ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
نحوه تشخیص رنگ در خودرو
نویسنده : Melika Piri

نحوه تشخیص رنگ در خودرو

 

 

افراد زیادی هستند که بنا به دلایل مختلف تصمیم میگیرند به جای خرید خودروی صفر و نو خودروی کار کرده یا دست دوم خریداری کنند و این دلایل میتواند مانند قیمت بالای خودروی صفر نسبت به خودروی کار کرده باشد یا حتی به دلیل آب بندی خودرو کار کرده باشد . افرادی که قصد خرید خودروی دست دوم دارند باید حواسشان باشد که در برخی از نکات خودرو سرشان کلاه نرود زیرا مواردی هستند که در صورت وجود داشتن در خودرو میتواند از قیمت و ارزش خودرو بکاهد مانند رنگ شدگی خودرو که امری مهم به هنگام خرید خودرو می باشد که میتواند در سلامت خودرو نیز تاثیر بگذارد برای همین اکثر افراد هنگامی که قصد بازدید خودروی دست دوم دارند به همراه خود کارشناسی برای تشخیص رنگ خودرو میبرند تا مشخص شود که خودروی انتخابی رنگ زدگی دارد یا خیر. با ما در این مقاله همراه باشید تا به روش هایی که با کمک گرفتن از آنها میتوانید متوجه رنگ زدگی خودرو شوید , اشاره کنیم.

 

چگونه رنگ زدگی خودرو را تشخیص دهیم؟

یکی از معیار های اصلی رانندگان به هنگام خرید خودرو , رنگ شدگی آن است که امری مهم در هنگام خرید خودرو می باشد زیرا اغلب خودرو ای که رنگ زده شده اغلب برای ان خودرو اتفاقی افتاده که صاحب خودرو برای این که آن را مانند روز اول زیبا کند آن را رنگ میکنند. لازم به ذکر است که اغلب افراد هنگام فروش خودرویشان که قبلا رنگ زدگی داشته ,  آن را بیان نمیکنند زیرا بیان این موضوع موجب افت قیمت خودرویشان میشود و پول کمتری در مقابل بیان این مشکل به دست می آورد. در این مقاله با ما همراه باشید تا به روش هایی بپردازیم که تا هنگامی که قصد بازدید خودروی دست دوم و کار کرده دارید , اگر آن خودرو رنگ زده باشد شما متوجه آن شوید.

 تشخیص رنگ شدگی خودرو

1 . استفاده از آهن ربا

یکی از روش های ساده ای که با استفاده از آن میتوانید متوجه رنگ شدگی خودرو شوید, استفاده از اهن ربا میباشد. به این نکته توجه کنید که برای استفاده از این روش حتما باید از آهن ربای مخصوص تشخیص رنگ خودرو استفاده کنید و با آن تشخیص رنگ زدگی خودرو را انجام دهید. برای این روش لازم است که آهن ربا را به خودرو بچسبانید و آن را به صورت آرام حرکت دهید و به سمت بیرون بکشید و این نکته را در نظر داشته باشید  که به عدد روی آهن ربا تا زمانی که آهن ربا را از روی بدنه خودرو جدا میکنید توجه داشته باشید و این عمل را چند بار انجام دهید. اگر متوجه شدید  که در قسمتی از بدنه خودرو , آهن ربا به راحتی از بدنه خودرو جدا میشود به احتمال زیاد آن خودرو دارای رنگ شدگی می باشد و اگر جدا شدن آهن ربا با مقاومت بیشتری همراه باشد, احتمال رنگ شدگی خودرو بسیار کم میشود.

 

2 . تفاوت رنگ های بدنه از هم

اغلب خودروهایی که دارای رنگ شدگی هستند, برخی از قسمت های خودرو رنگ های متفاوتی را دارد به این معنی که برخی از قسمت های خودرو پر رنگ و برخی کمرنگ هستند . اگر هنگام بازدید بدنه خودروی ای که قصد خرید آن را دارید متوجه ناهماهنگ بودن رنگ های بدنه خودرو شدید ,به این معناست که احتمالا آن خودرو دارای رنگ شدگی است. علت این ناهماهنگی هم این امر است که رنگ اصلی خودرو با کد رنگی مخصوص در کارخانه تولید شونده صورت میگیرد و یک مکانیک بدون داشتن آن کد به سختی میتوانند آن رنگ را مشابه رنگ کارخانه در بیاورد و به همین علت تفاوت رنگ صورت میگیرد.

