ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
از ویژگی های خودروی دنا پلاس چه میدانید ؟
نویسنده : Melika Piri

از ویژگی های خودروی دنا پلاس چه میدانید ؟

 

 

یکی از تولیدات شرکت خودروسازی ایران خودرو که مسیر ساخت خودرو را دستخوش تغییراتی داده و موجب شد تا خودروها از فاز قدیمی بودن به فاز مدرن و اسپرت بودن دست یابد اما با تمام مواردی که بیان شد این خودرو یک خودروی جدید محسوب نمیشود و شرکت ایران خودرو پس از خودروی دنا خودروهای دیگر نیز مانند تارا و دیگر خودروها وارد بازار داخلی کرده و از تولید خودروی دنا حدود 5 الی 6 سال میگذرد و لازم است بدانید که این خودرو به عنوان مدل فیس لیفت مدل قدیمی خودروی سمند روانه بازار شد که به هنگام ورود این خودرو با استقبال خوب ایرانیان نیز مواجه شد و در بازار داخلی کشورمان بازار فروش خوبی را کسب نمود . لازم به ذکر است که شرکت ایران خودرو خودروی دنا را در تیپ های مختلفی به نام دنا پلاس , دنا پلاس توربو و پس از آن دنا توربو پلاس اتوماتیک را روانه بازار کرد که در این مقاله قصد داریم به تیپ دنا پلاس این خودرو بپردازیم و بیشتر با این خودرو آشنا شویم پس اگر قصد خرید این خودرو را دارید ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید .

 

مشخصات خودروی دنا پلاس

همانطور که در کمی قبل مطالعه نمودید , خودروی دنا در سه تیپ عرضه میشود که یکی از آن تیپ ها دنا  پلاس می باشد که از مشخصات آن میتوان به دو پیشرانه 4 سیلندری اشاره نمود که یکی از آنها تنفس طبیعی و دیگری توربو می باشد و از یک گیربکس 5 سرعته دستی و 6 سرعته اتومات بهره میبرد . لازم است بدانید که نسخه توربو با نسخه ساده دنا تفاوت چندانی ندارد و تنها تفاوت این دو نسخه با یک دیگر به پیشرانه آنها ارتباط پیدا میکند که نسخه دنا پلاس از یک پیشرانه توربو بهره میبرد که موجب عملکرد بهتر این سدان زیبا شده است . حجم موتور این تیپ خودرو 1.7 لیتر و دارای 4 سلیندر و 16 سوپاپ می باشد و 113 اسب بخار قدرت و گشتاورد آن به 155 نیوتن متر میرسد . خودروی دنا پلاس برای این که به شتاب صفر تا صد برسد تنها به 11 ثانیه زمان احتیاج دارد و مصرف سوخت این سدان در هر صد کیلومتر به 7.4 لیتر میرسد و از مشخصات فنی دنا پلاس توربو به 150 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاورد میتوان اشاره نمود و شتاب صفر تا صد نسخه پلاس توربو در 10 ثانیه می باشد و مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر به 7.8 لیتر میرسد .

 

ویژگی های خودروی دنا پلاس

1 . طراحی ظاهری خودرو

طراحی ظاهری خودرو

یکی از مهم ترین معیارها برای خرید یک خودرو علاوه بر نکات و مشخصات فنی آن خودرو , ظاهر و طراحی بدنه آن خودرو می باشد که امروزه اغلب خودروهایی که تولید میشوند از ظاهر راضی کننده ای برخوردار نیستند و کمتر خودروهایی با ظاهر بی عیب و نقص تولید میشود . خودروی دنا پلاس با این که در ظاهر بی عیب و نقص نیست اما طراحان ایران خودرو توانسته اند دنا پلاس و نسخه های دیگر این خودرو را به یک سدان مدرن و زیبا تبدیل کنند و این امر به دلیل خطوطی که بر روی این خودرو طراحی شده می باشد و طراحی این خودرو موجب شده تا دنا یک پله از رقبای هم قیمت خود بالاتر باشد و در لیست خودروهای اسپرت نیز قرار دارند که میتواند گزینه ای مناسب برای افراد اسپرت پسند باشد. از دیگر مزایا میتواند به سانروف این خودرو اشاره نمود که در کمتر خودروهای ایرانی سانروف دیده میشود اما متاسفانه بنا به دلایلی این آپشن از این خودرو حذف گردید .

