ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
نقد و بررسی خودروی کیا سراتو 2022
نویسنده : Melika Piri

نقد و بررسی خودروی کیا سراتو 2022

 

 

خودروی کیا سراتو یا کیا فورته اغلب در دسته محبوب ترین سدان های شهری بوده اند که در هر زمان با درخواست خرید بالایی برخوردار بوده اند . کیا سراتو برای اولین بار در سال 2003  کمپانی خودروسازی کیا برای اولین بار وارد بازار کرد و میتوان گفت این مدل تولیدی به اندازه ای در بازار جهانی موفق بود که ایرانیان نیز خواستار این خودرو برای خود شدند و شاهد نسل دوم این خودرو در بازار ایران بودیم که توسط شرکت خودروسازی سایپا به مونتاژ و عرضه رسید اما متاسفانه عرضه این خودرو در سال 2018 متوقف شد و مونتاژ این خودرو در کشور نیز قطع شد . کمپانی خودروسازی کیا نسلی دیگر از این خودرو را در سال 2018 روانه بازار نمود و سپس در سال 2020 نسخه فیس لیفت آن را نیز عرضه نمود که نسخه فیس لیفت مدل 2018 بود . در حال حاضر مدل کیا سراتو یا کیا فورته 2022 یکی از جدیدترین خودروهای کیا می باشد که نسل چهار کیا سراتو به حساب می آید . در این ما را همراهی کنید چرا که قصد داریم به بررسی خودروی کیا سراتو 2022 که سدان جذاب شهری است بپردازیم .

 بررسی مشخصات کیا سراتو 2022

مشخصات فنی کیا سراتو 2022

خودروی کیا سراتو در نسخه های مختلف و دو کلاس مختلف سدان و هاچ بک به عرضه و تولید میرسد که درواقع میتوان گفت که کمپانی خودروسازی کیا توانسته خودروهای با کیفیت از لحاظ فنی در نسل چهارم خود به مرحله عرضه در بیاورد . درواقع کیا سراتو برای هر تیپ خود یک مدل مشخص از پیشرانه را در نظر گرفته که در ادامه به دو مدل از پیشرانه ها در دو تیپ بیان خواهیم کرد . در یکی از نسخه های کیا سراتو شاهد پیشرانه 2 لیتری بنزینی 4 سلیندری هستیم که فاقد توربوشارژ است و دارای توانی برابر 147 اسب بخار است و گشتاور آن نیز معادل 179 نیوتن متر می باشد . در نسخه 2 لیتری برای رسیدن به شتاب صفر تا صد تنها نیاز به 8.2 ثانیه نیاز است . همچنین در دیگر نسخه این سدان شاهد پیشرانه ای با ظرفیت 1.6 لیتری هستیم که از تکنولوژی بالاتری بهره مند است و از سیستم پاشش سوخت مستقیم بهره میبرد که برعکس نسخه 2 لیتری , توربو شارژ است  و حداکثر قدرت آن معادل 201 اسب بخار است و توانایی تولید 265 نیوتن متر گشتاور را دارد .

 مشخصات فنی کیا سراتو 2022

طراحی بدنه خودروی کیا سراتو 2022

اگر با نسل سوم خودروی کیا سراتو آشنایی داشته باشید با ورود به کابین نسخه چهارم این خودرو به راحتی میتوانید متوجه شباهت های این دو نسل با یکدیگر شوید که طراحان این خودرو از المان های نسل گذشته برای طراحی نسخه 2022 این خودرو استفاده نموده است , از شباهت های این دو نسخه میتوان به چراغ های کشیده , باریکی جلوپنجره خودرو و پوزه رو به پایین خودرو اشاره نمود که این گونه ای است که درنگاه اول به خوبی میتوان حس خشن و هیجانی را به مخاطب خود القا کند . در مدل 2022 شاهد جلو پنجره ای باریک تر نسبت به نسل قبل هستیم که با ترکیب زیر سپرها موجب جذابیت دو چندان این خودرو شده است . در نمای عقبی خودرو نیز شاهد چراغ های به هم پیوسته هستیم که اغلب این مدل چراغ ها را در اغلب خودروها شاهد هستیم که در حالت چراغ ها تغییراتی صورت گرفته که موجب زیبایی نمای عقبی این خودرو شده است . جذابیتی که در قسمت جلو و عقب خودرو شاهد هستیم را در نمای جانبی نمیتوان دید و طراحان برای  نمای جانبی این خودرو طراحی ساده ای را در نظر گرفته اند. به طور کل میتوان گفت که طراحی کیا سراتو 2022 در مقابل رقبایش حرفی برای گفتن دارد و از لحاظ زیبایی  میتواند وارد رقابت شود .

 طراحی بدنه خودروی کیا سراتو 2022

طراحی کابین خودروی کیا سراتو 2022

در طراحی داخلی این خودرو شاهد طراحی مینیمال هستیم که با سادگی , طراحی زیبایی را به کابین این خودرو بخشیده است . همچنین میتوان گفت که طراحی این کابین به شکل قرینه ای طراحی شده است و از قرینگی میتوان به قرار گیری و طراحی به کلید های کنترل , سیستم تهویه مطبوع و کنسول میانی اشاره نمود . از دیگر نکات کابین این خودرو میتوان به جنس متریال به کار رفته آن اشاره نمود که که میتوان گفت طراحان  برای تولید کابین این خودرو از متریالی با کیفیت استفاده نموده اند که موجب زیبایی کابین نیز شده است .

 طراحی کابین خودروی کیا سراتو 2022

آپشن ها و امکانات خودروی کیا سراتو 2022

خوشبختانه تولید کنندگان برای این خودرو آپشن ها و امکانات مناسبی در نظر گرفته اند که میتواند موجب رضایت مشتریان خود شود . از این آپشن ها میتوان به کروز کنترل هوشمند , کنترل ایستایی در سربالایی , کنترل سرعت در سرازیری , کنترل کشش , کنترل پایداری , کنترل دینامیکی , سنسور جلو و عقب , سنسور فشار باد تایر , رادار نقطه کور , رادار تغییر لاین , رادار تصادف جلو ,  ترمز ضد قفل , توزیع نیروی ترمز , ترمز کمکی , ترمز اضطراری , ترمز پارک برقی , اتولایت , چراغ روز , چراغ بدرقه , روشنایی کابین , دکمه های کنترلی فرمان , پورت USB , استارت بدون کلید , ورود بدون کلید , سیستم ناوبری , سیستم هشدار خروج از خط , مموری صندلی , صندلی برقی سرنشین جلو , سرد کن صندلی جلو , ایزوفیکس , کامپیوتر سفری , اینه بغل برقی , پانوراما , سانروف , گرمکن آینه بغل اشاره نمود .