ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
نحوه گرم کردن خودرو در زمستان
نویسنده : Melika Piri

نحوه گرم کردن خودرو در زمستان

 

با ورود فصل سرما به کشور طبیعی است که برخی عملکرد ها در هرچیزی کمی تفاوت پیدا کند و این عملکرد شامل خودرو ها نیز میشود و باید بنا به اصول موجود پیش رفت تا چیزی آسیب نبیند . یکی از اصول هایی که رانندگان باید در فصل زمستان برای خودرویشان به درستی رعایت کنند , گرم کردن خودرو آن همه به روش درست و اصولی میباشد و یک راننده در یک صبح زمستانی نمتواند به محض اینکه در خودرو نشست در خودرو استارت بزند و به دنبال مشغله های روزانه اش برود زیرا سرما تغییراتی را در خودرو را به وجود می آورد که خودرو نیاز به گرم شدن دارد. در این مقاله ما را همراهی کنید تا به روش اصولی گرم کردن خودرو بپردازیم.

 

گرم نکردن خودرو در فصل زمستان چه پیامدی را به همراه دارد؟

در فصل زمستان شرایط خودرو با روزهای که دمای هوا مطلوب است فرق دارد و برای اینکه از خودرو استفاده کنید باید به یک سری اصول و نکات دقت کنید . برخی افراد وجود دارند که مشغله های که دارند اغلب از سلامت خودرو مهم تر میباشد و در فصل زمستان به محض این که سوار بر خوردو میشوند اقدام به استارت زدن میکنند و سپس و شروع به حرکت کردن میکنند اما شاید ندانند که این امر ممکن است به خودرویشان آسیب بزند . در ادامه مارا همراهی کنید تا به این آسیب ها بپردازیم.

 پیامد گرم نکردن خودرو

1 . یکی از موارد رایج در این امر خام سوزی سوخت خودرو میباشد که میتواند موجب دردسر برای شما شود و مورد بعدی که میتواند مهمترین آسیب در خودرو باشد , ساییده شدن قطعات موتور میباشد که این امر میتواند عملکرد مفید خودرو را کاهش دهد.

 

2 . طبیعی است که اگر قبل از این که اقدامی برای گرم شدن خودرو در فصل زمستان صورت گیرد بدنه خودرو به علت قرار داشتن خودرو در محیط پارکینگ یا فضای باز, سرد باشد و در درصوت گرم نشدن خودرو و حرکت با خودرو , قطعات خودرو و همچنین بدنه خودرو همچنان دارای دمای پایینی باشند.

 

3 . مورد بعدی در این امر کاهش دما در روغن های که نقش روانکاری در خودرو دارند میباشد که موجب میشود دمای روغن هایی که وظیفه روانکاری قطعات خودرو را دارند کاهش پیدا کند.

 

4 . گرم نکردن خودرو علاوه بر مواردی که گفته شد , موجب افزایش غلظت و کاهش دمای روغن گیربکس خودرو میشود و این امر میتواند باعث شود تا روغن گیربکس به خوبی در خود عملکرد نداشته باشد.

گرم نکردن خودرو در فصل زمستان

 نحوه گرم کردن خودرو در فصل زمستان

همانطور که در کمی قبل در مطالب بالا به عواملی که در صورت گرم نشدن خودرو میتواند برای خودرو به وجود آید اشاره نمودیم , متوجه اهمیت گرم کردن خودرو در فصل زمستان شدیم و علاوه بر مشکلاتی که بیان شد میتواند گرم نکردن خودرو چیزی فراتر از آنها به خودرو آسیب برساند که باعث ضرر راننده و خودرو میشود اما این نکته را در نظر داشته باشید که خودروهای جدید با نوع ساختی که دارند نیاز به گرم کردن ندارد و تاثیری در خودرو ندارد اما خودروهایی که کمی قدیمی تر هستند و از نوع کاربراتور یا هیبریدی باشند نیاز به گرم کردن خودرو قبل از حرکت دارند.

 

1 . نحوه گرم کردن خودرو در خودروهای کاربراتور و هیبریدی به این شیوه می باشد که در ابتدا باید اندکی صبر کنیم تا دور موتور خودرو به میزان مطلوب و معقول خود برسد تا بتواند بنزین را به بخار تبدیل کند در غیر صورت اگر دور موتور خودرو به اندازه مطلوب بالا نرفت فرایند بخار شدن بنزین خودرو به شکل صحیحی صورت نمیگیرد و این امر موجب میشود خودرو در آن زمان عملکرد مناسب و مطلوبی از خود به نمایش نگذارد و در برخی موارد پیش می آید که این امر موجب خاموش شدن خودرو میشود. برای جلوگیری از مواردی که گفته شد اگر خودروی شما خودروای مدرن و جدید نیست و از نوع هیبریدی و کاربراتوری میباشد باید حدود 5 دقیقه به خودرویتان فرصت گرم شدن دهید تا مشکلی به وجود نیاید.

 گرم کردن خودرو در فصل زمستان

2 . در این مرحله بهتر است پس از این که خودرو را روشن نمودید به اندازه یک یا دو دقیقه به موتور خودرویتان اجازاه دهید تا به صورت درجا کار کند  اما این نکته را توجه داشته باشید که این زمان بستگی به دمای هوایی است که خودرو در آن قرار دارد اما میانگین درجا زدن موتور برای گرم شدن 1 الی 2 دقیقه می باشد.

 

3 . در مرحله بعدی پس از این که موتور خودرو را در حالت درجا قرار دادید به آرامی شروع به حرکت کنید , این کار سبب میشود تا دور موتور نسبت به پیشرانه درحالت مطلوبی قرار بگیرد و این امر به آرامی صورت گیرد. به این نکته توجه کنید که در ابتدای حرکت با خودرو دور موتور را بالای 2000 نبرید .

 

4 . هنگامی که قصد گرم کردن خودرویتان را دارید تمام تمرکزتان بر روی گرم شدن موتور خودرو نباشد و به این نکته توجه داشته باشید که قطعات دیگر خودرو نیز مانند کمک فنر ها یا قطعاتی که وظیفه انتقال قدرت در خودرو را دارند نیز نیاز به گرم شدن دارند تا عملکرد مناسبی از خود نشان دهند بنابراین امر موارد را در هنگام گرم کردن خودرو از قلم نیاندازید.

 

5 . رانندگی به خودی خود میتواند دمای خودرو را به حالت مطلوب برساند و پس از این که نکات گفته شده را رعایت کردید , خودرو بعد از مدت زمان  10 الی 15 دقیقه به دمای مطلوب خود رسیده و شما میتوانید با خودرویتان به تمام مشغله هایی که دارید بپردازید.