ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
رونمایی پورشه تایکان
نویسنده : Sadeghhaghighat

رونمایی پورشه تایکان

سرانجام پیش بینی شده ترین حریف تسلا در اینجا است ، پورشه تایکان 2020 به عنوان "قاتل تسلا" نهایی به حساب نمی آمد زیرا سایر رقبا قبل از این تلاش خود را برای غلبه بر سازنده آمریکایی انجام ندادند . این این فقط به این دلیل است که پورشه می داند چگونه اتومبیل های مطلوب بسازد . تایکان را می توان با سدان های تسلا مدل S  و مدل 3 مقایسه کرد .

 

 نگاهی به مشخصات فنی تایکان

پیش از هر چیز ، مشخصات فنی تایکان اهمیت دارد . تایکان فعلا در 2 تیپ توربو و توربو S روانه بازار خواهد شد که گران قیمت تر و قدرتمند تر از نسخه ی پایه می باشد . تایکان پایه ، مدتی بعد از عرضه مدل های توربو تولید می شود . اولین نسخه‌های تایکان برای فروش عمومی، مجهز به ۲ موتور برقی هستند که مجموع قدرت ۶۱۶ اسب‌بخار فراهم می‌کنند. مدل‌های توربو و توربو S قدرت مشابه و گشتاور متفاوت دارند ، به طوری که 850 و 1050 نیوتن متر گشتاور خواهند داشت .

 

هرچند که طبق آمار منتشر شده برای تایکان، بسیار عالی و فراتر از نیازهای روزمره است، نباید فراموش کنیم که قدرت خودرو می‌تواند به‌صورت لحظه‌ای با استفاده از فناوری اوربوست پورشه افزایش پیدا کند . به همین جهت ، نهایت قدرت تایکان توربو و توربو S به ترتیب می‌تواند تا ۶۷۱ و ۷۵۱ اسب‌بخار بهبود پیدا کند. با این اوصاف، زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت از حالت سکون، ۳.۲ ثانیه و ۲.۸ ثانیه برای تایکان توربو و توربو S خواهد بود . سرعت‌گیری صفر تا ۲۰۰ کیلومتربرساعت این خودروها نیز به ترتیب، ۱۰.۲۶ و ۹.۸ ثانیه اعلام شده است .

 

پورشه تایکان از ۲ موتور الکتریکی مجزا روی هر محور بهره می برد . موتورهای استفاده شده بر روی محور جلو در تایکان توربو و توربو S به ترتیب، ۷۱ و ۷۶ کیلوگرم وزن دارند؛ درحالی‌که قدرت ۲۳۵ و ۲۵۵ اسب‌بخار با گشتاور ۳۰۰ و ۴۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌کنند. البته باید توجه داشت که گشتاور پیشرانه‌های برقی می‌تواند به‌صورت لحظه‌ای افزایش پیدا کند و در تایکان توربو S  به ۴۴۰ نیوتن‌متر برسد. موتور نصب شده روی محور عقب این خودرو، ۱۷۰ کیلوگرم وزن دارد و قدرت ۴۴۹ اسب‌بخار با گشتاور ۵۵۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. گشتاور موتور عقب هم در حالت اوربوست تا ۶۱۰ نیوتن‌متر افزایش پیدا می‌کند .

 

سقف شیشه‌ای پانورامیک، دستیار پارک جلو و عقب با دوربین‌های دید محیطی، دستیار تغییر لاین حرکتی، شیشه‌ی ایزوله از صدا و گرما و صندلی‌های جلوی تهویه دار است آپشن های مجزایی هستند که در پورشه تایکان توربو S  بکار گرفته شده و همچنین خریداران می توانند با هزینه ای چند هزار دلاری از رینگ های 21 اینچی به جای رینگ های 20 اینچی در کنار این آپشن ها داشته باشند . سایز و رینگ و لاستیک استفاده شده در پورشه تایکان 285/30/21 در نسخه توربو S می باشد .

برچسب ها :