ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
نقد و بررسی خودروی شاهین
نویسنده : Melika Piri

نقد و بررسی خودروی شاهین

 

 

یکی دیگر از محصولات شرکت سایپا خودروی شاهین است که به نام رهام نیز شناخته میشود و جز جدید ترین سدان های این شرکت می باشد که آنطور که شرکت سازنده این خودرو راجب این سدان زیبا اظهار نظر میکند این است که از نظر فنی از قدرت خوبی را برخوردار است و در زمینه ایمنی بر خلاف خودروهای دیگر شرکت سایپا حرفی برای گفتن دارد. این خودرو در سال 97 عرضه شد و مورد توجه استقبال عمومی مردم قرار گرفت و توانست نظرات مردم را برای خرید این خودرو جذب کند , در اصل این خودرو چند پله از هم نسل های خود بالا تر است که در ادامه به این موضوع و درستی و نادرستی این گفته خواهیم پرداخت پس ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

 

نقد و بررسی خودروی شاهین

اولین چیزی که در این خودرو نظرات را جلب میکند نام این خودرو است که به نام پرنده ای به نام شاهین است و در اصل قرار بود این خودرو با نام رهام تولید و عرضه شود ولی به پیشنهادات برخی از خودروسازان نام این خودرو شاهین گذاشته شده است و دلیل این امر این است که شاهین پرنده ای است که در معرض انقراض است و شرکت سازنده این خودرو ادعا کرده است که این خودرو از پرنده شاهین الهام گرفته و ساخته شده است و دلیل نام گذاری این خودرو به این دلیل می باشد. همانطور که بیان شد این خودرو از هم نسل های خود یعنی خودروی تیبا یا ساینا و خودروهای دیگر این شرکت برتری بیشتری دارد و از نظر فنی و ظاهری حرف بیشتری نسبت به این دو خودرو برای گفتن دارد و قابلیتی که این خودرو را با دیگر محصولات شرکت سایپا متمایز میکند ایمنی این خودرو است که در ادامه بیشتر با این امر آشنا خواهیم شد.

نقد و بررسی خودروی شاهین

از مشخصات این سدان زیبا میتوان به موتور 1497 سی سی M15 Turbo Charger  و همچنین گیربکس دستی 5 سرعته اشاره نمود و لازم به ذکر است که خودروی شاهین بر پایه پلفترم SP100 عرضه شده که بنا بر گفته شرکت سازنده این خودرو , امکان توسعه برای تولید خودروهایی همچون سدان , هاچ بک و همچنین مینی کراس اوور را دارا می باشد تا از نظر بدنه خودرو و طراحی شاهد یک خودروی کاملا ایرانی باشیم. لازم به ذکر است که این خودرو دارای بدنه ای قوی و مستحکم می باشد که از جنس فولاد های است که از نظر استهکام و مقاومت از کیفیت خوبی برخوردار هستند و این امر موجب شده تا این خودرو در رقابت با دیگر خودروهای هم رده حرفی برای گفتن داشته باشد.

 

طراحی داخلی خودروی شاهین

یکی از دلایلی که باعث شده خودروی شاهین نسبت به هم نسل های خود یک قدم جلوتر باشد طراحی داخلی این خودرو است که از مواد مرغوب تری نسبت به خودوهای دیگر شرکت سایپا همچون سایپا یا خوروی تیبا استفاده شده است و در زمینه طراحی داخلی و جنس متریال داخل خودرو توانسته نمره قابل قبولی را از مصرف کنندگان این خودرو کسب کند اما نمیتوان گفت که متریال استفاده شده از این خودرو در حد استاندارد های جهانی است اما میتوان گفت که از کیفیت خوب و مطلوبی برخوردار است . یکی دیگر از مشخصه های مثبت خودروی ساینا به صندوق عقب این خودرو و همچنین صندلی های این خودرو مربوط میشود که طراحان خودروی شاهین صندلی های داخل این خودرو را به گونه ای طراحی کرده اند که سرنشینان درون خودرو احساس رفاه کامل دارند و میتوانند و موضوع دیگر به صندق عقب این خودرو بر میگردد که میتواند نیاز های یک خانواده را برای سفر و حمل بار مختص را به دوش بکشد , درواقع فضای داخلی صندوق عقب خودروی شاهین حدود 420 لیتر است که میتوان گفت این خودرو از یک صندوق عقب جا دار برخوردار است .

 طراحی داخلی خودروی شاهین

طراحی خارجی خودروی شاهین سایپا

یکی از دلایل محبوبیت خودروی شاهین طراحی خارجی و بدنه این خودرو است که برای چندم در زمینه های دیگر از هم نسل های خود پیشی گرفته و توانسته با کابین خوبی که در نظر گرفته و استهکام خوبی که دارد نظرات مثبت را به سمت خود بکشاند. طراحی ای که خودروی شاهین از آن برخوردار است میتوان گفت که از رقبانش سر تر است اما نمیتوان گفت از نظر ظاهری به طور کامل بی عیب و نقص است برای مثال طراحان این خودرو میتوانستند به برخی از جزییات همانند رینگ خودرو توجه کنند که با بزرگ شدن رینگ خودرو , خودرو حالتی اسپرت تر و امروزی تر به خود گیرد اما با این حال طراحی ای که شاهین از آن برخودار است طراحی ای زیبا و قابل قبول است و میتوان از لحاظ ظاهری گفت که این خودرو , خودروای استاندارد است.

 

آپشن های خودروی شاهین

یکی از نکاتی که امروزه برای خرید خودرو ملاک به حساب می آید و اغلب جوان تر ها به آن بیشتر توجه میکنند امکانات رفاهی و آپشن های خودرو است که میتواند سبب شود تا نظر بسیار مردم را برای خرید خودرو جلب شود. خودروی شاهین یکی از خودروهایی است که از آپشن ها و امکانات رفاهی نسبتا خوبی برخوردار است که در ادامه آنها را بیان خواهیم کرد.

-        کروز کنترل

-        کیسه هوای پرده ای

       کیسه هوا برای سرنشینان جلو و راننده

-        فرمان برقی

-        تهویه اتوماتیک

-        سیستم روشنایی در روز

-        استارت دکمه ای

-        سیستم استارت

       ورود بدون کلید

-        سیستم صوتی و نمایشگر 7 اینچی

       دکمه کنترلی روی فرمان

-        سیستم روشنایی در روز

-        حسگر و دوربین دنده عقب

 آپشن های خودروی شاهین

کلام آخر

همانطور که مطالعه نمودید در این مقاله با خودروی شرکت سایپا یعنی شاهین (رهام) آشنا شدیم و با قابلیت و امکانات این خودرو نیز آشنا شدیم. درواقع خودروی شاهین جز آن دسته خودروهایی است که میتواند نیاز های یک خانواده از یک خوودرو را به راحتی تامین کند و تجربه رانندگی خوب را برای رانندگان خودرو به ارمغان بی اورد و اگر قصد خرید خودرو دارید میتواند بر روی این خودرو حساب باز کنید.