ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
هیوندای سوناتا LF و مزایای آن !
نویسنده : Melika Piri

هیوندای سوناتا LF و مزایای آن !

 

همانطور که میدانید خودروهای سدان در بین تمامی کشورها از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و به این جهت اغلب خودروسازان تمرکز اصلی خود را برای تولید خودروهای سدان گذاشته اند . یکی از کشور هایی که در زمینه خودروهای سدان خودی نشان داده , کشور کره می باشد که خودروهای سدان این کشور در ایران موجود هستند که از محبوبیت بالایی نیز برخوردار اند. یکی از خودروهای این کشور, هیوندای سوناتا ال اف نام دارد که یکی از سدان های محبوب کشور کره است که راهی بازار کشور شده است که از لحاظ اقتصادی و امکانات خودروای معقول برای خریداری به حساب می آید و به همین جهت در این مقاله قصد داریم به این سدان کره ای بپردازیم و بیشتر با این خودرو و ویژگی های آن آشنا شویم , ما را در این مقاله همراهی کنید .

 

مزایای خودروی هیوندای سوناتا LF

خودروی سوناتا LF در سال  2014 در کشور نیویورک رونمایی شد و سپس پس از گذشت مدت زمان یک ساله یعنی در سال 2015 روانه بازار شد . لازم به ذکر است که خودروی هیوندا سوناتا LF هفتمین نسل از این سدان می باشد و همچنین لازم به ذکر است که این خودرو در دفعات اول توسط شرکت آسان موتور وارد کشور شد و پس از گذشت مدت زمانی نماینده رسمی هیوندای , شرکت کرمان موتور شد و پس از آن خودروی هیوندای سوناتا LF توسط شرکت کرمان موتور وارد بازار می شد اما متاسفانه ورود این خودرو در کشور ما تنها تا سال 2017 ادامه داشت و این خودرو و دیگر نسخه های بالاتر آن به کشورمان ورود نکرده اند. همچنین تولید این خودرو در سال 2019 متوقف شد و نسل جدیدی از این خودرو یعنی سوناتا DN8 تولید شد و لازم به ذکر است که تولید این خودرو در حال حاضر به طور کل قطع نشده و در برخی کشوران همانند چین و روسیه به تولید و فروش میرسد .

 مزایای خودروی هیوندای سوناتا LF

1 . مشخصات فنی

از مشخصات فنی این خودرومیتوان به پیشرانه 2.4 لیتری 4 سیلندری تنفس طبیعی اشاره نمود که از قدرتی معادل 171 اسب بخار بهره میبرد و حداکثر گشتاور آن به 222 نیوتن متر می رسد و از دیگر مشخصات این خودرو میتوان به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک آن اشاره نمود . همچنین لازم به ذکر است که مصرف سوخت خودروی هیوندای سوناتا LF در هر 100 کیلومتر حجمی معادل 8 لیتر است و شتاب صفر تا صد این خودرو تنها در 9.5 ثانیه است . درواقع خودروی هیوندای سوناتا LF را میتوان یک سدان خانوادگی مناسب نامید که میتواند به راحتی نیاز های یک خانواده 5 نفره را از یک خودرو را بر آورده کند و انتخابی مناسب برای افرادی است که به دنبال یک خودروی خانوادگی هستند و میتواند سواری راحتی را در اختیار راننده قرار دهد .

مشخصات فنی خودروی هیوندای سوناتا LF

2 .  طراحی اسپرت و زیبا

اگر به دنبال خودروای اسپرت هستید , خودروی هیوندای سوناتا LF دقیقا خودروای مناسب برای شماست چرا که طراحی این خودرو به طور کاملا اسپرت و جوان پسند طراحی شده و ظاهری جذاب و لوکس را از خود به نمایش میگذارد و طراحی این خودرو یکی از اصلی ترین مزیت های موجود این خودرو است . خطوطی که در بدنه این خودرو به کار رفته موجب شده تا جلوه ای زیبا و مستحکم به خودرو گیرد و باعث لوکس تر شدن این خودرو شود و یکی از مهم ترین ویژگی ای که طراحی این خودرو از آن برخودار است , طراحی ماندگار آن است که با این که چندین سال از تولید این خودرو میگذرد اما در حال حاضر نیز در دسته خودروهای اسپرت و به روز قرار دارد و طراحی در طولانی مدت نه تنها موجب دلزدگی افرد نمیشود بلکه به گونه ای طراحی شده که پس از گذشت چندین سال از تولید خود هنوز ابهت ظاهری خود را حفظ نموده و از دیگر خودروها در زمینه طراحی جلوتر است .

طراحی خودروی هیوندای سوناتا LF 

3 . کابین زیبا و با کیفیت

خوشبختانه طراحان این خودرو علاوه بر طراحی در نمای خارجی این خودرو , در طراحی داخلی آن نیز سلیقه به خرج داده اند و خودروای با کابین زیبا تولید نموده اند . یکی از اصلی ترین ویژگی های کابین داخلی این خودرو جنس متریال به کار رفته آن می باشد که از پلاستیک نرم و مرغوب برای کابین این خودرو استفاده شده است که علاوه بر زیبایی کابین , راحتی سرنشینان را نیز تامین میکند . همچنین از نکاتی که موجب شده تا زیبایی این خودرو دوچندان شود میتوان به مواردی همچون قطعات طرح چوب در داشبورد , اجزای چرمی صندلی و فرمان و ... اشاره نمود . با تمام مواردی که در مورد کابین این خودرو بیان شد باید بگوییم که متاسفانه کابین خودروی هیوندای سوناتا LF از میزان فضای کافی ای برخوردار نیست و میتواند موجب اذیت شدن افراد قد بلند باشد و خودروای مناسب برای افراد قد بلند نباشد.

کابین هیوندای سوناتا LF 

4 . آپشن های متنوع و جذاب

یکی از اصلی ترین مزایای خودروهای کره ای , آپشنال بودن آنهاست و در اصل خودروهای کره ای به آپشنال بودن شهرت دارند . خودروی هیوندای سوناتا LF نیز در دسته همین خودروها قرار دارند و خوشبختانه از امکانات و آپشن های مورد قبولی بهره مند است . از این آپشن ها و امکانات رفاهی میتوان به دی لایت , اتولایت , گرمکن فرمان , نور پردازی داخلی , فرمان برقی حساس به سرعت چهار حالته , نمایشگر لمسی 8 اینچی , بلوتوث USB , کروز کنترل , حسگرهای باران , ترمز پارک برقی , استارت بدون کلید , صندلی برقی هوشمند , کنترل توقف در سربالایی , رینگ های 17 اینچی , نمایشگر 4.2 اینچی کیلومتر شمار , سه حالت رانندگی نرمال اکو و اسپرت , شارژر وایرلس , آینه وسط الکتروکرومیک , آینه های تاشونده برقی به همراه گرمکن , سقف پانوراما , سانروف , گرمکن تمام صندلی ها و سرد کن صندلی های جلو و روکش صندلی چرمی اشاره نمود .