ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
در چه زمانی اقدام به فروش خودرو کنیم؟
نویسنده : Melika Piri

در چه زمانی اقدام به فروش خودرو کنیم؟

 

 

 

 

یکی از مهم ترین سوالاتی که افراد هنگام فروش خودرو از خود میپرسند این است که در چه زمانی خودرو را به فروش برسانم؟ مسلما افراد در مقابل فروش خودرویشان قصد دارند که بابت فروش خودرو پول خوبی را دریافت کنند که زمانی که خودرو را معامله میکنند در این امر تاثیر بسیاری دارد. برای اینکه خودرویتان را به فروش برسانید نکات مختلفی وجود دارند که با برخی از آنها در مقاله ای با عنوان " 6 نکته برای فروش خودرو " آشنا شده ایم. علاوه بر نکاتی که در مقاله لینک شده گفته شد به عواملی دیگر همچون میزان سلامتی که خودرو از آن بهره مند است و یا میزان تقاضای بازار و فصلی که در آن هستیم در فروش خودرو نیز بستگی دارد.

 

در چه زمانی خودرویمان را به فروش برسانیم؟

خودرو به نوعی سرمایه در کشور ما محسوب میشود و اغلب افراد بر این باور اند که برای فروش ایده آل خودرو لازم است که فنی و ظاهر خودرو سالم باشد اما همه کار این نیست و زمان فروش میتواند تاثیر بسیاری برای فروش خودرو داشته باشد. در ادامه به نکاتی که بهترین زمان برای فروش خودرویتان مشخص میکند خواهیم پرداخت پس مارا در این مقاله همراهی کنید.

 در چه زمانی خودرویمان را به فروش برسانیم

1 . هنگام سالم بودن خودرو

نکته ضروری که باید هنگام فروش خودرو آن را رعایت کنید سلامت خودرو و کار کرد آن میباشد. نکته مهمی که در هنگام فروش خودرو بسیار مهم است , تعداد کار کرد خودرو میباشد به این صورت که هرچقدر کار کرد آن بالا باشد نشان از میزان استفاده خودرو را میدهد و نکته دیگر این است که خودرویتان مشکل فنی نداشته باشد. افراد حتی با بوجه کم برای خرید خودرو نیز تمایل به خرید خودرو ای سالم دارند اگر هم خودرو مشکلی دارد آن را تعمیر کنید و خودرویتان را سرویس کنید تا اگر مشکلی برای خودرویتان به وجود آمده به هنگام سرویس کردن خودرو متوجه آن شوید و آن را رفع کنید.

 

2 . قبل از حساس شدن خودرو اقدام به فروش کنید.

هنگامی که قصد فروش خودرو دارید ,مواردی هستند که میتواند بر روی افکار خریدار تاثیر زیادی بگذارد برای مثال اگر خودرویتان بالای 100 هزار کیلومتر کارکرده باشد مشتری خودرویتان به این فکر میکند که ممکن است این خودرو در آینده دردسر ساز شود ونیاز به هزینه زیادی داشته باشد. معمولا پس از کارکرد بالای خودرو قطعات مهم خودرو از جمله دیسک چرخ یا تسمه تایم و موارد دیگیر که نقش مهمی در خودرو دارا هستند ممکن است به مشکل بخورد . گاهی مشکل خوردن این قطعات هزینه زیادی را طلب میکند پس پیشنهاد میشود اگر به صورت کلی فکر فروش خودرو در ذهنتان است بهتر است قبل از این که مشکلات خودرویتان زیاد شود و به خرج افتادن بیفتد اقدام به فروش کنید.

 

3 . هنگام بالارفتن قیمت خودرو

اگر خودرویتان در بازار ارزش بالایی پیدا کرده و اگر فکر میکنید با فروش خودرو میتوانید با بودجه موجود خودرو ای با مدل و عملکرد بالاتر را خریداری کنید,این کار را انجام دهید.

 بهترین زمان برای فروش خودرو

4 . کمک گرفتن از سایت های معتبر

برای اینکه بتوانید خودرویتان را به فروش بگذارید میتوانید از سایت های پرمخاطبی مانند شیپور یا دیوار کمک بگیرید . در این سایت ها متوانید خودرویتان را به فروش بگذارید و نکاتی هستند که در هنگام فروش خودرو باید رعایت کنید. اگر بازخورد خوبی از این سایت ها داشتید و افراد زیادی برای بازدید و خرید خودرویتان با شما تماس گرفتند یعنی زمان مناسبی را برای فروش خودرویتان انتخاب کردید و میتوانید خودرویتان را با ارزش واقعی به فروش برسانید.

 

5 . باتوجه به نیزتان اقدام به فروش کنید

تکلیفتان را با خودرویتان مشخص کنید و نیتتان را از فروش خودرو مشخص کنید. عواملی هستند که موجب تعویض کردن خودرو میشوند مانند : ازدواج و تشکیل خانواده عوض شدن محل زندگی و عوامل دیگر که نیاز های شما را مشخص میکند. درصورتی که در این نوع شرایط بودید بهتر است زودتر اقدام به فروش خودرویتان کنید و خودروای که بهتر میتواند نیاز هایتان را رفع کند خریداری کنید زیرا ممکن است مشکلاتی در راه فروش خودرو مقابلتان قرار گیرد که دیگر نتوانید خودرویتان را با ارزش واقعی به فروش برسانید.

 

فصل مناسب برای فروش خودرو

یکی دیگر از نکته هایی که میتواند تاثیر بسیاری برای فروش خودرو داشته باشد ,فصلی است که برای فروش خودرویتان انتخاب میکنید. بهترین زمانی که میتوانید برای فروش خودرویتان انتخاب کنید فصل بهار و تابستان میباشد. علت این که این دو فصل مناسب فروش خودرو است این میباشد که در فصل سرما به دلیل شرایط آب وهوایی به گونه ای است که دیدار با فروشنده و تست خودرو اندکی دشوار تر از حالت عادی است و نکته دیگری که وجود دارد این امر است که در فصل زمستان به دلیل نزدیک بودن به عید نوروز , اغلب انسان ها پولهایشان را برای مراسمات عید خرج میکنند و آنقدر جیبشان برای خرید خودرو پر پول نیست که بتوانند اقدام به خرید کنند اما در فصل تابستان به دلیل تعطیلات تابستان اوضاع فرق میکند و افراد برای اینکه با خودروی شخصی خود به مکان های مورد نظرشان سفر کنند اقدام به خرید خودرو میکنند و امار خرید و فروش در تابستان به نسبت بیشتر از فصل پاییز و زمستان است.

 فصل مناسب برای فروش خودرو

کلام آخر

همانطور که گفته شد در فصل تابستان و بهار میتوانید خودرویتان را به فروش برسانید اما به این نکته توجه داشته باشید که خودرویتان را با ارزش واقعی به فروش برسانید و با تعریف بال و پر دار کردن خودرویتان را بالاتر از ارزش واقعی به فروش نرسانید. نکته بعدی این امر است که همیشه به سلامت خودرویتان اهمیت دهید زیرا ممکن است درشرایطی مجبور به فروش خودرویتان شوید و با معیوب بودن قطعات خودرو موجب کاهش قیمت خودرویتان نشوید.