ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
چه مواردی موجب خرابی سنسور دریچه گاز میشود؟
نویسنده : Melika Piri

چه مواردی موجب خرابی سنسور دریچه گاز میشود؟

 

 

گاهی اوقات ممکن است برای خودرو مشکل کوچکی به وجود آید و برداشت شما از آن مشکل کوچک به دلیل نداشتن اطلاعات کافی , موجب بزرگ کردن آن مشکل در سرتان میشود  و این امر از مطلع نبودن از علائم خرابی برخی از قطعه ها به وجود می آید. در این مقاله قصد داریم با یکی از حیاتی ترین قطعات خودرو به نام سنسور دریچه گاز آشنا شویم که وظیفه ای که در خودرو به عهده دارد ,انجام عملیات گاز خوردن در خودرو میباشد. اغلب با خراب شدن این قطعه در خودرو مشکلاتی به وجود می آید که باعث خلل در عملکرد صحیح خودرو میشود , در این مقاله با ما همراه باشید تا با این قطعه آشنا شویم و از علائم خرابی آن نیز مطلع شویم.

 

سنسور دریچه گاز چیست؟

سنسور دریچه گاز یکی از قطعات مهم در خودروهای انژکتوری میباشد که محل قرار گیری آن در نزدیکی استپر خودرو است و بر روی دریچه گاز نیز بسته میشود. همان طور که کمی پیش اشاره کردیم , وظیفه آن گاز خوردن در خودرو میباشد ,این به این معناست که سنسور دریچه گاز وظیفه دارد تا درصد باز بودن دریچه گاز را اندازه گیری کند و سپس پس از آن اطلاعات دریافتی را به کامپیوتر خودرو ارسال کند. از دیگر وظایفی که این قطعه مهم به عهده دارد این امر است که کامپیوتر خودرو را از وضعیت دریچه گاز مطلع سازد و این امر موجب میشود تا مقادیری که کامپیوتر خودرو دریافت کرده , پاشش سوخت را به مقدار هوای ورودی ای که درون موتور خودرو است تغییر دهد . به طور کلی میتوان در این باب گفت که وظیفه دریچه گاز تنظیم کردن پاشش سوخت در انژکتورها میباشد.

 سنسور دریچه گاز چیست

چه عواملی که موجب خرابی سنسور دریچه گاز میشود؟

عوامل متعددی وجود دارند که میتوانند عاملی برای به مشکل خوردن سنسور دریچه گاز باشند که علاوه بر این که میتوانند موجب اختلال در این قطعه شوند میتوانند شمارا نیز به دردسر بی اندازد, مارا در این مقاله همراهی کنید تا به این عوامل بپردازیم.

 

 1 . کثیفی محفظه دریچه گاز

یکی از عواملی که در خرابی سنسور دریچه گاز تاثیر به سزایی دارد , کثیف بودن محفظه دریچه گاز می باشد که این امر اگر در طولانی مدت اتفاق بی اقتد میتواند برای شما دردسر درست کند و موجب خرابی سنسور دریچه گاز میشود زیرا با کثیف ماندن طولانی آن  و جرم گرفتن آن موجب باز ماندن پولکی ها میشود. هنگامی که سنسور دریچه گاز و همچنین پولکی ها باز باشند موجب میشود تا آن ها در خودرو مقداری تغییر زاویه دهند که این امر نتیجه ای جز خرابی سنسور دریچه گاز ندارد و در این قسمت تمیز کردن هم تاثیری ندارد و باید اقدام به تعویض سنسور دریچه گاز شود زیرا هنگامی که به مدت طولانی ای این زاویه باقی باند موجب میشود تا مقاومت متغیر نیز خراب شود.

 

2 . گاز دادن بیش از حد

گاز دادن بیش از حد و فشار مضاعف آوردن به خودرو میتواند دلیلی برای به خطر انداختن سلامت سنسور دریچه گاز در خودرو باشد و به این نکته توجه داشته باشید که تا حد توان مانع بالا رفتن دور موتور خودرو در حد کاتاف شوید که این امر میتواند مشکلاتی از قبیل خراب شدن سنسور دریچه گاز را با خود به همراه داشته باشد.

