ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
کارایی مکمل سوخت در خودرو چیست؟
نویسنده : Melika Piri

کارایی مکمل سوخت در خودرو چیست؟

 

خودرو برای اینکه تقویت شود نیاز به یک سری تقویت کننده ها و همچنین برای اینکه بتواند عملکردی خوب از خود نشان دهد نیاز به یک سری ملزومات دارد و که با استفاده از این ملزومات میتوان از خودرو و بیشتر از همه از موتور خودرو محافظت کرد. احتمالا برای شما پیش آمده که هنگامی که به خودرویتان بنزین میزنید , فردی که مسئول زدن بنزین است به شما استفاده از مکمل سوخت را پیشنهاد داده است . در این مقاله قصد داریم شما را با مکمل های سوخت آشنا کنیم .

 

مکمل سوخت چیست؟

به گفته افرادی که مسئول تولید این محصول هستند , استفاده از مکمل سوخت میتواند تاثیر چشمگیری در عملکرد خودرو دارد داشته باشد مانند بهتر شدن عملکرد سیستم اگزوز و حتی موجب تمیز شدن سیستم انژکتور و بهبود پیدا کردن عملکرد کاتالیزور میباشد. لازم به ذکر است نحوه استفاده از مکمل سوخت آسان است و کافیست آن را درون باک بنزین خودرویتان بریزید اما در برخی از مکمل های سوخت لازم است برای استفاده از آن با توجه به نوشته هایی که بر روی محصول است توجه کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید. نکته ای که به عملکرد بهتر مکمل سوخت در خودرو کمک میکند این امر است که هنگامی که قصد دارید از آن استفاده کنید ,آن را درون باک بنزینی که از بنزین یا گازوئیل پر شده بریزید تا بتواند عملکردی بهتر به نمایش بگذارد.

 خودروهایی که نیاز اساسی به مکمل سوخت دارند , خودروهای قدیمی هستند که با مصرف مکمل سوخت در خودرو موجب تمیز کردن سیستم سوخت رسانی در خودرو میشود و لازم به ذکر است که خودروهای که مراقبت های کافی برای آنها صورت میگیرد یا خودرو نو است , در این شرایط خودرو نیازی به مکمل سوخت ندارد و استفاده از آن امری اضافی به شمار می آید.

 مکمل سوخت چیست

انواع مکمل سوخت در خودرو

همانطور که در ابتدا اشاره شد , مکمل های سوخت انواع متفاوتی دارند که علاوه بر مدل آنها , کارایی آن ها نیز متفاوت است . علت این تفاوت این است که همانطور که گفته شد بهترین استفاده مکمل سوخت در خودروهای قدیمی است و در خودروهای جدید و با تکنولوژی های جدید طبیعتا باید فرقی با مکمل سوختی باشد که در خودروهای قدیمی استفاده میشود. برای این که بتوانید به هنگام خرید مکمل سوخت انتخاب خوبی داشته باشید باید به یک سری نکات توجه کنید.

اولین نکته ای که باید حتما هنگام خرید مکمل سوخت به آن توجه کنید اصل بودن مکمل سوخت میباشد. اگر از مکملی که برای خودرویتان استفاده میکنید جنس اصل و مرغوب نباشد علاوه بر اینکه هیچ مزیتی برای خودرویتان نخواهد داشت علاوه بر آن ممکن است باعث اختلال در برخی قطعات خودرو شود یکی از این قطعات , سیستم سوخت رسانی رسانی میباشد که مکمل سوخت تقلبی میتواند موجب خرابی آن شود. با ما در ادامه همراه باشید تا با انواع مکمل سوخت در خودرو آشنا و از کارایی آنها مطلع شویم.

 

1 . مکمل پاک کننده سیستم سوخت

همانطور که از نام این نوع مکمل ها مشخص است , بخش زیادی از این نوع مکمل ها را مواد پاک کننده تشکیل میدهد که هدف آن ها تمیز کردن قسمت هایی از سیستم سوخت رسانی خودرو میباشد همانند انژکتور , کاربراتور و همچنین سوپاپ ها میباشد و همچنین روند کثیف شدن این قطعات را به تعلیق می اندازد و تا حد امکان از کثیف شدن آن ها جلوگیری میکند . دیگر ویژگی های این نوع مکمل علاوه بر تمیز کردن قطعات گفته شده , از رسوب گرفتن قطعات خودرو جلو گیری میکند و در صورت به وجود آمدن رسوب آن هارا از بین تا حد امکان از بین میبرد و همچنین مانع خوردگی قطعات داخل خودرو میشود.

