ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
بررسی مشخصات خودروی هیوندای سوناتا هیبریدی
نویسنده : Melika Piri

بررسی مشخصات خودروی هیوندای سوناتا هیبریدی

 

 

اگر علاقه مند به خودروهای کره ای هستید , احتمالا نام شرکت خودروسازی هیوندا به گوشتان رسیده که یکی از شرکت های خودروسازی محبوب می باشد که در بازار ایران نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است  که یکی از شناخته ترین محصولات آن در بازار کشورمان , خودروی هیوندای سوناتا می باشد که در نسل های مختلفی در بازار جهانی حضوری موفق داشته که حتی در بازار کشورمان نیز طرفداران زیادی دارد و نسل پنج , شش و نسل هفتم نسل هایی هستند که از هیوندای سوناتا در بازار ایران به فروش رسیده و به طور کل از هیوندای سوناتا 8 نسل مدل خودرو به تولید و فروش جهانی رسیده است . در این مقاله قصد داریم به خودروی هیوندا سوناتا هیبرید بپردازیم که یکی از محبوب ترین نسل های هیوندا سوناتا میباشد و در بازار جهانی سروصدای زیادی به پا کرده است که هفتمین نسل از هیوندا سوناتا میباشد و با کد LF در بازار کشورمان شناخته میشود . در این مقاله ما را همراهی کنید تا به هفتمین نسل هیوندای سوناتا یعنی خودروی سوناتای هیبرید بپردازیم و با این سدان زیبا بیشتر آشنا شویم .

 بررسی خودروی هیوندا سوناتا هیبریدی

مشخصات فنی خودروی هیوندا سوناتا هیبریدی

خودروی هیوندا سوناتا هیبریدی در بازار جهانی با پیشرانه های متفاوتی عرضه میشود اما پیشرانه ای که در اختیار نسخه وارد شده به کشورمان قرار گرفته , پیشرانه 2 لیتری بنزینی می باشد که قادر به تولید 156 اسب بخار قدرت است و گشتاور آن نیز به 189 نیوتن متر میرسد. همچنین این پیشرانه در کنار خود از یک موتور برقی نیز برخوردار است که حداکثر قدرت آن معادل 51 اسب بخار است و گشتاور آن نیز به 205 نیوتن متر میرسد و نیروی آن را از طریق یک گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک  به چرخ های جلویی خودرو منتقل میشود . همچنین باتری ای که برای این موتور در نظر گرفته شده از نوع لیتیم آیون می باشد قابلیت ذخیره انرژی الکتریکی را درون خود دارد . یکی از نکات قابل توجه در این خودرو به مصرف سوخت آن ارتباط میکند و میتوان گفت که خودروی هیوندا سوناتا هیبرید در دسته خودروهای کم مصرف قرار دارد چرا که مصرف سوخت این خودرو در هر 100 کیلومتر معادل 5.6 لیتر می باشد و استاندارد آلایندگی این خودرو یورو 5 اعلام شده است . همچنین حداکثر سرعتی که این سدان زیبا میتواند در اختیار راننده خود قرار دهد 192 کیلومتر بر ساعت می باشد و برای رسیدن به شتاب صفر تا صد تنها نیازمند به 9.3 ثانیه است . به طور کل میتوان گفت که تولید کنندگان کره ای برای این خودرو مشخصات بسیار مناسبی در نظر گرفته اند چرا که خودروی سوناتا هیبریدی در طی تست های تجربی و عملکردی توانسته عملکرد بسیار مناسبی را در زمینه هایی همانند فرمانپذیری , عملکرد ترمزها و هندلینگ از خود به نمایش بگذارد .

