ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
نحوه تشخیص دستکاری کیلومتر شمار خودرو
نویسنده : Melika Piri

نحوه تشخیص دستکاری کیلومتر شمار خودرو

 

امروزه برخی از افراد برای اینکه بتوانند با قیمت بالاتر و سریعتر خودرویشان را به فروش برسانند , اغلب کیلومترشمار خودرو را دستکاری میکند , علت این کار ناشایست این است که کیلومتر شمار , به زبان ساده عملکرد خودرو را نشان میدهد و همچنین نشان دهنده مسافت طی شده خودرو میباشد و به طور طبیعی خودروای که مسافت کمتری را پیموده باشد دارای قیمت بالاتر و همچنین عملکرد بهتری میباشد و فروشندگان خودروی دست دوم از این امر سوء استفاده میکنند و کیاومتر شمار خودرو را دستکاری میکنند تا هنگام فروش خودرو پول بیشتری نصیب آنها شود و این کار, یکی از رایج ترین کلاهبرداری ها میباشد که متاسفانه صورت میگیرد اگر قصد خرید خودروی دست دوم دارید با ما در این مقاله همراه باشید.

 کیلومتر شمار چیست

کیلومتر شمار چیست ؟

همانطور که به صورت مختصر در مطالب قبل تر گفته شد, کیلومترشمار وسیله ای برای نشان دادن مسافت طی شده خودرو میباشد و محل قرار گیری کیلومتر شمار بر روی آمپر که در روبه روی راننده است , قرار میگیرد و همانطور که اشاره شد اگر قصد خرید خودروی دست دوم داشته باشید , کم بودن عدد کیلومتر شمار یک پوئن مثبت برای شماست زیرا خودرو مسافت زیادی را طی نکرده ولی این نکته را در نظر داشته باشید که هرچقدر کیلومتر خودرو پایین تر باشد , به نسبت آن قیمت خودرو بالاتر میرود. نکته ای که قابل ذکر است این امر میباشد کیلومتر شمار رابطه مستقیمی با چرخ های خودرو دارد, این نکته به این معنی میباشد که در صورت استفاده از رینگ نامناسب یا لاستیکی خارج از استاندارد ممکن است باعث شود کیلومتر شمار عدد درستی را به شما نشان ندهد و دچار خطا شود برای همین برای جلوگیری از این امرهنگام خرید لاستیک متوجه باشید که لاستیکی که اقدام به خرید آن کرده اید لاستیک استاندارد میباشد و همچنین از رینگ مناسب برای خودرویتان استفاده کنید .

 

انواع کیلومتر شمار خودرو

کیلومتر شما به دو صورت وجود دارد که در گذشته از مدل مکانیکی استفاده میشد که با پیشرفت تکنولوژی , کیلومتر شمار مکانیکی تبدیل به کیلومتر شمار دیجیتالی شده است که در حال حاضراغلب بر روی خودروها از کیلومتر دیجیتالی استفاده میشود. علت این که از کیلومتر شمار های مکانیکی استفاده نمیشود این امر میباشد که آنها همانند کیلومتر شمار دیجیتالی دقیق نیستند و با یک سیم فنری به گیربکس وصل میشدند و هنگامی که خودرو شروع به حرکت میکرد, چرخ دنده های گیربکس شروع به  چرخیدن میکردند و همزمان با این کار سیم فنری هم میچرخید و باعث میشد تمام اطلاعات و ارقام  ثبت شود و دیگر عیب این نوع کیلومتر شما این بود که آن ها دارای اصطکاک بالایی بودند و این امر باعث نارضایتی اغلب افراد شد و کیلومتر شمار دیجیتالی جای کیلومتر شمارمکانیکی را گرفت.

 

چگونه تقلب در کیلومتر شمار ها صورت میگیرد؟

تقلب در کیلومتر شمار ها یا به اصطلاح ساده عوض کردن عدد مسافت طی شده خودرو , یکی از بدترین کلاهبرداری ها میباشد که امروزه صورت میگیرد و این کار باعث میشود خریداری که خودروی ای که کیلومتر شمار آن دست کاری شده را خریده باشد در اصل خودروای فرسوده خریده باشد و ممکن است این خودرو برای او باعث به خطر افتادن جان راننده یا حتی سرنشینان باشد و علاوه بر ضرر جانی , فردی که این خودرو را خریده مجبور است هزینه های بسیاری برای سلامت خودرو کند. 

