ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
کایی X3 پرو جدید ترین کراس اوور ایران خودرو
نویسنده : Melika Piri

کایی X3 پرو جدید ترین کراس اوور ایران خودرو

 

 

امروزه در بازار خودروی کشورمان با نگاهی کوچک به خودروهای کراس اوور و خودروهای سدان و دیگر کلاس های خودرو میتوان متوجه فراوانی خودروهای چینی در بازار خودرویمان شد که میتوان گفت خودروهای چینی درواقع نقش نجات دهنده ای برای خودروهای کراس اور در بازار کشورمان داشته اند که درصد بسیاری از تولیدات خودروی کشورمان را خودروهای چینی به خود اختصاص داده اند . کایی X3 پرو یکی از جدیدترین خودروهای چینی است که شرکت ایران خودرو به زودی قصد رونمایی از آن را دارد و قرار است که این خودرو در بازار ایران با نام تانا TANA شناخته شود . درواقع کایی X3 پرو خودروای ناشناخته برای بازار ایران نیست و نسخه ای متفاوت از خودروی MVM X55 PRO می باشد و برای ایرانیان آنچنان خودروای ناشناخته نیست و درواقع برند کایی همانند برند کوین سابق است که به تازگی نام خود را به کایی تغییر داده است که اغلب مبنای تولید این شرکت خودروسازی بر پایه خودروهای چری می باشد اما نکته قابل توجه این برند ,  قیمت نهایی خودروهای تولید شده این برند است که از برند چری کمتر است .

 

مشخصات فنی خودروی کایی X3 پرو

مشخصات فنی خودروی کایی X3 پرو

یکی از اصلی ترین قسمت هایی که شباهت بین خودروی کایی X3 پرو و MVM X55 PRO نمایان میشود , در قسمت مشخصات فنی است چرا که هر دو خودرو از یک نوع پیشرانه با قدرت و گشتاور مشخصی بهره میبرند . درواقع این خودرو از پیشرانه 1.5 لیتری توربو شارژ بهره میبرد که دارای 156 اسب بخار قدرت است و گشتاور آن نیز معادل 230 نیوتن متر می باشد . همچنین نیروی تولیدی پیشرانه توسط یک گیربکس CVT با امکان تعویض مصنوعی 9 سرعته به محور جلویی خودرو انتقال پیدا میکند و موجب حرکت خودرو میشود . همچنین حداکثر سرعت این خودرو 180 کیلومتر بر ساعت است و برای رسیدن شتاب صفر تا صد تنها نیازمند 11 ثانیه است و مصرف سوخت این خودرو در هر 100 کیلومتر معادل 7 لیتر می باشد .

 

طراحی ظاهری خودروی کایی X3 پرو

طراحی ظاهری خودروی کایی X3 پرو

همانطور که در مطالب بالاتر اشاره نمودیم , خودروی کایی X3 پرو نسخه ای با برند متفاوت از خودروای MVM X55 PRO  می باشد که از لحاظ طراحی بدنه , شباهت بسیاری با یکدیگر دارند . خودروای کایی X3 پرو در دسته کراس اوور های کوچک است که دارای ابعادی معادل 40,400 میلی متر طول ,  1,831میلی متر عرض و 1,653 میلی متر ارتفاع می باشد که این اعداد نمایانگر کوچک بودن این کراس اوور چینی می باشد . در نمای جلویی این خودرو شاهد شباهت هایی از طراحی خودروهای رسپکت هستیم که برند کایی با تغییراتی که به ظاهر این خودرو داده , زبانی متفاوت برای بیان طراحی این خودرو خلق نموده است . همچنین در نمای جلویی این خودرو شاهد چراغ های کشیده و جلو پنجره دو تکه با تزیینات کرومی هستیم که طراحی کهکشانی ای را به خود اختصاص داده اند که مهم ترین قسمت های نمای جلویی این خودرو را تشکیل میدهند . همچنین طراحان این خودرو در نمای جانبی این کراس اوور تزیینات مشکی رنگی را در نظر گرفته اند که ظاهری متمایز به نمای جانبی این خودرو بخشیده است که در این بخش تفاوت بسیاری را با خودروی MVM X55 PRO  شاهد هستیم اما در قسمت برجستگی گلگیرها خودروی تفاوتی با خودروی MVM X55 PRO  دیده نمیشود .

 

 

طراحی داخلی خودروی کایی X3 پرو

طراحی داخلی خودروی کایی X3 پرو

همانطور که در ابتدای مقاله بیان نمودیم , برند خودروسازی کایی خودروهای خود را بر مبنای خودروهای چری تولید میکند و با قیمتی کمتر به فروش میرساند اما در زمینه طراحی داخلی X3 پرو عملکردی متفاوت از خود نشان داده و کابین داخلی این خودرو شباهتی به دیگر محصولات چری ندارد و میتواند حسی متفاوت به مشتریان خود ببخشد اما همچنان رگه های از شباهت در کابین خودرو نیز از خودروی MVM X55 PRO  دیده میشود . از نکات قابل توجه در طراحی کابین این خودرو میتوان به نمایشگر 10.25 اینچی اشاره نمود که به حالت ایستاده بر روی داشبورد خودرو تعبیه شده است .  همچنین لازم به ذکر است که X3 پرو از یک فرمان دو شاخه بهره میبرد که آن را با خودروی X55 متفاوت میکند و ظاهری جالب به کابین این خودرو بخشیده .همچنین یکی از نکاتی که موجب زیبایی کابین خودرو شده میتوان به دو رنگ بودن کابین در قسمت های مختلف اشاره نمود که موجب زیبایی دو چندان قسمت هایی از خودرو همانند روکش صندلی ها , رودری ها , داشبورد شده است .

 

امکانات و آپشن های خودروی کایی X3 پرو

امکانات و آپشن های خودروی کایی X3 پرو

تولید کنندگان این خودرو امکانات و آپشن های مناسبی برای این خودرو در نظر گرفته اند که از امکانات و آپشن های رفاهی این خودرو میتوان به 4 کیسه هوا , ترمز ضد قفل ABS , توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD , سامانه کنترل پایداری اکترونیکی , ترمز پارک برقی , اتوهلد , نمایشگر 10.2 اینچی با قابلیت اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث , دوربین 360 درجه , پشت آمپر دیجیتال 7 اینچی , کروز کنترل , فرمان برقی , رینگ های 18 اینچی , شارژر بی سیم , سیستم کنترل ایستایی در سر بالایی , سیستم کنترل سرعت در سرازیری , سیستم کنترل کشش , سیستم کنترل پایداری , اتولایت , دیلایت , چراغ روز , سنسور عقب , دوربین عقب , دوربین جانبی , سیستم ورود بدون کلید , سیستم استارت بدون کلید , سیستم تهویه اتوماتیک , صندلی برقی سرنشین جلو , آینه بغل برقی , گرمکن آینه بغل اشاره نمود .