ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
به چه علت خودرو گاز نمیخورد؟
نویسنده : Melika Piri

به چه علت خودرو گاز نمیخورد؟

 

 

احتمالا گاهی برای شما پیش آمده که خودرویتان بنا به دلایل مختلف گاز نخورده و این مشکل معمولا در سربالایی ها خود را نشان میدهند و طبیعتا این امر موجب اذیت شما شده که این امر بنا به دلایل متفاوتی میباشد که با دانستن برخی از دانسته ها میتوانید از این مشکل جلوگیری کنید  و در صورت به وجود آمدن این طور مسائل بتوانید آن را رفع کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا کارهایی که باعث گاز نخوردن خودرو میشوند را بیان کنیم .

 

علت گاز نخوردن خودرو چیست؟

گاز نخوردن خودرو معمولا بنا به دلایل مختلفی به وجود می آیند که به این شکل است که خودرو شتابی که همیشه داشت را ندارد و این امر با گاز دادن هم نیز تغییری نمیکند. گاز نخوردن خودرو بنا به دلایل مختلفی میباشند که ممکن است هر کدام از این دلایل و قطعات مانع گاز خوردن خودرو شوند . با ما همراه باشید تا به این دلایل بپردازیم.

 علت گاز نخوردن خودرو چیست

1 . فیلتر هوا

فیلتر هوا میتواند یکی از دلایلی که مانع از گاز خوردن خودرو میشود , باشد. به این صورت که وظیفه فیلتر هوای خودرو کنترل نمودن جریان هوا به داخل خودرو میباشد که در صورت خرابی فیلتر هوا یا گرفتگی آن ,آلودگی و همچنین آلاینده ها وارد موتور خودرو میشوند و نتیجه این عمل گاز نخوردن خودرو میباشد که این امر یکی از مشکلاتی است که پس از خرابی فیلتر هوا به وجود می آید.

 

2 . خرابی دیسک و صفحه

در مقاله ای با عنوان " در چه زمانی باید صفحه کلاچ را تعویض کنیم؟ " به صورت کامل درباره دیسک صفحه توضیح داده ایم .دیسک صفحه نیز مانند دیگر قطعات عمری دارند که پس از مدتی خراب و فرسوده میشوند و پس از این خرابی میتوانند علتی برای گاز نخوردن خودرو باشند , برای همین امر همیشه حواستان به سلامت دیسک صفحه خودرویتان باشد که با سرویس کردن خودرو میتوانید از خراب شدن دیسک صفحه جلوگیری کنید.

 دیسک صفحه دلیل گاز نخوردن خودرو

3 . عملکرد نامناسب استپر

استپر یکی از قطعات مهم و حیاتی در خودرو به شمار میرود که درصورت خراب شدن آن, موتور خودرو نیز از خود عملکرد درستی نشان نمیدهد و طبیعتا در این صورت عملکرد خودرو کاهش میابد , یکی دیگر از نشانه های خرابی استپر , گاز نخوردن خودرو میباشد که در صورت فهمیدن این مشکل باید اقدام به حل آن کنید.

 

4 . استفاده از روغن موتور بی کیفیت

بارها در مقالات دیگر بیان نموده ایم که روغن موتور بی کیفیت و کم بودن حجم روغن موتور میتواند آسیب بسیاری به خودرو و قطعات وارد کند و یکی از این آسیب ها گاز نخوردن خودرو میباشد و نکته ای که لازم به ذکر است حتما همیشه برای خودرویتان از روغن موتور با کیفیت استفاده کنید و همیشه از میزان آن در خودرو مطلع باشید تا خودرویتان دچار مشکل نشود.