 چگونه رنگ زدگی خودرو را تشخیص دهیم

3 . پوسته پوسته شدن قسمت های رنگی

رنگ فابریک خودرو به طور معمول به راحتی پوسته پوسته نمیشود و در کمتر خودرو ای میتوان پریدگی و پوسته پوسته شدن را میتوان دید برای همین امر اگر در قسمت های مختلفی از خودروای که قصد خرید آن را دارید متوجه پوسته پوسته شدن شدید, احتمال این که آن خودرو رنگ شده باشد زیاد است و رنگ آن خودرو فابریک نیست.

 

4 . یکدست نبودن بدنه خودرو

خودروای که بدنه آن رنگ زده شده باشد اغلب زبر است و علت این زبری استفاده تعمیرکار از مواد بی کیفیت میباشد که شما با لمس کردن قسمت هایی بدنه خودرو  همانند سانروف , کاپوت , محل اتصال شیشه های خودرو  و  همچنین درب ها میتوانید این زبری یا ناهماهنگی سطوح را در این قسمت ها یافت کنید زیرا  جنس بدنه فابریک با بدنه ای که رنگ کاری شده بسیار تفاوت دارد که هنگامی که بدنه فابریک خودرو را لمس کنید متوجه سطحی صاف و یکدست میشوید اما در بدنه ای که دارای رنگ شدگی باشد این یکدستی و یکپارچگی و همچنین نرمی بدنه وجود ندارد و به راحتی میتوانید متوجه این اختلاف بدنه شوید.

 چگونه رنگ زدگی خودرو را تشخیص دهیم؟

5 . بررسی گلگیر خودرو

یکی از قطعاتی که نسبت به دیگر قطعات خودرو مورد رنگ شدگی قرار میگیرد , گلگیر خودرو می باشد که برای این که تشخیص دهید این قسمت دارای رنگ شدگی یا بتونه کاری شده است یا خیر باید به پیچ های متصل شده به شاسی خودرو توجه کنید , اگر این پیچ ها آچار خورده باشند به این معناست که این قسمت دارای بتونه کاری یا رنگ شدگی می باشد.

 

6 . استفاده از ابزار های دقیق کارشناسی

با استفاده از دستگاه هایی که کارشناسان برای تشخیص رنگ استفاده میکنند میتوانید به طور دقیق متوجه رنگ شدگی خودرو شوید زیرا همانطور که در مطالب بالاتر اشاره شد , قسمت هایی از خودرو که دارای رنگ شدگی هستند آن سطوح رنگ و سطحشان با بدنه فابریک بسیار تفاوت دارد و این دستگاه ها میتوانند این موارد را بسنجد و به صورت دقیق مشخص کند که خودرو دارای رنگ شدگی است یا خیر.

 نشانه های رنگ شدگی بدنه خودرو

7 . نقطه نقطه بودن بدنه خودرو

اگر هنگام بررسی بدنه خودرو متوجه نقطه نقطه بودن بدنه خودرو شدید احتمال این که بدنه خودرو دارای رنگ شدگی باشد زیاد است و علت این امر این است که هنگامی این نقطه نقطه ها بر روی بدنه خودرو شکل میگیرد که کسی که دارد بر روی خودرو رنگ کاری میکند به هنگام رنگ کاری به بدنه خودرو گردو غبار چسبیده باشد و موجب نقطه نقطه شدن بدنه خودرو شود.

 

کلام آخر

با 7 روشی که در مطالب بالاتر بیان شد میتوانید به صورت نسبی متوجه رنگ شدگی خودروای که قصد خرید آن را دارید شوید . لازم به ذکر است ه برخی از تعمیرکاران به قدری در این کار ماهر هستند که ممکن است با روش هایی که بیان شد نتوان متوجه رنگ شدگی خودرو شد که در این موارد شما برای متوجه شدن این که آیا خودرو دارای رنگ است یا خیر نیاز به یک کارشناس ماهر در این کار نیاز دارید.