 مشخصات فنی خودروی هیوندا سوناتا هیبریدی

طراحی بدنه خودروی سوناتا هیبریدی

 خودروی هیوندا سوناتا هیبریدی در دسته خودروهای سدان نیمه لوکس قرار دارد که بی شباهت به خودروی آزارا نیست . درواقع طراحان , این خودرو را به گونه ای طراحی کرده اند که توانسته حس ظاهری آرام در قالب گربه ای وحشی به مخاطب القا کند و توانسته در زمینه طراحی , حرفی برای گفتن داشته باشد چرا که با دقت به جزییات این خودرو میتوان متوجه دقت و حساسایت طراحان برای طراحی این خودرو شد . در نمای جلویی این خودرو شاهد جلوپنجره ای با طراحی چند ضلعی هستیم که از نوار های نفره ای رنگ برخوردار است که به نسبت مدل 2017 این خودرو کمی بزرگتر ظاهر شده است . از دیگر نکات این خودرو میتوان به آرایش منظم چراغ های خودرو در کنار هم اشاره نمود که با ترکیب کاپوت , هارمونی زیبایی را برای مخاطب خود رقم زده است . در نمای جانبی این خودرو شاهد خطی صاف هستیم که از بالای گلگیر شروع شده و تا چراغ های عقب امتداد پیدا کرده و در قسمت در های خودرو حجم دهی به صورت ظریف و زیبایی کار شده است که نمای جانبی این خودرو را تشکیل میدهد . همچنین در قسمت عقبی خودرو نیز شاهد چراغ های LED و آنتن های کوسه ای هستیم که موجب زیبایی نمای عقبی این خودرو شده است . به طور کل میتوان گفت که این خودرو در دسته خودروهای جذاب بازار قرار دارد که واسطه طراحی ای که از آن برخوردار است , توانسته محبوبیت بسیاری را برای خود رقم بزند .

 طراحی بدنه خودروی سوناتا هیبریدی

کابین داخلی هیوندای سوناتا هیبریدی

با توجه به کابین داخلی دیگر نسل های هیوندای سوناتا میتوان گفت که کابین داخلی هیوندای سوناتا هیبریدی تفاوت چندانی با دیگر نسل های خود نداشته و فقط بعضی از اجزای آن کمی تغییر پیدا کرده برای مثال دکمه ها و کلید های کنترلی تغییراتی پیدا کرده و به روز شده اند و افزایش کیفیت نیز داشته اند . با توجه به شباهت کابین این خودرو به دیگر نسل های خود میتوان گفت که از کیفیت و آرگونومی بالاتری برخوردار است که یک نکته مثبت برای کابین داخلی این خودرو به حساب می آید و میتوان گفت که کابین این خودرو به گونه ای طراحی شده که تمام ادوات کابین به راحتی در دسترس قرار میگیرد . از نکات دیگر کابین این خودرو میتوان به فضای آن اشاره نمود که طراحان این خودرو فضایی برای 4 فرد بزرگسال درنظر گرفته اند و این امر موجب شده که هیوندای سوناتا هیبریدی به یک سدان خانواده ای تبدیل شود .

 کابین داخلی هیوندای سوناتا هیبریدی

آپشن ها و امکانات خودروی هیوندای سوناتا هیبریدی

خودروی هیوندای سوناتا هیبریدی در سه نسخه عرضه میشود که آپشن ها و امکانات در هر کدام از این نسخه ها متفاوت است که در این بخش ما به آپشن ها و امکانات مدل فول این خودرو خواهیم پرداخت . از امکانات و آپشن های این خودرو میتوان به گرمکن صندلی جلو و عقب , سنسور پارک جلو و عقب , دوربین دید عقب , سیستم هشدار نقطه کور , ترمز ضد قفل , سیستم ایمنی EBD  ESC VSM, ترمز جلو و عقب دیسکی , کیسه هوای راننده و سرنشین جلو جانبی و پرده ای , سیستم صوتی با مانیتور 8 اینچی لمسی , نویگیشن , درگاه USB , رینگ 17 اینچی , روکش چرمی صندلی ها , سیستم کمک در شیب HAC , سیستم استارت دکمه ای , آینه الکتروکرومیک , سقف پانوراما , آینه های جانبی برقی , سردکن صندلی جلو , حافظه برای صندلی راننده , چراغ های زنون , کروز کنترل , دوربین عقب , ترمز برقی , سه حالت رانندگی برای راننده ECO  و  SPRTو NORMAL , سنسور باران اشاره نمود .