ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
مشکلاتی که موجب افت قیمت خودرو میشود
نویسنده : Melika Piri

مشکلاتی که موجب افت قیمت خودرو میشود

 

 

گاهی در خودرو مشکلاتی به وجود می آید که شاید به راحتی از آنها گذر کنید اما نمیدانید که این مشکلات فنی تا کجا میتواند باعث ضرر شما شود و منجر به کاهش ارزش خودروی شما شود.  نکات فنی ای در خودرو وجود دارد که هر راننده ای باید آن را بداند تا اگر روزی قصد داشت خودروی خود را با قیمت معقول بفروشد , با مشکلاتی که برای خودرو از طریق مشکلات فنی ای که گذرانده , خودرو دچار کاهش قیمت نشود. مشکلاتی در خودرو وجود دارند که با بروز آنها و پیگیر نشدن برای حل کردن آن مشکل میتوانید مشکلات زیادی را برای خود و خودرویتان رقم بزنید و لازم به  ذکر است که این نقص های فنی ای که قصد به پرداختن به آن داریم در سلامت خودرو نقش بسیار مهمی دارند که در کمی بعد با آنها آَشنا خواهیم شد .

 

چه مشکلاتی موجب افت قیمت در خودرو میشود؟

برخی نکات در خودرو وجود دارد که در عملکرد صحیح خودرو همچنین سلامت آن تاثیر بسزایی دارند که با به مشکل خوردن این عوامل مشکلات زیادی برای خودرو به وجود می آید و از آن سمت نیز میتواند باعث کاهش ارزش قیمت خودروی شما نیز شود, به این صورت که اگر اقدام به فروش خودرو کنید به دلیل این که خودروی شما دچار برخی مشکلات فنی بوده مجبورید که خودرویتان را با قیمتی پایین تر به فروش برسانید. با ما در این مقاله همراه باشید تا به این موارد اشاره کنیم.

 چه مشکلاتی موجب افت قیمت در خودرو میشود؟

1 . وجود مشکل در شاسی خودرو

یکی از اغلب مشکلاتی که در صورت وجود داشتن آن در خودرو موجب افت قیمت خودرو میشود , ایراد در شاسی خودرو می باشد . مشکلاتی که اغلب مربوط به شاسی خودرو میشود میتوان به ترک خوردن قسمت های مختلف یا شکستگی ها و یا حتی تغییر شکل آنها اشاره کرد که اغلب تغییر شکل شاسی زمانی اتفاق می افتد که خودرو تصادفی را پشت سر گذاشته باشد که موجب تغییر شکل آن میشود که در اغلب مواقع نیز با ضربه به حالت دیگری در می آید. مشکلاتی که بیان شد اگر در شاسی خودرو به وجود آید میتواند عملکرد خودرو را مختل کند زیرا میتواند منجر به فشار زیاد به سیستم تعلیق و ترمزهمچنین فرمان خودرو شود, زیرا بیشترین وزن اتاقک خودرو بر روی شاسی خودرو است و میتواند به ترمز و سیستم تعلیق فرمان فشار زیادی را وارد کند و این مشکلات میتواند منجر به آسیب دیدن قطعات دیگر خودرو شود و گاهی این نوع مشکلات در خودرو قابل حل نیست و موجب دردسر زیادی میشود. اغلب اوقات مشکلاتی که برای شاسی خودرو به وجود می آید با این که بسیار مهم هستند اما به چشم نمی آیند و این امر میتواند باعث شود اگر شاسی خودرو ای ایرادی دارد , آن ایراد بزرگتر شود و باعث شود که در آینده مشکلات جدیدی برای خودرو به وجود آید و یکی از علت های اصلی که موجب افت قیمت در این نوع خودروها میشود این امر می باشد.

 شاسی خودرو

2 . هنگامی که خودرو به روغن سوزی می افتد

روغن سوزی در خودرو یکی از مهم ترین عوامل در افت قیمت خودرو به هنگام فروش آن می باشد که در اغلب خودرو ها نیز متاسفانه به چشم میخورد. اگر خودرو به اصطلاح به روغن سوزی افتاده باشد با اگزوز خودرو علائم خود را نشان میدهد که ممکن است دودی که از اگزوز خارج میشود به رنگ آبی یا سیاه باشد که درباره معنی رنگ ها در مقاله ای با عنوان " نشانه انواع رنگ دود اگزوز در خودرو " پرداخته شده است که در صورت تمایل میتوانید آن را مطالعه کنید. اگر خودروای به روغن سوزی افتاده باشد به این معنی است که موتور خودرویتان به مشکلی بر خورده که خود را از طریق روغن سوزی به نمایش میگذارد که اغلب این امر در خودروهایی با کارکرد نسبتا بالا رخ میدهد. توجه داشته باشید که در صورت بی توجهی به روغن سوزی , در خودرو ایراد ها و مشکلاتی از جمله خرابی واشر سر سیلندر , خرابی رینگ های دور پیستون و همچنین پیستون ها پدید خواهد آمد. این نکته را در نظر داشته باشید که پس از این که این مشکل را در خودرو حل کردید همچنان خودرویتان با مشکل افت قیمت مواجه است زیرا قطعات مهمی در خودرو تعویض شده که میتواند از ارزش خودرو کم کند.

 روغن سوزی در خودرو

3 . روشن بودن چراغ چک در خودرو

همانطور که در مقاله ای با عنوان " 8 دلیل روشن شدن چراغ چک خودرو " به عواملی که موجب روشن شدن چراغ چک خودرو میشود پرداخته شد , روشن شدن چراغ چک خودرو در اغلب موارد به هنگام روشن شدن نشانه ای از مشکلی بزرگ در قسمتی از خودرو میدهد که این قسمت ها ممکن است شامل پمپ روغن , موتور خودرو و یا حتی سیستم برقی خودرو باشد که هرکدام از این موارد به نوبه خودشان وظیفه مهمی در خودرو ایفا میکنند و در صورت خرابی موارد گفته شده خودرو دچار مشکلات سختی میشود. میتوان گفت خودرو ای که چراغ چک آن در اکثر مواقع روشن است قیمت آن خودرو به هنگام فروش بسیار کاهش پیدا خواهد کرد زیرا خودرو دچار مشکل شده است که به وسیله چراغ چک آن را اعلام میکند.

 چراغ چک خودرو

4 . مشکلات موجود در گیربکس خودرو

گیربکس یکی از مهم ترین قطعه های موجود در خودرو است که هرگونه مشکل در آن میتواند موجب افت کیفیت در رانندگی شود به این شکل که هنگام رانندگی با دنده مشکل خواهید داشت یعنی به این شکل که دنده به سختی جا میرود و روان بودن همیشگی را ندارد که در صورت خراب بودن گیربکس از علائمی مانند سخت جا رفتن دنده یا خارج شدن صدای زوزه مانند از گیربکس میتوانید متوجه خرابی این قطعه مهم در خودرویتان شوید . این نکته را در نظر داشته باشید که گیربکس قطعه ای بسیار مهم در خودرو به حساب می آِید و در صورت خرابی آن باید به سرعت اقدام به تعمیر آن کرد اما این نکته را در نظر داشته باشید که تعمیر این قطعه هزینه نسبتا زیادی را طلب میکند و از آن سو میتواند این مشکل باعث افت قیمت خودرویتان نیز شود.