ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
نشانه های وجود آب در باک بنزین
نویسنده : Melika Piri

نشانه های وجود آب در باک بنزین

 

یکی از مشکلاتی که اغلب در خودروهای قدیمی به چشم میخورد, وجود آب درون باک بنزین خودرو می باشد و گاهی رانندگانی که خودروهای جدید را در اختیار دارند نیز ممکن است با این مشکل آب در داخل بنزین خودرو مواجه شوند. وجود آبی که درون باک بنزین خودرو به وجود می آید به دلیل این که قابلیت اشتعال ندارد و از آن سو بنزین مایع ای دارای اشتعال است , این دو در کنار هم منجر میشوند تا انفجارات داخل سیلندر خودرو به خوبی صورت نگیرد و از کیفیت آنها کاسته شود و علاوه بر این مورد میتواند موجب شود تا قطعاتی که درون سیستم سوخت رسانی وجود دارند به مشکل بر بخورند که از قطعاتی که در این موارد به آنها در این شرایط آسیب وارد میشود به انژکتور و لوله های سوخت  نام برد. در این مقاله مارا همراهی کنید زیرا قصد داریم تا به نشانه هایی که وجود آب را درون باک نشان میدهد را بیان کنیم تا با دانستن این علائم ها به سرعت اقدام به حل این مشکل کنید تا برای خودرویتان مشکلی به وجود نیاید.

 

نشانه های وجود آب درون باک بنزین خودرو

هنگامی که درون باک بنزین آبی وجود داشته باشد طبیعیست که عملکرد برخی از قطعات خودرو مثل همیشه روان و سالم نباشد برای همین درصورت به به وجود آمدن این مشکل قطعات و خود خودرو از خود علائمی نشان میدهند تا شمارا متوجه این مشکل در خودرو کند. با ما همراه باشید تا به این علائم بپردازیم.

 نشانه های وجود آب درون باک بنزین خودرو

1 . شتاب گیری ضعیف خودرو

درحالتی که در خودرو مشکلی وجود نداشته باشد و باک خالی از آبی باشد , خودرو دارای شتابی بسیار مطلوب میباشد زیرا سوخت با بهترین کیفیت درون محفظه سیلندر ها مورد انفجار قرار میگیرد اما همانطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم , به علت این که آب مایع ای است که قابلیت اشتعال را ندارد و سوخت خودرو برعکس این امر است و موجب میشود انفجارات درون سیلندر به درستی صورت نگیرد و از کیفیت آنها نیز کاسته شود. نتیجه تمام این مواردی که بیان شد چیزی جز شتاب گیری ضعیف خودرو نمیباشد .اگر تمایل دارید راجب افت شتاب در خودرو بیشتر بدانید " 11 دلیل که موجب افت شتاب در خودرو میشود " را میتوانید مطالعه کنید.

 

2 . بد استارت خوردن خودرو

یکی دیگر از مشکلاتی که اغلب در شرایطی که آب درون باک بنزین در خودرو باشد به وجود می آید ,بد استارت خودرن خودرو میباشد که طبیعتا امری عذاب آورد و وقت گیر در خودرو میباشد. علت بد استارت خوردن خودرو این امر است که سوت مانند سابق قدرت مورد نیاز برای اختراق را ندارد که نتیجه این امر چیزی جز بد استارت خودرو نیست و این نکته را در نظر داشته باشید که بد استارت خوردن خودرو میتواند عملکرد موتور خودرو را نیز مختل کند. علاوه بر مطالبی که بیان شد, درصورتی که آب درون باک بنزین خودرو باشد ممکن است سیستم جرقه زنی خودرو را مختل کند و مانع عملکرد درست آن شود که این امر هم نیز منجر به بد استارت خوردن خودرو میشود.

نشانه های وجود آب درون باک بنزین خودرو

3 . خروج آب زیاد از اگزوز

یکی دیگر از علائمی که در صورت وجود آب درون باک بنزین خود را نشان میدهد , خروج آب زیاد از اگزوز خودرو میباشد. این نکته را در نظر داشته باشید که در حالت عادی به دلیل فرایند سوختن بنزین , اغلب مقداری آب از درون اگزوز خودرو خارج میشود اما اگر متوجه خروج آب زیادی از اگزوز خودرویتان شدید باید اقدام به حل این مشکل کنید زیرا احتمال این که درون باک بنزین خودرویتان آب باشد بسیار است.

 

4 . زنگ زدگی شمع ها و انژکتورها در خودرو

شایع ترین نشانه ای که خودرو در صورت وجود آب درون باک بنزین از خود به نمایش میگذارد , زنگ زدگی شمع ها و انژکتورها  در خودرو می باشد که این اتفاق اغلب در سر سوزن انژکتور و سر شمع ها دیده میشود و آبی که درون باک بنزین وجود دارد و با بنزین خودرو مخلوط شده , به داخل انژکتور خودرو نفوذ میکند و در نهایت دلیل برای زنگ زدگی انژکتورها میشود. ورود رطوبت نیز به محفظه سیلندر ها هم میتواند علتی برای زنگ زدگی آلیاژی که در سر شمع ها به کار رفته باشد.

 انژکتور

5 . روشن شدن چراغ چک خودرو

یکی از عواملی که مقدمات را برای روشن کردن چراغ چک خودرو مهیا میکند وجود آب درون باک بنزین خودرو می باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که چراغ چک خودرو به دلایل متعددی میتواند روشن شده باشد و همیشه دلیلی که باعث روشن شدن آن شده , وجود آب داخل باک بنزین نمیباشد اما میتواند یکی از علت ها برای روشن شدن چراغ چک باشد.

 

6 . عملکرد نامطلوب موتور خودرو

هنگامی که باک بنزین با آب اغشته باشد میتواند موجب کاهش عملکرد موتور خودرو در حالت درجا یا حالت توقف باشد.

 

نحوه جلوگیری از ورود آب به داخل باک بنزین

شرایط هایی درخودرو هستند که گاهی میتوانند عاملی برای ورود آب به باک بنزین خودرو باشند با رعایت برخی موارد میتوان از ورود آب به باک بنزین جلوگیری کرد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

 

1 . همیشه سعی کنید باک بنزین خودرویتان به اندازه مطلوبی پر باشد زیرا خالی ماندن طولانی مدت باک بنزین میتواند منجر شود تا انتهای محفظه باک بنزین اغشته از آب شود.

2 . سعی کنید در زمانی که شرایط آب و هوا مسائد نیست و بارانی است از بنزین زدن به خودرو جلوگیری کنید زیرا بنزین زدن در این شرایط میتواند آب را به داخل باک بنزین خودرو انتقال دهد.

3 . توجه داشته باشید که پس از بنزین زدن به خودرویتان درب باک بنزین را کامل ببندید زیرا میتواند عاملی برای نفوذ آب به داخل باک بنزین در خودرویتان باشد.