ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
علائمی که بیانگر خرابی پمپ بنزین خودرو هستند !
نویسنده : Melika Piri

علائمی که بیانگر خرابی پمپ بنزین خودرو هستند !

 

 

یکی از اصلی ترین و مهم ترین قطعاتی که در خودرو برای سوخت رسانی وجود دارد , پمپ بنزین نام دارد. درواقع این قطعه جزئی از سیستم سوخت رسانی است که نقش مهمی را در آن قسمت ایفا میکند و وظیفه انتقال رساندن سوخت به موتور خودرو را دارا می باشد و در صورت خرابی آن ممکن است این سوخت رسانی به مشکل بر بخورد. پمپ بنزین خودرو از آنجا که قطعه ای مهم در خودرو به حساب می آید ,خرابی آن منجر به عملکرد نادرست خودرو در بعضی مواقع میشود و عملکرد قطعات دیگر خودرو را میتواند مختل کند. با ما در این مقاله همراه باشید تا با این قطعه آشنا شویم و همچنین از علائمی که به هنگام خرابی از خود بروز میدهد مطلع شویم.

 

پمپ بنزین خودرو چیست؟

همانطور که در کمی پیش به صورت کلی به این قطعه اشاره شد , پمپ بنزین قطعه ای مهم در سوخت رسانی خودرو است که وظیفه انتقال سوخت به موتور خودرو را دارد. لازم به ذکر است که پمپ بنزین برای این که توان لازم برای انتقال بنزین به موتور را داشته باشد نیاز به انرژی دارد که منبع انرژی پمپ بنزین , باتری خودرو میباشد .

 پمپ بنزین خودرو چیست؟

علائم خرابی پمپ بنزین چیست؟

همانطور که میدانید خودرو بدون بنزین قادر به حرکت نیست و بدون استفاده میماند و از این رو است که اهمیت پمپ بنزین به چشم می آید چرا که خرابی آن میتواند بسیاری از قطعات خودرو را دچار آسیب کند و عملکرد آنها را نیز مختل کند. به هنگام خراب شدن پمپ بنزین علائمی هستند که خودرو در این مواقع از خود به نمایش میگذارد که با توجه به آن ها میتوانید در زمان کمی مشکل خودرو را تشخیص دهید و اقدام به درست کردن پمپ بنزین خودرو کنید چرا که با این کار ممکن است به قطعات دیگر خودرویتان آسیبی نرسد, با ما همراه باشید تا به این علائم بپردازیم.

 

1 . روشن نشدن خودرو

همانطور که به طور خلاصه وار اشاره شد, روشن نشدن خودرو یکی از بدترین علائم از خرابی پمپ بنزین است که در مواقع خراب بودن این قطعه مهم ممکن است برای خودروی شما رخ دهد و باعث دردسر شود. در هنگامی که خودرویتان روشن نشد و اگر مشکل از پمپ بنزین بود به این معناست که پمپ بنزین خودرویتان به صورت کامل خراب شده و باید اقدام به تعویض آن کنید. علت هم این است که طبیعتا هنگامی که سوختی به موتور نرسد, خودرو قادر به روشن شدن نخواهد بود.

 علائم خرابی پمپ بنزین چیست

2 . سخت استارت زدن

آغاز کار پمپ بنزین در خودرو با استارت زدن برابر است یعنی زمانی که اقدام به استارت زدن در خودرویتان میکنید آن زمان پمپ بنزین نیز فعالیت خود را در خودرو آغاز میکند که این امر فشار زیاد برای پمپ بنزین به همراه دارد. درصورتی که پمپ بنزین دچار مشکل شود و ضعیف شود موجب میشود این عمل به خوبی صورت نگیرد و خودرو به سختی استارت بخورد که در مقاله ای با عنوان " 8 دلیل استارت نخوردن خودرو " به این موضوع استارت نخوردن خودرو اشاره کرده ایم.

 

3 . کاهش قدرت موتور خودرو

گاهی اوقات خرابی پمپ بنزین منجر به کاهش قدرت موتور خودرو میشود, به این شکل که اگر در حال عبور از یک سربالایی هستید, طبیعتا در این مسیر نیاز به شتاب و قدرت کافی موتور دارید که در صورت خرابی پمپ بنزین, خودرو در این صورت نیاز به افزایش مصرف سوخت دارد که طبیعتا در صورت خرابی پمپ بنزین انتقال سوخت به موتور به خوبی عمل نمیکند و این امر نتیجه ای جز کاهش قدرت خودرو ندارد.

