ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
8 مورد که قبل از سفر باید در خودرو چک شود!
نویسنده : Melika Piri

8 مورد که قبل از سفر باید در خودرو چک شود!

 

 

یکی از اصلی ترین علت هایی که افراد برای آن اقدام به خرید خودرو میکنند , مسافرت رفتن با آن خودرو است. سفر کردن با خودروی شخصی طبیعتا تجربه ای لذت بخش در کنار افراد خانواده خواهد بود اما به شرطی که خودرو شمارا در نیمه راه ول نکند و متوقف نشود. یکی از مشکلاتی که اغلب افراد در هنگام طی مسیر با آن روبه رو میشوند متوقف شدن خودرو است که طبیعتا بسیار میتواند از لذت سفر کم کند . برای اینکه در هنگام طول مسیر شاهد این گونه مشکلات از سوی خودرویتان نباشید باید به یک سری نکات توجه کنید تا در طول مسیر با خیال راحت مسیر را طی کنید. در این مقاله مارا همراهی کنید تا به مواردی که قبل از سفر باید به آنها توجه کنید بپردازیم.

 

مواردی که قبل از سفر باید در خودرو چک شود

مواردی هستند که شاید وقت کمی را از شما بگیرد اما میتواند باعث شود که مسیری که قصد طی کردن آن را دارید را با خیالی آسوده طی کنید و هر لحظه منتظر یک نقص فنی در خودرویتان نباشید . مواردی که باید قبل از مسیر اقدام به بازرسی آنها کنید به شرح زیر میباشد:

 مواردی که قبل از سفر باید در خودرو چک شود

1 . چک کردن لاستیک ها

چک کرد لاستیک ها یا به طور کل بررسی باد لاستیک ها امری مهم در قبل از سفر است که باید حتما چک شود. درصورتی که لاستیک خودرو دارای باد کمی باشد باعث میشود دیواره های لاستیک های خودرو دچار آسیب دیدگی شود که این امر میتواند مقدمات ترکیدن تایر را برای لاستیک فراهم کند پس برای جلوگیری از وقوع این مشکل برای لاستیک خودرویتان حتما باد آن آن را چک کنید و برای اطلاع دقیق از میزان فشار در لاستیک ها میتوانید به دفترچه راهنمای خودرویتان مراجعه نمایید.

 

2 . مشاهده دقیق خودرو

قبل از این که سفر خود را آغاز کنید ابتدا نگاهی دقیق به خودرویتان بی اندازید و طوری به خودرویتان نگاه کنید که انگار برای آن مشکلی به وجود آمده و شما به دنبال آن هستید تا اگر خودرویتان دچار مشکلی شده به راحتی بتوانید آن مشکل را در خودرو پیدا کنید. اگر فکر میکنید دقت لازم را برای این کار ندارید حتما قبل سفر به یک مکانیک مراجعه کنید تا اگر در خودرویتان مشکلی به وجود آمده آن را رفع کند.

 مواردی که قبل از سفر باید در خودرو چک شود

3 . بررسی سالم بودن برف پاکن خودرو

برای اطمینان قبل از سفر از برف پاک کن خودرویتان استفاده کنید و از سالم بودن آن مطلع شوید زیرا برف پاکن نیز مانند برخی دیگر از قطعات خودرو مصرفی است و پس از مدتی خشک شود و خراب شود. برای جلوگیری از این امر بهتر است قبل سفر ان هارا تست کنید و در صورت خراب بودن ان ها اقدام به تعویض انها کنید.

 

4 . بررسی مایعات مهم خودرو

مایعات در خودرو نقش بسیار مهمی را ایفا میکنند و روانکاری برای خدمات بهتر قطعات مهم خودرو میباشند و درصورت نبود آنها قطعات عملکرد بدی از خود نشان میدهند که کم بودن یا نبودن آن ها قطعا شمارا به مشکل می اندازد. حتما قبل از این که سفر خود را آغاز کنید به سطح مایعاتی همچون ضد یخ , روغن موتور و مایع شیشه شور در خودرو دقت کنید تا در سطح مطلوبی قرار داشته باشند.

 بررسی مایعات خودرو برای سفر

5 . لنت ترمز

لنت ترمز یکی از اصلی ترین و مهم ترین قطعاتی است که باید قبل از سفر به آن توجه کنید زیرا اگر دچار خرابی یا هر مشکل دیگر شده باشد میتواند امنیت شما و سرنشینان خودرو را به خطر بی اندازد که در مقاله ای با عنوان " عوامل موثر برای افزایش لنت ترمز " به صورت کامل با این قطعه مهم آشنا شده ایم که در صورت تمایل میتوانید آن را مطالعه کنید. توجه داشته باشید که اگر از آخرین باری که اقدام به تعویض لنت ترمز خودرویتان کرده اید حدود 30 هزار کیلومتر مسافت طی کرده حتما قبل از سفر اقدام به تعویض آن کنید .

 اگر با نشانه هایی از قبیل این که هنگامی که اقدام به گرفتن ترمز میکنید و خودرو با تاخیر متوقف میشود , مواجه شدید در این صورت نیز باید لنت ترمز خودریتان را تعویض کنید زیرا نشانه از خرابی آن میدهد و نکته دیگر که در سنجش سلامت لنت ترمز ها وجود دارد این امر است که اگر ترمز دستی از خود عملکرد مطلوبی نشان نداد به این معناست که زمان تعویض لنت ترمز فرا رسیده است. با توجه به توضیحاتی که در باب لنت ترمز بیان شد , حتما بررسی این قطعه را در صدر لیست بگذارید تا آن را فراموش نکنید.

 

6 . اطمینان از سالم بودن باتری خودرو

یکی از مهم ترین قطعاتی که در خودرو وجود دارد باتری است که هرگونه ایراد در آن میتواند شمارا در وسط راه بگذارد پس از سطح شارژ آن اطمینان حاصل کنید و این کار را با وسیله هایی مانند دستگاه سنجش ولتاژ یا ولت متر امتحان کنید که در مقاله ای با عنوان " دلایلی که موجب خالی شدن باتری خودرو میشوند " به آن پرداخته ایم.

 بررسی باتری خودرو در هنگام سفر

7 . تمیزی فیلتر هوا

یکی دیگر از قطعاتی که باید قبل از سفر به آن توجه شود فیلتر هوا در خودرو است. یکی از کارهای ضروری ای که باید قبل از سفر به آن توجه کنید مسدود بودن یا نبودن فیلتر هوا می باشد که در صورت مسدود بودن آن یا کثیف بودن آن اقدام به تعویض آن کنید.

 

8 . بررسی روغن موتور

از سطح روغن موتور در خودرویتان مطلع شوید و در صورت کم بودن از حد استاندارد , باید یا اقدام به تعویض آن کنید یا به مقدار موجود به اندازه کافی روغن موتور اضافه کنید و توجه داشته باشید که برای این کار باید به یک تعویض روغنی مراجعه کنید و نکته دیگر در این باره که وجود دارد این است که حتما از روغن موتور مرغوب استفاده کنید.