ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
اصلی ترین معایبی که هیوندای اکسنت از آن برخوردار است!
نویسنده : Melika Piri

اصلی ترین معایبی که هیوندای اکسنت از آن برخوردار است!

 

 

 

هیوندای اکسنت یکی از یکی از خودروهای معروف کره ای در بازار کشورمان است که توسط  شرکت کرمان موتور به مونتاژ میرسد . درواقع این سدان کره ای یکی از قدیمی ترین محصولات برند هیوندای است که از سال 1994 مورد تولید قرار گرفته است . همچنین هیوندای اکسنت درواقع جایگزین خودروی اکسل می باشد که به مدت 15 سال بر روی خط تولید این برند کره ای قرار گرفت و سپس به عنوان نسل های بعدی این خودرو , خودروی هیوندای اکسنت را به خط تولید خود اضافه نمود که در دسته خودروهای پر فروش و موفق در بازار ایران به شمار میرود . لازم به ذکر است که خودروی هیوندای اکسنت در دو نمونه وارداتی و مونتاژی به دست مشتریان خود میرسد که در نمونه وارداتی این سدان کره ای توسط شرکت آسان موتور در مدل های 2014 و 2017 به دست مشتریان خود میرسد و نسخه مونتاژی این خودرو را شرکت کرمان موتور به عهده دارد که نسخه مونتاژی این خودرو از سال 1396 در این شرکت خودروسازی آغاز شد . در این مقاله قصد داریم به معایب این خودروی کره بپردازیم و اگر قصد خرید این سدان کره ای را دارید و از معایب آن باخبر نیستید , پیشنهاد میکنیم که ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید .

 

هیوندای اکسنت از چه معایبی برخوردار است؟ 

معایب هیوندای اکسنت

1 . قیمت نجومی

یکی از اصلی ترین معایبی که این سدان کره ای از آن برخوردار است , به قیمت بالای آن ارتباط دارد و این امر در حالی است که این خودرو در بازار جهانی به عنوان خودروای اقتصادی شناخته میشود که قیمت آن در حدود 10 الی 15 هزار دلار می باشد و با این قیمت به فروش میرسد اما این قیمت شامل بازار خودروی ایران نمی شود و این خودرو با قیمتی بسیار بالاتر به دلیل عوارض قانونی واردات این خودرو و سودهای نجومی فروشندگان این خودرو , با قیمتی بسیار بالا که با قیمت خودروی اقتصادی تفاوت دارد , به دست مشتریان ایرانی میرسد و طبیعی است که این قیمت برای این خودرو تاثیر منفی در خرید افراد داشته باشد و موجب شود که افراد به دنبال خودروای دیگر با قیمتی اقتصادی تر باشند و سبب شود تا افراد به دنبال رقبای این خودرو باشند و گزینه دیگری را برای خرید انتخاب کنند .

 کابین هیوندای اکسنت

2 . کم بودن فضای کابین

یکی دیگر از معایب این خودروی کره که ایرادی بزرگ برای این خودرو به محسوب میشود , میتوان به کم بودن فضای کابین آن اشاره نمود و میتوان گفت که طراحان این خودرو برای این خودرو فضای بسیار کمی را در نظر گرفته اند که موجب شده رقبای این خودرو در بخش فضای کابین , امتیاز بیشتری را به دست بیاورند . فضای کابین هیوندای اکسنت به گونه ای است در ردیف دوم تنها دو نفر به طور راحت میتوانند مستقر شوند و درصورتی که سه سرنشین وارد خودرو شوند احساس راحتی چندانی نخواهند داشت و اغلب مستقر شدن افرادی که از قد بلندی برخوردار هستند در این خودرو مشکل خواهد بود . در اصل میتوان فضای کابین این خودرو را به خودروی پژو 206 صندوق دار تشبیه نمود که از فضای تقریبا مشابهی برخوردار هستند . کم بودن فضای کابین تنها به محل نشستن سرنشینان خلاصه نمیشود و هیوندای برای خودرو خود از صندوق باری با ظرفیت کم در نظر گرفته که برای مسافرت , انتخاب مناسبی به حساب نمی آید.

 مشخصات فنی هیوندای اکسنت

3 . مشخصات فنی نچندان مناسب

مشخصات فنی هیوندای اکسنت نیز در دسته معایب این خودرو قرار میگیرد که قادر نیست آن طور که باید , عملکردی رضایت بخش در اختیار صاحبان خود قرار دهد و رقبای این خودرو که کیا سراتو 2 لیتری آپشنال و مزدا 3 نیو هستند , در زمینه مشخصات فنی عملکرد بهتری نسبت به هیوندای اکسنت دارند . از مشخصات فنی هیوندای اکسنت میتوان به پیشرانه 1.6 لیتری تنفس مصنوعی 4 سیلندر 16 سوپاپ اشاره نمود که دارای 122 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور می باشد . همچنین این خودرو در زمینه شتاب نیز عملکرد مناسبی ندارد و برای رسیدن به شتاب صفر تا صد ,  نیازمند 11.4 ثانیه می باشد و حداکثر سرعت این خودرو 184 کیلومتر در ساعت می باشد و مصرف سوخت این سدان در هر 100 کیلومتر به 6.4 لیتر نیز میرسد .

 سواری هیوندای اکسننت

4 . سواری خشک

همانطور که در ابتدا بیان نمودیم , هیوندای اکسنت در دسته خودروهای اقتصادی قرار دارد اما به جای به فروش سیدن این خودرو با قیمت پایین رده , با قیمتی عرضه میشود که موجب میشود توقع افراد از این خودرو بالا رود . یکی از مواردی که درهیوندای اکسنت به عنوان یک مشکل بزرگ  به حساب می آید , به سواری خشک آن ارتباط دارد که این امر ارتباط نزدیکی با سیستم تعلیق این خودرو دارد که میتواند موجب شود راننده خودرو سواری راحتی را با هیوندای اکسنت نداشته باشد . همچنین لازم به ذکر است که با توجه به سیاست های قیمت گذاری بر روی این محصول , از صندلی های راحت برای این سدان دریغ شده که به این سبب سرنشینان خودرو احساس راحتی آنچنانی در این خودرو نخواهند داشت .