 کاهش قدرت موتور خودرو دلیلی برای خرابی پمپ بنزین

4 . عملکرد نامناسب پدال گاز

یکی دیگر از علائمی که از قضا به وجود آمدن آن در خودرو موجب آزار میشود ,پدال گاز خودرو میباشد . به این شکل است که پدال گاز عملکرد درست و مطلوبی از خود به نمایش نمیگذارد  و با فشار دادن پدال گاز علاوه بر این که سرعت خودرو افزایش پیدا نمیکند , سرعت موتور نیز دچار کاهش میشود که طبیعتا وضعیت بسیار بدی برای خودرو می باشد. هنگامی که این مشکل برای  خودرو به وجود آید ممکن است ایراد از پمپ بنزین خودرو نباشد و از قطعه دیگری باشد اما اگر این علائم را در خودرویتان مشاهده نمودید در جهت اول به پمپ بنزین خودرویتان شک کنید .

 

5 . بالا رفتن بیش از حد دمای موتور

بالا رفتن بیش از حد موتور خودرو امری طبیعی برای موتور و خودرو نیست برای همین به احتمال بالا خودرو را دچار آسیب میکند. اگر متوجه شدید که دمای موتور خودرویتان فراتر از درجه مورد نظر رفته است  یعنی به درجه ای حدود 115 درجه سانتی گراد رسیده ,به این معناست که در پمپ بنزین خودرویتان مشکلی به وجود آمده و علاوه بر آن دچار آسیب شده است.

 بالا رفتن دمای موتور علائم خرابی پمپ بنزین

6 . تولید صدا از پمپ بنزین خودرو

یکی از اصلی ترین علائمی که به هنگام خرابی پمپ بنزین از خود نشان میدهد , صدا دادن پمپ بنزین است که به شکل ویز ویز به گوش میرسد . درصورت شنیدن این صدا باید به فکر پمپ بنزین خودرویتان باشید زیرا به احتمال زیاد پمپ بنزین خودرویتان دچار مشکل شده و باید به فکر حل این مشکل باشید تا به قطعات دیگر از خودرو آسیب نرساند و عملکرد خودرو را مختل نکند. علاوه بر این صدا اگر از باک بنزین خودرویتان صدای همانند قل قل شنیدید این صدا میتواند دلیلی برای خراب شدن پمپ بنزین خودرویتان باشد.

 

7 . بی صدا بودن پمپ بنزین در استارت زدن

معمولا هنگامی که اقدام به استارت زدن میکنید , صدایی از پمپ بنزین خودرو خارج میشود که در صورتی که این صدا در خودرو به گوش نرسد میتواند علتی برای خراب شدن پمپ بنزین خودرو باشد.

  بی صدا بودن پمپ بنزین در استارت زدن

 

8 . پرش موتور خودرو

پرش موتور خودرو یکی دیگر از اصلی ترین نشانه هایی است که پمپ بنزین به هنگام خرابی از خود به نمایش میگذارد. پرش موتور به این معناست که هنگامی که در سرعت های بالا در حال رانندگی هستید, خودرو دچار پرش میشود که این پرش ها میتواند برای شما خطرناک باشد و منجر به این شود که کنترل خودرو از دستتان خارج شود.

 

9 . افزایش مصرف سوخت

یکی از دلایل دیگری که خودرو به هنگام خراب بودن پمپ بنزین از خود به نمایش میگذارد , افزایش مصرف سوخت  در خودرو است که پس از مشاهده این نشانه پیشنهاد میشود که به یک تعمیرگاه مراجعه کنید زیرا در درجه اول ازسلامت پمپ بنزین خودرویتان مطمئن شوید و اگر پمپ بنزین خودرویتان سالم بود علت بالا رفتن مصرف سوخت را بیابید زیرا قطعات بسیاری در خودرو وجود دارند که پیامد خرابی آن افزایش مصرف سوخت میباشد.

 افزایش مصرف سوخت

کلام آخر

همانطور که علائم خرابی پمپ بنزین خودرو را مطالعه نمودید , به قسمت هایی اشاره شد که در صورت خرابی پمپ بنزین آن قطعات نیز دچار مشکل میشوند و مهم تر از همه کارایی موتور خودرو که یکی از اصلی ترین عضو در خودرو است را کاهش میدهد . برای جلوگیری از این امر بهتر است که در صورت دیدن این علائم خودرویتان را به یک تعمیرگاه ببرید تا اگر مشکلی در خودرویتان وجود دارد اقدام به رفع آن کند تا بعد ها قطعات خودرو دچار مشکل نشوند و خودرو شمارا به دردسر نیاندازد.