 روغن موتور بی کیفیت یکی از دلایل گاز نخوردن خودرو

5 . وجود اختلال در کمپرسور سیلندر

درصورت مشکل داشتن کمپرسور سیلندر , گاز خودرن خودرو به مشکل میخورد و اگر سالم باشد و عملکرد درستی باشد , میتواند تاثیر بسزایی در رینگ ها و همچنین سوپاپ ها بگذارد و در نتیجه باعث میشود موتور عملکرد بهتری از خود نشان دهد پس نسبت به این قطعه مهم بی تفاوت نباشید و همیشه از عملکرد درست و سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

 

6 . ایجاد اختلال و خرابی در پمپ بنزین خودرو

در واقع پمپ بنزین همان قطعه ای در خودرو است که وظیفه انتقال سوخت به خودرو را دارد . خرابی پمپ بنزین خودرو یا کثیف بودن صافی بنزین با خود مشکلاتی را به همراه دارد که یکی از آن ها گاز نخوردن خودرو می باشد. علت گاز نخوردن خودرو در صورت خراب بودن پمپ بنزین خودرو این امر است که هنگامی که پمپ بنزین خودرو دچار مشکل شده , قادر به انتقال سوخت به موتور نمیباشد و نتیجه آن گاز نخوردن خودرو میباشد.

 

علت گاز نخوردن در خودروهای اتوماتیک چیست؟

در این نوع خودرو ها نیز مشکلاتی از قبیل گاز نخوردن دیده میشود که در ادامه به دلایل گاز نخوردن آن ها خواهیم پرداخت.

 علت گاز نخوردن در خودروهای اتوماتیک چیست

1 . کثیفی انژکتور

کثیف بودن این قطعه شمارا به دردسر می اندازد زیرا باعث میشود خودروی شما گاز نخورد و شما نمیتوانید آن را تمیز کنید و حتما باید به یک تعمیرکار حرفه ای برای شستشوی انژکتور خودرویتان اقدام کنید که در مقاله ای با عنوان " علائم خرابی انژکتور چیست؟ "  به صورت کامل به همه موارد اشاره شده و بیان شده که در چه بازه زمانی باید به فکر شستن انژکتور خودرویتان باشید.

 

2 . ایجاد اختلال در ECU خودرو

معمولا خودروهای انژکتوری دارای قطعه ای مهم به نام ECU  هستند که نقش مهمی در خودرو ها دارند و یکی از نقش هایی که در خودرو دارد , سوخت رسانی به موتور میباشد که در صورت ایجاد اختلال در این قطعه میتواند باعث گاز نخوردن خودرو شود.

 

3 .  فیلتر هوا

 علت بازگو کردن فیلتر هوا این امر است که فیلتر ها یکی از مهم ترین قطعه در خودرو های انژکتوری و کاربراتی میباشد که طبق توضیحاتی که بالاتر داده شد میتواند منجر به گاز نخوردن خودرو شود.

 فیلتر هوا در خودرو و دلیلی برای گاز نخوردن

4 . خراب بودن سنسور پدال گاز و کلاچ

همان طور که از نام آن مشخص است امری طبیعیست که پدال گاز در گاز نخوردن خودرو نقش داشته باشد و خرابی کلاچ و پدال گاز میتوانند علتی برای گاز نخوردن خودرو باشند.

 

5 . خراب بودن مپ سنسور

یکی دیگر از سنسور هایی که ارتباط مستقیمی با ECU  دارد , مپ سنسور میباشد که وظیفه آن اطلاع رسانی هوای مکش شده به ECU  میباشد که به هنگام خرابی آن کنترلی بر دریچه های هوا وجود ندارد و همه این ها موجب گاز نخوردن خودرو میشوند.

 چگونه از گاز نخوردن خودرو جلوگیری کنیم

چگونه از گاز نخوردن خودرو جلوگیری کنیم؟

طبیعتا همیشه جلوگیری بهتر از درمان است و این امر در خودرو نیزاین امر صدق میکند و شما با بررسی دوره ای خودرویتان میتوانید از بروز مشکلات این چنینی جلوگیری کنید و نکته بعدی استفاده از بنزین با کیفیت تا حدودی میتواند مانع از بروز مشکل گاز نخوردن در خودرو شود و این نکته را در نظر داشته باشید که قطعات بالایی که نام برده شد که میتوانند موجب گاز نخوردن خودرو باشند , فهمیدن مشکلش کار شما نیست و حتما یک تعمیرکار ماهر باید از خودرویتان دیدن کند تا متوجه شود که منشاء گاز نخوردن خودروی شما چیست.