انواع کیلومتر شمار خودرو

نحوه تشخیص دستکاری کیلومتر شمار خودرو

برای این که سر شما هنگام خرید خودرو کلاه نرود و پولتان به باد نرود,راه هایی برای تشخیص خودروی دستکاری شده وجود دارد که با استفاده از آن ها میتوانید تشخیص دهید که خودروی مورد نظر , عددی که کیلومتر شمار آن نشان میدهد واقعی است یا که دستکاری شده. با ما در ادامه همراه باشید تا به این راه حل ها اشاره کنیم.

 

1 . یکی از ساده ترین راه ها که با استفاده از آن میتواند به دستکاری شدن کیلومتر شمار خودرو پی ببرید ,تاریخچه سرویس خودرو میباشد. هنگام خرید خودرو به اطلاعات سرویس خودرو توجه کنید زیرا آنجا تمام اسناد ثبت شده و با دیدن آن میتواند پی ببرید که فروشنده با شما صادق است یا خیر.

 

2 . هنگام بازید خودرو بهتر است که همراهتان یک مکانیک باتجربه باشد زیرا دارای تجربه است و با بررسی هایی میتواند تشخیص دهد که کیلومتر شمار عددی درستی را نشان میدهد یا خیر.

 

3 . یکی از مهم ترین کارهایی که هنگام خرید خودروی دست دوم باید انجام دهید , رانندگی با خودرو  میباشد و هنگام رانندگی باید برخی از قطعات همانند کولر یا بخاری خودرو را تست کنید و نسبت به عملکرد گیربکس خودرو و همچنین بر عملکرد فرمان و دیگر عملکرد ها همانند شتاب خودرو توجه داشته باشید و در همین حین حواستان به کیلومتر شمار خودرو باشد و عدد هارا به خاطر بسپارید و از کارکردن درست کیلومتر شمار مطمئن شوید.

 

4 . یکی دیگر از راه هایی که میتوانید حدس بزنید که عددی که کیلومتر شمار به شما نمایش میدهد صحیح است یا خیر چک کردن ظاهر خودرو میباشد. به مواردی همچون تعویض قطعات بسیار مهم خودرو توجه کنید و با توجه به مقدار کیلومتر شمار خودرو بسنجید و ببینید این امر طبیعی به نظر می آید یا خیر و همچنین به بدنه خودرو توجه کنید که رنگ کاری شده و همچنین دچار ساییدگی شده یا خیر , اگر خودرو دچار ساییدگی فراوان و رنگ کاری بود به احتمال زیاد کیلومتر شمار دستکاری شده و عدد درستی را نشان نمیدهد.

 

5 . کیلومتر شمارهای خودرو به صورت طبیعی درصورتی که مورد جابه جایی قرار نگرفته باشند  دارای برچسب هستند که اگر کیلومتر شمار دچار نقصی شود , پس از تعمیر کیلومتر شمار آن برچسب دیگر نصب نمیشود و این امر ممکن است به هنگام دستکاری کردن کیلومتر شمار خودرو نیز به وجود بی آید.

تشخیص دستکاری شدن کیلومتر شمار 

مطلب آخر

اگر قصد دارید با بودجه ای که دارید خودرو ای دست دوم خریداری کنید پیشنهاد میکنیم مقاله ای با عنوان راهنمای خرید خودروی کار کرده را مطالعه کنید زیرا این مقاله به شما کمک میکند تا هنگام خرید خودروی دست دوم انتخاب بهتری داشته باشید و نکته بعدی این امر میباشد که همه خودروهایی که دست دوم هستند الزاما کیلومتر شمار آنها دستکاری نشده و عدد واقعی را نشان میدهد ولی برای اطمینان از این امر به نکات گفته شده توجه کنید و همینطور پیشنهاد ما به شما این است که هنگام بازید خودرو ای که قصد خرید آن را دارید با مکانیکی که در کارش تبحر دارد به بازدید آن خودرو بروید تا بتوانید خودرو ای مناسب برای خودتان تهیه کنید.