ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
آشنایی با مینی ون فردا FMC M4
نویسنده : Melika Piri

آشنایی با مینی ون فردا FMC M4

 

فردا موتور یکی از شرکت های خودروسازی محبوب بین ایرانیان می باشد که کراس اوورهای محبوبی را به تولید و عرضه رسانده است و علاوه بر خوردوهای کراس اوور , یک خودروی سدان را نیز تولید و به بازار عرضه نموده است . یکی از جدید ترین تولیدات این شرکت خودروسازی , خودروی فردا M4  یا FMC M4 می باشد که که در اردیبهشت ماه 1401 در نمایشگاه بین المللی خودرو به رونمایی رسید و میتوان گفت که شرکت فردا موتور توانسته خودروای با ظاهری متفاوت نسبت به خودروهای امروزی تولید و رونمایی کند که این خودرو در کلاس MPV قرار دارد . در حقیقت میتوان گفت که این خودرو یک مینی ون است که زیر مجموعه یکی از محصولات محبوب شرکت دانگ فنگ چینی می باشد که به زودی به مرحله تولید در ایران خواهد رسید . درواقع میتوان گفت مینی ون ها خودروهایی هستند که حداقل در بازار خودروی ایران نسبت به دیگر خودروها کمتر به این خودروها توجه و پرداخته میشود و خودروی FMC M4 با ورود خود توانست اغلب توجه ها را به سوی خود بکشاند و بر این باور خط بکشد . در این مقاله ما را همراهی کنید تا بیشتر با خودروی فردا M4 آشنا شویم .

 

مشخصات فنی خودروی فردا M4

خودروی FMC M4 یا DongFeng Fengxing M4 یک مینی ول لوکس شهری می باشد  که مشخصاتی مشابه با خودروی لاماری ایما که ساخته شرکت آرین موتور است , دارد که شرکت فردا موتور به زودی پس از رونمایی کردن این مینی ون , قصد دارد هرچه زودتر این خودرو را به تولید برساند . از مشخصات فنی این مینی ون میتوان به پیشرانه آن اشاره نمود که در این خودرو از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو شارژ استفاده شده که قدرت آن معادل 195 اسب بخار و گشتاورد آن نیز به 285 نیوتن متر میرسد . همچنین خودروی FMC M4 دارای ابعادی به طول 4850 میلی متر و عرض آن معادل 1900میلی متر و همچنین ارتفاع این خودرو به 1715 میلی متر میرسد که فاصله محوری این خودرو 2900 می باشد که با توجه به این ابعاد میتوان گفت که خودروی فردا M4 در حال حاضر در دسته بزرگترین خودروهای خانوادگی قرار دارد .همچنین لازم به ذکر است که این خودرو از یک گیربکس 7 سرعته 2 کلاچه درون خود دارد . از مشخصات دیگر این خودرو میتوان به شتاب صفر تا صد آن اشاره نمود که به طور تقریبی مشخص شده و اطلاعات دقیقی در این باره منتشر نشده است اما از این خودرو انتظار میرود که شتاب صفر تا صد آن عددی معادل 10.5 الی 11 ثانیه باشد و همچنین احتمالا مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر کمتر از 8 لیتر می باشد .

 مشخصات فنی خودروی فردا M4

آپشن ها و امکانات رفاهی خودروی فردا M4

با توجه به آپشن ها و امکانات رفاهی که شرکت فردا موتور از این خودرو اعلام نموده, میتوان گفت این شرکت پس از تولید شدن این خودرو به راحتی میتواند رضایت هارا در این جهت کسب کند زیرا این خودرو از امکانات و آپشن های رفاهی و ایمنی بسیار خوبی بهره میبرد که میتواند رضایت مشتریان را به خود جلب نماید . از آپشن ها و امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو میتوان به سیستم کنترل حرکت در سراشیبی , سیستم کنترل حرکت در سر بالایی , سیستم کنترل پایداری , دوربین 360 درجه , اتوهلد , ترمز پارکی برقی , گرم کن و سرد کن صندلی های ردیف اول و دوم , فناوری حفظ خودرو در بین خطوط , کنترل کشش TCS , کروز کنترل تطبیقی , مجهز به 8 کیسه هوا , ماساژور تطبیقی صندلی راننده , تهویه اتوماتیک همراه با تهویه اتوماتیک دیگر برای سرنشینان عقب , ترمز ABS  و فیلتر پاکسازی هوا اشاره نمود .

آپشن ها و امکانات رفاهی خودروی فردا M4

طراحی ظاهری خودروی فردا M4

در زمینه طراحی این خودرو میتوان گفت که کاملا شرکت خودروسازی فردا موتور برای تولید خودروی فردا M4 از المانی بروز برای طراحی بدنه استفاده نموده که موجب شده با خودروای به روز رو به رو باشیم و از آنجا که این خودرو در کلاس مینی ون  قرار دارد با توجه به طراحی رو به روی این خودرو میتوان گفت که با یک طراحی ناموزون و عجیب و در عین حال جذاب رو به رو هستیم . در مرحله اول با دیدن این خودرو چشمان جلب جلو پنجره بزرگ به کار رفته در نمای رو به رویی خودرو میشود که طراحی آن یکی از عواملی است که موجب لوکس نشان داده شدن خودرو میشود و همچنین این جلو پنجره دارای نوار کرومی می باشد که تا عقب خودرو امتداد پیدا کرده است .همچنین در نمای جانبی این خودرو شاهد طراحی ساده ای هستیم که از چند خط منحنی , خطوط کرومی در پنجره ها و رینگ های چند پر و یک خط کشیده از گلگیر تا بخش عقبی ماشین ادامه دارد , میتوان اشاره کرد . در بخش عقبی خودرو شاهد طراحی که در جلوی خودرو به کار ر فته شده نیستیم و عقب این خودرو از طراحی ای ساده بهره میبرد که این سادگی موجب زیبایی این خودرو شده است . به طور کل میتوان گفت که این خودرو در طراحی چیزی از رقبای خود کم ندارد و در عرصه رقابت در زمینه طراحی ظاهری حرفی برای گفتن دارد .

کابین داخلی FMC M4

کابین داخلی خودروی فردا M4

همانطور که در ابتدای مقاله مطالعه نمودید , این خودرو شباهت زیادی با خودروی لاماری ایما دارد و یکی دیگر از وجه تشابه این خودرو به کابین خودرو ارتباط پیدا میکند و تفاوتی که این دو خودرو در کابین خودرو با یکدیگر دارند , به طیف رنگی استفاده شده و تریم آن ارتباط پیدا میکند . خودروی FMC M4 از طراحی ای با طیف رنگی روشن بهره میبرد که ترکیب این طیف رنگی در کنار طراحی رودی ها , باعث لوکس شدن هرچه تمام کابین این خودرو می شود . در قسمت بالای داشبورد شاهد چرمی به رنگ قهوه ای و در مرکز داشبورد از طرح چوب به کار رفته که موجب زیبایی و متفاوت بودن داشبورد خودرو شده است و برای باقی قسمت ها از پلاستیک خشک استفاده شده که میتوان گفت متریالی که برای این خودرو به کار رفته از کیفیت بالا و مطلوبی برخوردار است که میتواند رضایت مشتریان این خودرو را جلب کند . همچنین لازم به ذکر است که با توجه به این که با یک مینی ون رو به رو هستیم چینش صندلی ها به صورت 2+2+3 مباشد و از امکانات و آپشن هایی مانند گرم کن و سردکن صندلی برخوردار است .