 

2 . آپشن ها و امکانات مناسب

آپشن ها و امکانات مناسب دنا پلاس

امروزه به ویژه برای جوانان یکی از مهم ترین معیارها آپشن می باشد و اگر شما فردی هستید که به دنبال خودروای ایرانی و پر از آپشن میگردید میتوانیم به شما بگوییم که بهترین گزینه در زمینه آپشن ,خودروی دنا پلاس می باشد زیرا تولید کنندگان این سدان سعی کرده اند تا خودروای با آپشن ها و تجهیزات و امکانات جانبی مناسبی تولید کنند و این کار را نیز به خوبی انجام داده اند و دنا پلاس توانسته به یک خودرو با آپشن های گوناگون تبدیل شود . از آپشن ها و امکانات جانبی این سدان زیبا میتوان به کروز کنترل , شیشه های سولار , سیستم کنترل بخار بنزین , GPS , سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک , سیستم قابلیت پاسخگویی به تلفن همراه با بلوتوث , صندلی برقی 6 جهته صندلی سرنشین جلو , کلید های کنترلی بر روی فرمان , فرمان چرمی , دوربین و سنسور دنده عقب , تو دوزی مخمل صندلی , مانیتور لمسی با قابلیت پخش تلوزیون , کانال تهویه مجزا برای سرنشینان عقب خودرو , صندلی برقه 8 جهته برای راننده ,چراغ مه شکن عقب و جلو , چراغ دیلایت و ... اشاره نمود .

 

3 . کابین جادار

کابین  دنا پلاس

جادار بودن کابین خودرو گرچه شامل حال اغلب خودروهای سدان نمیشود اما طراحان ایران خودرو به خوبی توانسته اند خودروی دنا پلاس را خودروای جادار طراحی کنند و مهم ترین نقطعه عطف طراحی داخلی دنا پلاس تنها مربوط به فضا گسترده آن میشود که این را زمانی میتوانید متوجه شوید که در صندلی های عقب خودرو بنشینید و در آن صورت متوجه فضای مناسب کابین خودرو خواهید شد .  از دیگر مزایایی که شامل کابین داخلی خودرو میشود به قسمت کنسول مرکزی و فرمان چرمی و همچنین به طراحی داشبورد ارتباط پیدا میکند که طراحی انها موجب زیبایی کابین داخلی خودرو شده و یکی از معایبی که شامل کابین این خودرو میشود به جنس متریال به کار رفته می باشد که متاسفانه در این زمینه دناپلاس نمره خوبی دریافت نمیکند زیرا از متریال نسبتا بی کیفیتی در این خودرو استفاده شده است .

 

4 . ایمنی

ایمنی خودروی دنا پلاس

ایمنی یکی از مهم ترین معیار ها برای خرید خودرو می باشد که متاسفانه کمتر خودروسازان ایرانی به این امر مهم بها میدهند اما خوشبختانه خودروی دنا پلاس جز دسته از خودروهایی است که از ایمنی مناسبی در سطح خود برخوردار است و از دیگر خودروهای ایرانی در قسمت ایمنی چند پله بالاتر می باشد اما این موارد تماما به آپشن های ایمنی این خودرو ارتباط پیدا میکند زیرا بر روی خودروی دنا پلاس در حوضه ایمنی هیچ گونه تستی صورت نگرفته و نمیتوان در این حوضه اظهار نظر کرد اما توانسته از آپشن های ایمنی خوبی بهره مند باشد . از آپشن های ایمنی دنا پلاس میتوان به سنسور عقب و دوربین دید عقب , 4 ایربگ برای راننده و سرنشینان خودرو , سیستم خودکار قطع سوخت رسانی در زمان تصادف , ترمز دیسکی خنک شونده , ترمز دیسکی عقب و همچنین سیستم ترمز ضد قفل اشاره نمود.