 انواع مکمل سوخت در خودرو

2 . مکمل پاک کننده رادیاتور

یکی از مشکلاتی که سیستم خنک کننده خودرو پس از مدتی با آن سروکله میزند , رسوب گرفتن میباشد که این رسوب باعث به خطر افتادن موتور و قطعات دیگر مانند سوختن واشر سرسیلندر یا یاتاقان زدن را پدید می آورد. برای اینکه از رسوب جلوگیری کنید میتوانید از مکمل های تمیز کننده محفظه رادیاتور استفاده کنید .

 

3 . افزایش دهنده کیفیت سوخت

نوعی دیگر از مکمل های موجود در بازار , مکمل افزایش دهنده کیفیت سوخت میباشد که همانطور که از نام آن مشخص است باعث افزایش کیفت بنزینی که در باک خودرو قرار دارد , میباشد و در اصل این مکمل با از بین بردن رسوباتی که مضر هستند و با عمل تجزیه کردن ذرات آب کیفیت سوخت را افزایش میدهد و همچنین یکی از رایج ترین و ارزان ترین مکمل های است که به فروش میرود. نکته ای که در این نوع مکمل ها وجود دارد این امر است که با استفاده از این نوع مکمل به علت بهبود بخشیدن کیفیت بنزین , مسافت طولانی تر را میتوانید طی کنید و نکته دوم این است که این مکمل در فصل زمستان از یخ زدن لوله های سیتم سوخت رسانی نیز جلوگیری میکند.

 

4 . مکمل تثبیت کننده سوخت

وظیفه این نوع مکمل در خودرو تثیب کردن بنزینی است که خریداری میکنید, به این معنا که هنگامی که برای ذخیره سازی بنزینی را خریداری میکنید یا حتی بنزینی که درون باک خودرو قرار دارد پس از مدتی کیفیت آن کاهش پیدا میکند و وظیفه این مکمل تازه نگه داشتن بنزین است. لازم به ذکر است که برخی از این نوع مکمل ها از آسیب هایی که از طریق خوردگی به موتور وارد میشود نیز جلوگیری میکند.

 انواع مکمل سوخت در خودرو

5 . مکمل روان کننده

یکی دیگر از مکمل هایی که برای سلامت موتور خودرو بسیار مفید است , روان کننده میباشد. روان کننده ها از فرسوده شدن موتور خودرو جلوگیری میکنند.

 

6 . مکمل اکتان

یکی دیگر از مکمل های که به عملکرد بهتر موتور خودرو کمک میکند مکمل اکتان میباشد .مکمل اکتان با بالا بردن عدد اکتان بنزین میتواند به عملکرد بهتر موتور کمک کند . نکته ای که برای مکمل اکتان وجود دارد این امر است که خودروهای عادی اغلب نیازی به این مکمل ندارند زیرا خودروهای عادی به گونه ای طراحی شده اند که با بنزین بی کیفیت نیز میتوانند به ادامه مسیر بپردازند و کار کنند اما در خودروهای قدرتمند و آنهایی که سیستم توربو شارژ شامل آنها میشود , بهتر است از این مکمل استفاده کنند.

 

7 . مکمل شوینده انژکتور

یکی دیگر از مکمل های که در خودرو استفاده میشود , مکمل شوینده انژکتور میباشد و همچنین وظیفه این نوع مکمل تمیز کردن سیستم انژکتور از کثیفی ها میباشد و با این کار عملکرد سوخت رسانی بهتر صورت میگیرد. نکته ای که در مکمل های شوینده انژکتور وجود دارد این امر است که این مکمل ها دوام بالایی دارند و نیاز به استفاده مداوم ندارند و بهتر است زمانی که روغن موتور خودرویتان را تعویض میکنید , از این مکمل استفاده کنید.

 مکمل شوینده انژکتور

کلام آخر

در این مقاله به انواع مکمل ها در خودرو پرداختیم و با مزیتی که آنها در خودرو دارند آشنا شده ایم. همانطور که در مقاله گفته شد توصیه میکنیم که اگر شما صاحب خودروای هستید که نسبتا قدیمی است, بهتر است که از مکمل ها برای خودرویتان استفاده کنید زیرا موجب تقویت خودرویتان میشود.