , شاهد نشتی مایعات خودرویتان بوده باشید و طبیعتا این امر میتواند برای خودروی شما نگران کننده باشد زیرا باعث اختلال در عملکرد خودرو میشود برای همین در صورت دیدن نشتی مایعات خودرو , حتما به تعمیرگاه مراجعه کنید. نکته ای که باید به آن توجه کنید بازدید دوره ای خودرویتان میباشد که در مقاله ای با عنوان سرویس کردن خودرو شامل چه مواردی میشود؟ به صورت کامل به آن پرداخته شده که با مطالعه آن متوجه خواهید شد که بازدید دوره ای خودرو چقدر میتواند به سلامت خودرویتان کمک کند و اگر مشکلی برای خودرویتان به وجود بیاید در هنگام بررسی خودرویتان متوجه خواهید شد و اگر خودرویتان دچار نشتی شده باشد و شما از این امر بیخبر باشیدو, باعث میشود زودتر بتوانید اقدام به تعمیر خودرویتان کنید تا در آینده برای خودرویتان مشکل ساز نشود و شما هزینه بسیاری را پرداخت نکنید. نشتی مایعات خودرو میتواند منشا بسیاری داشته باشند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

نشتی مایعات خودرو 

 

منشا نشتی مایعات زیر خودرو چیست؟

 

1 . تصادف با خودرو( نشتی آب رادیاتور)

یکی از دلایلی که موجب نشتی مایعات از خودرو میشوند, تصادف میباشد . هنگامی که تصادفی صورت میگیرد, ممکن است از همان موقع نشتی صورت بگیرد و اکثرا نشتی در هنگام تصادف از رادیاتور خودرو میباشد و محتوای این نشتی , آب رادیاتور خودرو میباشد که در حال نشت کردن است. بنابر این اگر با خودرویتان تصادف کردید و این نشتی را مشاهده نمودید, حتما به تعمیرگاه مراجعه کنید تا بتوانید این مشکل را حل کنید و در آینده باعث مشکلات بیشتری برای خودرویتان به وجود نیاید.

 

2 . نشتی دادن روغن گیربکس

در مقاله ای با عنوان در چه زمانی باید روغن گیربکس را عوض کنیم؟ به اهمیت و کارایی که مربوط به این روغن مهم در خودرو میشود پرداخته شد . این روغن به رنگ قرمز میباشد و گاهی بین تن رنگی صورتی تا قهوه ای نیز دیده میشود و اگر این قسمت خودرو نشتی بدهد , علائم آن را در زیر گیربکس خودرو میتوانید مشاهده کنید و اقدام به تعمیر آن کنید.

روغن گیربکس خودرو 

 

3 . نشتی دادن روغن ترمز

برای اینکه متوجه شوید روغنی که از خودرویتان نشتی میکند مربوط به کدام قسمت است, میتوانید به رنگ آن روغن توجه کنید تا با حدس زدن , متوجه شوید که این روغن مربوط به کدام بخش از خودرو میباشد. روغن ترمز خودرو معمولا شفاف است و دارای رنگ زرد و در بعضی از موارد به رنگ آبی قرار دارد و همچنین غلظت این روغن بالا نیست و غلظت متوسطی دارد. برای اینکه از نشتی روغن ترمز جلوگیری کنید باید حتما از روغن ترمز باکیفیت استفاده کنید و همچنین اگر متوجه نشتی این روغن از قسمت های سیلندر یا لوله های روغن ترمز و همچنین از واشرهای سیستم ترمز شدید, بهتر است با خودرویتان رانندگی نکنید زیرا در هنگام ترمز گرفتن خودرو دچار اختلال میشود.

 

4 . نشتی دادن روغن موتور خودرو

مکانی که با چک کردن آن میتوانید متوجه نشتی روغن موتور خودرویتان شوید ,  در زیر موتور خودرو میباشد و همچنین روغن موتور بوی روغن خوراکی را میدهد و با استفاده از حس بویایی میتوانید متوجه این امر شوید که چه روغنی نشتی داده است و رنگ آن به نسبت تغییر میکند به این صورت که اگر روغن موتور خودرویتان را به تازگی عوض کرده باشید رنگ آن قهوه ای روشن میباشد و اگر مدت زمان زیادی از تعویض روغن موتور خودرویتان میگذرد, روغن موتور شما به رنگ سیاه در آمده است و توجه کنید که هنگام تعویض روغن موتور حتما از روغن موتور با کیفیت استفاده کنید.

روغن موتور خودرو 

 

5 . نشتی دادن ضدیخ

همانطور که در مقاله ای با عنوان همه چیز درباره ضد یخ به اهمیت و اجزای مایع خنک کننده خودرو یا ضد یخ پرداخته شد متوجه شدیم که ضد یخ خودرو معمولا به رنگ سبز یا آبی میباشد که در صورت نشتی, آن را میتوانید در زیر رادیاتور خودرو مشاهده کنید . به این امر توجه کنید که حتما همیشه از ضد یخ با کیفیت برای خودرویتان استفاده کنید.

 

6 . نشتی دادن روغن هیدرولیک فرمان

درصورت نشتی دادن روغن هیدرولیک فرمان,  باعث خشک شدن فرمان میشود و باعث میشود نتوانید با فرمان مثل سابق به راحتی کار کنید. این روغن به رنگ قرمز میباشد و بوی خاصی دارد و نکته ای که وجود دارد این امر میباشد که روغن هیدرولیک فرمان به ندرت نشتی میدهد ولی شما همواره خودرویتان را به بازدید دوره ای ببرید و اگر نشتی روغن از قسمت روغن هیدرولیک خودرویتان بود بتوانید به سرعت اقدام به تعمیر آن کنید.

 

7 . نشتی دادن بنزین خودرو

احتمالا بوی بنزین به مشامتان خودرده وبرای شما بویی اشناست. اگر بنزین خودرویتان نشتی کرد , با حس بویایی میتوانید تشخیص دهید که این قسمت بنزین خودرو است یا روغن های خودر و همچنین نشتی بنزین از قسمت ابتدا تا انتهای خودرو مشخص میشود.

نشتی دادن بنزین خودرو 

 

8 . نشتی دادن آب

همه افراد با دیدن آب قادر به تشخیص هستند که این مایع آب میباشد یا خیر زیرا آب هیچ گونه رنگ و بویی ندارد و نشتی آب جز نشتی هایی که باعث نگرانی برای سلامت خودرو میشود ,  نیست  و دلیل این امر این میباشد که به دلیل استفاده از سیستم تهویه مطبوع که در مقاله ای به صورت کامل به آن پرداختیم  , باعث میشود آب در زیر موتور کولر جمع شود.

 

9 . نشتی شیشه شوی

در صورتی که شیشه شوی خودرو دچار نشتی شود اثرات آن را میتوانید در بخش زیرین شیشه خودرو مشاهده کنید و همچنین شیشه شوی خودرو دارای رنگ های متفاوتی میباشد همانند آبی , سبز یا حتی بنفش یا نارنجی که در صورت دیده شدن , اقدام به تعمیر ان کنید.

 علت نشتی مایعات خودرو

مطلب اخر

در این مقاله به منشا نشتی روغن پرداخته شد و متوجه این امر شدیم که چگونه تشخیص دهیم اگر قسمتی از خودرو نشتی داد ,مربوط به کدام روغن یا بخش میباشد و حتما این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت مشاهده کردن این علائم ها , حتما به تعمیرگاه مراجعه کنید تا در آینده خودرویتان دچار مشکل های بزرگ نشود.