ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
بررسی خودروی فردا SX5
نویسنده : Melika Piri

بررسی خودروی فردا SX5

 

در مقالات قبلی بارها و بارها به خودروهای کراس اوور پرداخته ایم و متوجه محبوبیت این کلاس خودرو در بین خودروها شده ایم, اما امروزه با توجه به قیمت نجومی خودروها اغلب افراد مجبور هستند تا به جای خرید خودروهای کراس اوور , به سراغ دیگر خودروها بروند اما در این بین خودری کراس اووری با ارزش قیمتی کمتر 1 میلیار تومان , به راحتی میتواند توجه ها را به راحتی به خود جلب کند . خودروسازی فردا موتور شرکت خودروسازی ای است که در مقالات قبلی به برخی از محصولات آن همانند مینی ون فردا FMC M4 پرداخته ایم . همچنین این شرکت خودروسازی , تولید کننده یکی از کراس اوور های پر سرو صدا در بازار بوده که از قیمت مقرون به صرفه ای برخوردار است که نام آن فردا SX5 می باشد که با توجه به قیمت و جدید بودن میتواند مشتریان بسیار زیادی را به سمت خود بکشد . در این مقاله ما را تا انتها همراهی کنید تا با این کراس اوور پر سرو صدا بیشتر آشنا شویم .

 

مشخصات فنی خودروی فردا SX5

از مشخصات فنی این خودرو میتوان به پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی اشاره نمود که از تکنولوژی میتسوبیشی بهره میبرد که با کد 4A92 شناخته میشود که موجب شده این خودرو نسبت به دیگر رقبای خود از قدرت گشتاور کمتری بهره مند باشد که این یک پوئن منفی برای این خودرو به حساب می آید . همچنین این پیشرانه توان تولید 123 اسب بخار قدرت و 151 نیوتن متر گشتاور را دارد. همچنین این خودرو از یک جعبه دنده CVT نسل سه برخوردار است که این جعبه دنده این امکان تعویض دستی دنده , تنظیم حالت برفی و اسپرت و همچنین وظیفه انتقال نیروی تولیدی توسط پیشرانه به چرخ های جلوی خودرو را میدهد . از دیگر مشخصات این کراس اوور میتوان به مصرف سوخت آن اشاره کرد که مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر 100 کیلومتر به 7.3 لیتر میرسد و شتاب صفر تا صد آن نیازمند زمانی معادل 15.5 می باشد .

 مشخصات فنی خودروی فردا SX5

مشخصات ظاهری خودروی فردا SX5

دراصل خودروی فردا SX5 با نام فورتینگ Jingyi X5 نیز شناخته میشود , یکی از زیر مجموعه های شرکت دانگ فنگ است . درواقع این خودرو از خطوطی ساده و منظم بر روی بدنه خود برخوردار است که موجب شده تا طراحی این خودرو ساده به نظر بیاید  که این طراحی موجب شده تا این خودرو آن طور که باید خیره کننده و جذاب نباشد اما خطوط هماهنگ نقش بسته بر روی این خودرو موجب شده است . از دیگر نکاتی که در طراحی بدنه این خودرو به چشم میخورد به چراغ های جلوی با طراحی کشیده , و سپر خطوط آن موجب شده تا این خودرو چهره ای تهاجمی بر خود بگیرد . همچنین لازم به ذکر است که فردا SX5 فرق چندانی از لحاظ ظاهری با برادر بزرگتر خود ندارد و همان استایل ساده با خطوط ساده از چراغ عقب تا بالای گلگیر های جلو کشیده شده را همچنان حفظ نموده است . همچنین در قسمت پشتی این خودرو نیز شاهد طراحی ساده ای هستیم که از اجرای قسمت پشتی این خودرو شاهد چراغ های برجسته و مستطیلی شکل , خروجی های تزینی اگزوز و اسپویلر بالای درب , هستیم .

 مشخصات ظاهری خودروی فردا SX5

طراحی کابین خودروی فردا SX5

طراحی داخلی خودروی فردا SX5 دقیقا همانند برادر بزرگتر خود است و میتوان گفت که طراحی این دو خودرو به طور کامل یکسان است و تفاوتی در طراحی کابین این دو خودرو دیده نمیشود و کابین این خودرو همانند طرای بیرونی , طراحی منحصر به فرد و جذابی را ندارد و از طراحی ساده ای برخوردار است اما طراحان این خودرو سعی کرده اند تا حد امکان با استفاده از مانیتور ایستاده واقع شده در بالای داشبورد و همچنین غربیلک فرمانD  کات , کمی از سادگی این خودرو بکاهند و بتوانند جلوه زیبا تری به کابین این خودرو ببخشند . همچنین این خودرو از دکمه های فیزیکی ای برخوردار است که راننده به راحتی میتوانند از آن ها استفاده کند . همچنین این کراس اوور از فضای مناسبی برخوردار است که سرنشینان به راحتی میتوانند در آن بنشینند و علاوه بر آن میزان گنجایش فضای صندوق بار این خودرو میتواند شما را راضی کند .

 آپشن ها و امکانات خودروی فردا SX5

آپشن ها و امکانات خودروی فردا SX5

این خودرو نسبت به رقبای خود توانسته از برخی آپشن های کاربردی بهره ببرد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت . از آپشن ها و امکانات این خودرو میتوان به نمایشگر هشت اینچی لمسی , کامپیوتر سفر , درگاه USB  , سانروف , ایزو فیکس صندلی , بلوتوث , تهویه دیجیتال , خروجی برق 12 ولت , روکش چرم صندلی , سنسور پارک عقب ,  باربند سقفی , چراغ راهنمای تعویض لاین , آیینه های برقی تاشو , نشان دهنده فشار باد تایرها , فرمان برقی , رینگ های اسپرت , تهویه مطبوع الکترونیکی با فیلتر مجرا , دوربین فرمان , روشنایی خودرکار و روشنایی روز , فرمان برقی همراه با تنظیم ارتفاع , کروز کنترل , کنترل پایداری , کنترل کشش , کمکی حرکت در سربالایی HHC  , گیربکس دوحالته اسپرت و برقی , نورپردازی داخل کابین اشاره نمود .