ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
8 دلیلی که موجب گاز خوردن خودرو میشود
نویسنده : Melika Piri

8 دلیلی که موجب گاز خوردن خودرو میشود

 

در این مقاله قصد داریم به موضوعی بپردازیم که افرادی که صاحب خودروهای داخلی هستند بارها آن را تجربه کرده اند و موجب نارضایتی هایی در خودرو شده . گاز خودرن بی دلیل خودرو طبیعتا امری آزار دهنده برای صاحبان خودرو میباشد که با بالا رفتن فشار گاز , دور موتور نیز افزایش پیدا میکند و بیانگر مشکلی درون خودرو میباشد که گاهی این مشکلات میتواند جزئی باشد و در برخی موارد میتواند مشکلی بزرگ باشد که موجب افت عملکرد خودرو شود . در چندین مقاله قبل به علت گاز نخوردن خودرو پرداخته بودیم که آن موضوع نیز یکی از مشکلاتی بود که در خودرو رخ میداد و اگر تمایل دارید میتوانید آن را مطالعه کنید و اما در این مقاله قصد داریم به علت گاز خودرن بی دلیل خودرو بپردازیم , با ما در این مقاله همراه باشید.

 

چگونه بفهمیم خودرو بی دلیل گاز میخورد؟

متوجه شدن گاز خوردن بی دلیل خودرو کار سختی نیست و با افت شتاب در حالت عادی و هنگام گاز دادن میتوانید متوجه شوید که خودرویتان بی دلیل گاز میخورد و اگر متوجه کم شدن شتاب خودرویتان نشدید و قصد دارید که متوجه گاز خوردن خودرویتان شوید , پیشنهاد ما این امر است که در یک محیطی خلوت رانندگی پرسرعتی کنید و اگر خودرو مانند قبل عمل نکرد یعنی شتاب سابق را نداشت, بیانگر این امر است که خودرویتان گاز میخورد و افرادی که رانندگی با سرعت بالا را دوست دارند و همیشه با سرعت بالا رانندگی میکند راحت تر میتوانند متوجه افت شتاب خودرویشان شوند.

 چگونه بفهمیم خودرو بی دلیل گاز میخورد

علت گاز خوردن خودرو چیست؟

همانطور که در ابتدا بیان شد , گاز خوردن خودرو اغلب خبری از نقص فنی در خودرو میباشد که بیانگر مشکل دار بودن قطعه ای در خودرو میباشد که موجب افت شتاب و در نتیجه گاز خوردن بی دلیل خودرو میشود. دراین قسمت قطعه هایی که موجب گاز خوردن بی دلیل خودرو میشوند را بیان خواهیم کرد.

 

1 . استپر موتور

اولین قطعه ای که میتواند موجب گاز خوردن خودرو شود , استپر موتور میباشد که در مقاله ای با عنوان " علائم خرابی استپر و نحوه شستن آن " به صورت کامل به آن پرداخته ایم و در صورت تمایل میتواند آن را مطالعه کنید. استپر موتور قطعه ای مهم است که یکی از علائم خرابی آن گاز خوردن  در خودرو میباشد که اگر مشکل خرابی استپر بود , باید اقدام به تعویض آن کنید . برای این که متوجه شوید استپر موتور دچار مشکل شده یا نه باید در قدم اول هواکش خودرویتان را باز کنید و سپس دستتان را جوری بگذارید که مانع ورود و خروج هوا بر دریچه گاز شود. اگر پس از این کار خودرویتان خاموش شد یعنی استپر خودرویتان سالم است و اگر خودرویتان پس از آن عمل روشن مانند , باید به سلامت استپر خودرویتان شک کنید.

 

2 . فیلتر هوا

فیلتر هوا یکی از مهم ترین قطعات در خودرو میباشد که اهمیت بالایی برای موتور خودرو دارد و میتوان گفت در سلامت آن نقشی اساسی دارد و باید در زمان مشخصی تعویض شود تا بتواند به درستی از موتور خودرویتان محافظت کند. همانطور که از اهمیت فیلتر هوا مطلع شدیم , خرابی این قطعه نیز میتواند دلیلی برای گاز خوردن خودرویتان باشد و علت آن این امر میباشد که در صورت خراب بودن یا گرفتگی فیلتر هوا , هوا به درستی به موتور خودرو انتقال پیدا نمیکند و در نتیجه هوای کافی به موتور نمیرسد و در نتیجه موجب گاز خوردن خودرو میشود.