 چه عواملی که موجب خرابی سنسور دریچه گاز میشود

3 . خیس شدن سنسور دریچه گاز

یکی دیگر از عواملی میتوان موجب خرابی سنسور دریچه گاز در خودرو شود , خیس بودن سنسور دریچه گاز است. آب خوردن به سنسور دریچه گاز اغلب در کارواش ها اتفاق می افتد که رانندگان قصد به شستن موتور خودرو میکنند که ممکن است در آن بین به سنسور دریچه گاز نیز آب بخورد .اما این نکته را در نظر داشته باشید که در کارواش ها دستگاهی وجود دارد که از این امر جلوگیری میکند و سنسور هارا توسط بادی که از خود تولید میکند , خشک میکند.

 

علائم خرابی سنسور دریچه گاز چیست؟

هنگامی که قطعه ای دچار مشکل شود طبیعتا نمیتواند وظایف خود را به درستی انجام دهد و این امر موجب میشود که فعالیت برخی قطعات دیگر را نیز مختل کند. هنگامی که سنسور دریچه گاز خودرو به مشکل بر بخورد خودرو از خود علائمی را نشان میدهد که با دیدن آنها میتوانید متوجه شوید که سنسور دریچه گاز خودرویتان به مشکل بر خورده و قبل از این که به مشکل بزرگ تری تبدیل شود به دنبال رفع آن مشکل بی افتید, دراین قسمت مارا همراهی کنید تا به این نشانه ها بپردازیم.

 

1 . به وجود امدن مشکل در گاز خوردن

هنگامی که سنسور دریچه گاز به مشکلی بر بخورد ,خودرو در گاز خوردن دچار تاخیر میشود و علت این تاخیر این امر به ولتاژ سنسور دریچه گاز مربوط میشود که در صورتی که کمتر از حد استاندارد باشد موجب میشود که خودرو دیر گاز بخورد که در مقاله ای با عنوان " به چه علت خودرو گاز نمیخورد " درباره گاز نخوردن و دیر گاز خوردن خودرو پرداخته ایم که در صورت تمایل میتوانید آن را مطالعه کنید.

 علائم خرابی سنسور دریچه گاز چیست

2 . افزایش مصرف سوخت

یکی دیگر از نشانه های خرابی سنسور دریچه گاز در خودرو , افزایش مصرف سوخت در خودرو می باشد که علت بالا رفتن مصرف سوخت در خودرو این امر است که هنگامی که مشکل گاز خوردن در خودرو پدید می آید کامپیوتر خودرو این تشخیص را میدهد که دریچه باز است  که این امر باعث میشود که پاشش سوخت ادامه داشته باشد و متوقف نشود که این امر نتیجه ای جز افزایش مصرف سوخت را در خودرو ندارد.

 

3 . خاموش شدن خودرو به هنگام پایین بودن دمای خودرو

هنگامی که سنسور دریچه گاز خودرویتان دچار مشکل شده باشد یا خراب شده باشد , اگر دمای خودرویتان پایین باشد و در این شرایط شما اقدام به فشردن پدال گاز کنید , خودرویتان خاموش میشود که این امر یکی دیگر از نشانه های خرابی سنسور دریچه گاز در خودرو می باشد.

 

4 . بالا ماندن دور موتور

یکی از اصلی ترین نشانه هایی که خودرو به هنگام خرابی سنسور دریچه گاز از خود به نمایش میگذارد , گاز خوردن خودرو به هنگام خلاص بودن خودرو می باشد که اغلب مردم هنگامی که با این مشکل موجه میشوند دلیل این مشکل را بر استپر میدانند و اقدام به تعویض آن میکنند درصورتی که منبع اصلی مشکل از سنسور دریچه گاز است.