ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
چرا هایما S5 بخریم؟
نویسنده : Melika Piri

چرا هایما S5 بخریم؟

 

بازار ایران در حال حاضر یکی از بهترین منبع فروش برای خودروهای چینی است که به همین دلیل خودروهای متفاوت و با قیمت های مختلفی در بازار ایران به فروش میرسد که از قضا دارای طرفداران زیادی نیز هستند. این خودروهای چینی مجموعه ای از خودروهای هاچ بک , شاسی بلند , سدان و حتی پیکاپ است که بخش نسبتا بزرگی از بازار خودروی ایران را به خود اختصاص داده است که مونتاژ این خودروها اغلب با ایرانیان می باشد  و دلیل محبوبیت این خودروها در ایران ,آپشن ها و زیبایی طراحی خارجی خودرو ها و دارا بودن امکانات رفاهی و از همه مهم تر قیمت مناسب نسبت به مشخصات فنی این خودروها می باشد. در این مقاله قصد داریم به یکی از خودروهای محبوب چینی یعنی هایما S5 بپردازیم و بیشتر با این خودروی زیبا آشنا شویم پس در صورت تمایل پیشنهاد میکنیم تا در این مقاله با ما همراه باشید.

 

بررسی خودروی هایما S5

پس از عرضه شدن خودروی هایما S7 نوبت رونمایی دومین نماینده هایما رسید که نماینده هایما در سال 1396 بود که با نام هایما S5 به بازار ایران به عنوان یکی دیگر از نماینده های خوب هایما معرفی شد. خودروی هایما S5 خودروای با ظاهر زیبا و با پیشرانه قوی ای بود که توانست در ابتدای کار نظر بیشتر افراد مخصوصا افراد اسپرت پسند را به دلیل طراحی مدرن و زیبایش جلب کند اما در این وسط این خودرو به دلیل قیمتی که داشت و کم کاری در معرفی و تبلیغات ,نتوانست جایگاهی که باید را در بازار ایران پیدا کند اما از نباید از حق گذشت چرا که خودروی هایما  S5را میتوان به عنوان یک خودروی قوی معرفی کرد. خودروی هایما S5 در واقع جز دسته خودروهای کراس اوور میباشد که در بین مردم این نوع خودروها دارای طرفداران زیادی می باشد. لازم به ذکر است که این خودرو از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو بهره میبرد که این پیشرانه قابلیت تولید حداکثر قدرت 161 اسب بخار و همچنین حداکثر گشتاور 223 نیوتن متر است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT  به محور جلوی این خودروی جذاب منتقل می کند.

 بررسی خودروی هایما S5

مزایای خودروی هایما S5

این کراس اوور زیبا دارای نقاط قوت بسیاری است که علی رغم این که خودرو ای کوچک است اما به طور جذابی میتواند تمام نیاز های یک فرد را از یک خودرو بر آورده کند و از این خودرو میتوان به عنوان یک خودروی چابک یاد کرد . در ادامه مارا همراهی کنید تا با مزایای این کراس اوور زیبا آشنا شویم.

 

1 . مشخصات فنی هایما S5

همانطور که در مطالب بالاتر به مشخصات این خودرو اشاره نمودیم , بیان کردیم که این خودرو از یک پیشرانه قدرتمندی بهره مند است و مشخصات فنی ای که این خودرو دارا می باشد موجب شده تا این کراس اوور به یک خودروی پویا و چابک تبدیل شود. لازم به ذکر است که شرکت ایران خودرو در این فکر است که نسخه دیگر این خودرو که نام آن هایما S5 پلاس خواهد بود با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک را نیز راهی بازار کند که بی شک نسخه پلاس هایما S5 نیز میتواند با مشخصاتی که دارا است خودروای محبوب شود.

 مشخصات فنی هایما S5

2 . طراحی خارجی هایما S5

یکی از نقاط قوت این خودرو میتواند طراحی خارجی آن باشد که چینی ها در این قسمت سنگ تمام گذاشته اند و توانسته اند خودروای با ظاهر زیبا و اسپرت تولید و عرضه کنند که میتوان گفت زیبا ترین قسمت این خودرو به بخش بدنه جلوی این خودرو برمیگردد که با چراغ های که بر روی آن جایگذاری شده توانسته حالت خشن و تهاجمی را داشته باشد که این حالت ها با نوع کاپوت بیشتر نیز شده است. اما لازم به ذکر است که کناره های هایما S5 میتوانست زیبا تر از حالت فعلی باشد اما در کل نسبت به ظاهری که دارد میتوان از این گذشت کرد و روی بخش های دیگر بدنه این خودروی زیبا فکوس نمود. بخش پشتی این خودرو طراحی زیبایی را به خود گرفته که علاوه بر طراحی آن با سپرها و چراغ های مه شکنی که در قسمت عقب خودرو جایگذاری شده زیبایی این خودرو را دو چندان کرده است.

 طراحی خارجی هایما S5

3 . امکانات رفاهی و آپشن های هایما S5

یکی از مزایایی که همواره با خودروهای چینی همراه بوده , آپشن ها و امکانات رفاهی این خودروها بوده که خودروی هایما S5 از این امر بی نسیب نمانده و دارای امکانات و آپشن های بسیار خوبی میباشد همانند صندلی برقی راننده قابل تنظیم در شش جهت , صندلی برقی سرنشین , سیستم تهویه مطبوع اتومات , استارت دکمه , سیستم ورود بدون کلید ,صفحه نمایش لمسی 7 اینجی و چراغ‌های جلو قابل تنظیم از داخل کابین میباشد که مواردی که گفته شد بخشی از آپشن های خودروی چراغ‌های جلو قابل تنظیم از داخل کابین بود و لازم به ذکر است که این خودرو دارای آپشن های ایمنی نیز میباشد.

 امکانات رفاهی و آپشن های هایما S5

4 . ایمنی هایما S5

ایمنی یکی دیگر از نقاط قوت این خودروی چینی می باشد که برخلاف کشور ایران که هیچ گونه تست ایمنی بر روی خودروهای ایرانی صورت نمیگیرد , خودروی هایما توانسته در تست تصادف موسسه سی انکپ سربلند بیرون آید و 5 ستاره را به خود اختصاص دهد و غیر از این امر همانطور که در کمی بالاتر بیان کردیم خودروی هایما S5 از تجهیزات ایمنی بسیار خوبی نیز برخوردار است که این موارد شامل ترمز ضد قفل , شش ایربگ راننده ,سیستم کمکی ترمز BAS ,  سیستم کمکی حرکت در سربالایی HAS  , کروز کنترل , کمربندهای ایمنی جلوی پیش کشنده , سیستم کنترل کشش TCS

,  سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP , ایزوفیکس می باشد.