ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
از خودروی سهند سایپا چه میدانید؟
نویسنده : Melika Piri

از خودروی سهند سایپا چه میدانید؟

 

سهند جدیدترین خودروی سایپا 

احتمالا این روز ها زمزمه تولید خودروی جدید توسط شرکت خودروسازی سایپا به گوشتان رسیده. در واقع زمزمه های تولید این خودرو در سال 1400 به گوش ها میرسید و در سال 1401 از جدیدترین خودروی سایپا یعنی سهند رونمایی شد که درواقع میتوان گفت سهند سایپا نسخه فیس لیفت دوم خودروی تیپا و خودوروی ساینا می باشد که زمان زیادی از رونمایی این خودرو نگذشته و در دسته جدیدترین خودروها می باشد . اگر طرفدار خودروای ایرانی هستید و قصد تهیه خودروای ایرانی از شرکت خودروسازی سایپا را دارید , در این مقاله ما را همراه کنید تا با جدید ترین خودروی سایپا آشنا شویم و به مشخصات این خودروی ایرانی بپردازیم.

 

طراحی خودروی سهند

در درجه اول به طراحی این خودرو میپردازیم و با توجه به طراحی ای که این شرکت خودروسازی از این خودرو به نمایش گذاشته میتوان گفت که با یک خودروی مدرن طرف نیستیم و این خودرو هیچ کدام یک از المان هایی که موجب مدرن بودن در خودرومی باشد را متاسفانه دارا نیست اما با توجه به دیگر تولیدات این شرکت خودروسازی , میتوان گفت که طراحان این خودرو توانسته اند در زمینه طراحی نسبت به خودروهای تیبا و ساینا پیشرفت خوبی داشته باشند و در بین دیگر محصولات خود از طراحی خوبی بهره ببرد اما لازم به ذکر است که ای امر به این معنا نیست که این خودرو در زمینه طراحی از دیگر خودروها برتر است . در قسمت رو به روی خودرو میتوان تفاوت اعمال شده به خودروی سهند نسبت به ساینا را به وضوح مشاهده نمود و میتوان گفت قسمت هایی از این خودرو همانند سپر , آیینه ها , چراغ ها و کاپوت تغییراتی مثبت پیدا کرده است .

سهند جدیدترین خودروی سایپا

از دیگر از نکات طراحی این خودرو میتوان به چراغ های کشیده در نمای رو به روی آن اشاره نمود که تا جلوپنجره زنبوری شکل آن امتداد پیدا کرده است که موجب شده تا خودرو کمی عریض تر بر نظر آید . همچنین در نمای پشتی این خودرو نیز با ظاهری متفاوت رو به رو هستیم که پلاک آن بر خلاف تیبا و ساینا , بر روی سپر خودرو متصل شده است و وجود چراغ ها و محل قرار گیری پلاک بر روی سپر موجب شده تا نمای پشتی خودرو کشیده تر دیده شود . به طور کل میتوان گفت که سایپا با این نوع طراحی به ما نشان از خبر اقتصادی بودن این خودرو میدهد که میتوان گفت نسبت به نسل های گذشته این شرکت خودروسازی , پیشرفت خوبی داشته است .

 

طراحی داخلی خودروی سهند سایپا

خوشبختانه در قسمت کابین نیز خودروی سایپا از خود عملکرد بهتری نسبت به دیگر محصولات خود نشان داده که با توجه به نسل های گذشته خودروهای تولیدی توسط این خودروسازی , میتوان گفت که توانسته کابینی به روز را در این خودرو تعبیه کند و لازم به ذکر است که این موارد در صورتی جذاب تر به نظر خواهد آمد که این خودرو از قیمت عجیب غریبی بهره مند نباشد و قیمتی نزدیک به قیمت خودروی ساینا داشته باشد . در این کابین اولین چیزی که نظرات را بر خود جلب میکند داشبوردی با طراحی ساده اما نسبتا به روز می باشد که در بخش بالایی خود یک صفحه نمایشگر 7 اینچی تعبیه شده که موجب زیبایی کابین سهند شده است . همچنین در کابین این خودرو شاهد غریبلک فرمان آشنایی هستیم که در خودروی کوییک اتوماتیک پلاس قبلا آن را مشاهده نموده ایم . از دیگر نکات کابین این خودرو میتوان به صفحه کیلومتر شمار آن اشاره نمود که مانند آن درخودروهایی همانند ام وی ام x22 دیده میشود .یکی از نکات منفی ای که در اکثر خودروهای تولیدی سایپا به چشم میخورد جنس متریال به کار رفته آن می باشد که متاسفانه در این زمینه شرکت سایپا از متریالی با کیفیت مرغوب استفاده نکرده است اما به طور کل میتوان گفت که خودروی سهند پیشرفت چشمگیری نسبت به دیگر خودروهای تولیدی داشته است و نیازهای یک خودروی اقتصادی را به راحتی بر آورده میکند .

 طراحی داخلی خودروی سهند سایپا

مشخصات فنی خودروی سهند سایپا

نسخه پایه این خودرو از یک پیشرانه با ظرفیت 1.5 لیتری 4 سیلندر و 8 سوپاپ بهره میبرد که درواقع میتوان گفت آن پیشرانه , نسخه ارتقاء یافته موتور m15 می باشد که مشابه این خودرو را در سایر تولیدات خودروی سایپا همانند ساینا , کوییک و تیبا مشاهده نموده ایم . همچنین لازم به ذکر است که خودروی سهند قدرتی معادل 88 اسب بخار دارد و گشتاور آن به 135 نیوتن متر میرسد اما گفته میشود که این خودرو در زمان تحویل با مشخصاتی معادل 89 تا 94 قدرت اسب بخار و 135 تا 139 نوتن متر گشتاور داشته باشد .

 مشخصات فنی خودروی سهند سایپا

آپشن های خودروی سهند سایپا

طبق گفته های شرکت خودروسازی سایپا , نسخه فول آپشن خودروی سهند دارای امکاناتی همچون کروز کنترل , سنسور پارک , اتصال هوشمند خودرو , صفحه نمایش مالتی مدیا , ورود و استارت بدون کلید , سامانه پایش باد تایرها , سنسور پارک , سامانه GSI , دو ایربگ , سیستم تهویه اتوماتیک خودرو و فرمان برقی به بازار ایران عرضه خواهد شد .