 فیلتر هوا یکی از علت های گاز خوردن خودرو

3 . پمپ بنزین خودرو

یکی دیگر مهم ترین قطعه های که در تمام خودرو ها موجود است ,پمپ بنزین میباشد که نقش آن در خودرو انتقال سوخت از باک خودرو به موتور میباشد و به منظور کارایی که دارد , قطعه ای مهم در خودرو محسوب میشود. پمپ بنزین خودرو میتواند دلیلی برای گاز خوردن خودرو باشد زیرا در صورت معیوب بودن این قطعه, سوخت کافی ای به موتور نمیرسد و نتیجه آن گاز خوردن خودرو میشود که یکی از نشانه های خرابی آن میتوان به گاز دادن خودرو و دریافت نکردن عکس العمل درست از خودرو باشد.

 

4 . سنسور دریچه گاز

محل قرار گیری سنسور دریچه گاز پایین استپر و بر روی دریچه گاز بسته میشود. سنسور دریچه گاز میتواند یکی از علت هایی که موجب گاز خوردن خودرو میشوند , باشد و علت آن این امر است که خراب بودن دریچه گاز موجب میشود زاویه دریچه گاز را به غلط تشخیص دهد و در نهایت خودرو دچار گاز خوردن شود.

 سنسور دریچه گاز علت گاز خوردن خودرو

5 . انژکتور

در مقاله ای به صورت کامل با قطعه انژکتور آشنا شده ایم , انژکتور قطعه ای مکانیکی میباشد که محل قرار گیری آن در ورودی سیلندر میباشد و همچنین انژکتور یکی از قطعه هایی است که وظیفه سوخت رسانی را به عهده دارد و نکته ای که قابل ذکر است این امر است که انژکتور رابطه مستقیمی با کامپیوتر خودرو دارد و از طریق آن نیز کنترل میشود. همانطور که مطالعه کردید انژکتور با قطعاتی بسیاری از خودرو در ارتباط است و وظایف مهمی در خودرو دارد و خرابی آن باعث مشکلات زیادی در خودرو میشود که یکی از آن مشکلات گاز نخوردن خودرو میباشد.

 

6 . کامپیوتر خودرو(ECU)

کامپیوتر یا ECU خودرو همچون مغز انسان در خودرو عمل میکند و از اهمیت بسیار بالایی در خودرو برخوردار است و عملکرد بسیاری از قطعات خودرو به کامپیوتر خودرو بستگی دارد و لازم به ذکر است که کامپیوتر خودرو برای این که از تمام وضعیت خودرو مطلع باشد در همه جای خودرو سنسور هایی را برای دریافت اطلاعات به جا گذاشته تا با استفاده از آن ها متوجه وضعیت خودرو شود. در صورتی که این قطعه به مشکل بخورد کوچیک ترین عکس العملی که خودرو میتوان ازخود نشان دهد , گار نخوردن خودرو میباشد و میتواند باعث مشکلات بسیار بزرگ تری باشد تا حدی که بتواند خودرو را از کار بیاندازد.

 کامپیوتر خودرو دلیلی برای گاز خوردن

7 . پدال گاز

همانطور که از نام این قطعه مشخص است , ارتباط مستقیمی با پدال گاز و گاز دادن در خودرو دارد و اگر آسیبی ببیند و به مشکل بر بخورد طبیعتا نمیتواند عملکرد همیشگی را از خود نشان دهد و شما هرچقدر برای گاز دادن تلاش کنید, خودرو شتابی نخواهد گرفت.

 

8 . سیم گاز

یکی دیگر از دلایلی که میتواند موجب گاز خوردن خودرو شود , پارگی سیم گاز خودرو میباشد که اغلب در خودروهایی که سن بالا دارند رخ میدهد . هنگامی که سیم گاز خودرو پاره میشود پدال گاز خلاص میشود و سپس پس از آن سرعت خودرو کاهش میابد و سپس خودرو متوقف میشود.