ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
معرفی خودروی پرچمدار تیگو 9
نویسنده : Melika Piri

معرفی خودروی پرچمدار تیگو 9

 

 

در چندیل سال گذشته هنگام که نام بردن از خودروهای چینی , اولین تصویر ذهنی افراد تصویری از خودروهای ضعیف و بی کیفیت بود که اغلب صاحبان خود را به دردسر می اندازد و مدام در مسیر مکانیکی حرکت میکند اما امروزه با تولیدات شرکت های چینی میتوان به راحتی خط باطل به روی این تصویر ذهنی کشید چرا که محصولات چینی روز به روز با کیفیت تر و بهتر و بزرگتر میشوند و میتوانند به عنوان خودرای با کیفیت نام برده شوند . یکی از معروف ترین برند خودروسازی چینی , برند چری می باشد که در مقالات قبلی به برخی از محصولات آن همانند چری تیگو 7 پرو , چری تیگو 8 و ... پرداخته ایم که در صورت تمایل میتوانید آن ها را مطالعه کنید . در سال گذشته راجب برند چری حرف هایی زده میشد که زمزمه های بر مبنا بود که این برند خودروسازی در حال کار بر روی کراس اووری پرچم دار به نام چری تیگو 9 می باشد و در نهایت مشخص شد که این سخن درست است و طراحان چری قصد اضافه کردن خودروای پرچم دار به سبد محصولات خود دارند که اکنون این خودرو با شماره سریال T26 شناخته میشود . در این مقاله قصد داریم به جدیدترین محصول برند چری یعنی خودروی پرچم دار تیگو 9 بپردازیم , به همین سبب پیشنهاد میکنیم که ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید تا بیشتر با این کراس اوور پرچم دار آشنا شویم .

 معرفی خودروی تیگو 9

بررسی طراحی چری تیگو 9

در اولین نگاه به جدیدترین کراس اور چری , میتوان سبک طراحی ای که در خودروهای تیگو 8 و تیگو 7 پرو  به کار رفته را نیز در این کراس اوور نیز مشاهده نمود و درواقع چری برای کراس اوور پرچم دار خود از سبک جدید خود برای طراحی بدنه خودرو استفاده نموده است . درواقع طراحان تیگو 9 با تغییرات و جزییاتی که در تیگو 9 به کار برده اند موجب شده تا این خودرو به یکی از مدرن ترین محصولات این برند تبدیل شود و چهره ای اسپرت و زیبا را دارا باشد . یکی مهم ترین اجزایی که در طراحی تیگو 9 به چشم میخورد , جلوپنجره ای با خطوط کرومی عمودی است که در مرکز این جلو پنجره , شاهد نشان چری هستیم که به زیبایی هرچه تمام خود را با  نوارهای LED نشان میدهد .

طراحی چری تیگو 9

همچنین از دیگر نکات این کراس اوور میتوان به رنگ بدنه آن اشاره نمود که طراحان این خودرو برای این کراس اوور , از دو رنگ برای بدنه استفاده نموده اند که در قسمت ستون ها و سقف خودرو شاهد رنگ مشکی راحی هستیم که زیبایی این خودرو را دو چندان نموده است . همچنین یکی دیگر از نکاتی که به صورت ظریف بر روی بدنه این خودرو کار شده , به دستگیره های خودرو ارتباط پیدا میکنند که طراحان دستگیره های این خودرو را به صورت پنهان طراحی نموده اند و در قسمت جانبی این خودرو شاهد فرورفتگی و خطوطی هستیم که با ترکیب نوع دستگیره ها طرحی جالب به نمای جانبی این خودرو بخشیده است . و در انتها به بخش عقبی این کراس اوور میرسیم که در نمای عقبی این خودرو شاهد چراغ های تمام LED هستیم که در آن مابین نواری نورانی دو چراغ را به یکدیگر متصل میکند و در قسمت پایینی آن نیز نام برند خودرو خودنمایی میکند . درکل میتوان گفت که طراحان چری , برای تیگو 9 طراحی ای شایان نام پرچم دار ترتیب داده اند که میتواند مورد استقبال مشتریان خود قرار گیرد .

 

طراحی داخلی خودروی تیگو

در حال حاضر تصاویر کامل و رسمی از کابین داخلی این کراس اوور چینی وجود ندارد اما با وجود برخی از تصاویر , نشان از دارا بودن دو نمایشگر 12.3 اینچی میدهد که در امتداد یکدیگیر در یک قاب قرار گرفته اند که وظیفه یکی از این نمایشگر ها نمایش اطلاعات خودرو به راننده و نمایشگر دوم نیز برای سیستم مالتی مدیا است که به واسطه جنبه سرگرمی درون کابین خودرو تعبیه شده است .همچنین از دیگر ویژگی های درون کابین این کراس اوور پرچم دار میتوان به وسایلی همچو پد شارژر بدون سیم تلفن همراه , فضای قرار گیری اشیا , غربیلک فرمان D شکل سه شاخه اشاره نمود که قسمت های مختلف تیگو 9 را تشکیل میدهند اما در حال حاضر لیست دقیقی از اسامی آپشن های این خودرو به دست نرسیده است و نمیتوان به طور دقیق راجب آپشن ها و کابین این خودرو نظر داد .

 

مشخصات فنی خودروی تیگو 9

مشخصات فنی خودروی تیگو 9

طراحان چری برای خودروی پرچم دار خود از پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربو TGDI استفاده نموده اند که نهایت قدرت آن 260 اسب بخار است و گشتاور آن نیز به 390 نیوتن متر میرسد . درواقع پیشرانه ای که در این خودرو استفاده شده با پیشرانه خودروای چری تیگو 8 یکسان است و در محصول دیگری از چری شاهد این پیشرانه هستیم . این خودرو از جعبه دنده 8 سرعته دو کلاچه برخوردار است که به واسطه آن نیروی تولید شده توسط پیشرانه به چرخ های جلو و عقب خودرو منتقل میشود . همچنین لازم به ذکر است که حداکثر سرعت خودروی تیگو 9 , 205 کیلومتر بر ساعت می باشد .

 

قیمت چری تیگو 9

با توجه به اخبار موجود قرار است که خودروی چری تیگو 9 در نمایشگاه گوانگژو رونمایی شو و گفته میشود که این خودرو در سه ماه اول سال 2023 با قیمت 23 هزار دلار وارد بازار چین شود و به فروش برسد .