ورود کاربر
به خاطر سپردن
رمز عبور خود را فراموش کرده اید ؟
ثبت نام
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید
سبد خرید
عکس محصول نام محصول تعداد قیمت حذف
مبلغ قابل پرداخت
0
تکمیل اطلاعات پرداخت
شیوه پرداخت
هیوندای i10 خودرو ای مقرون به صرفه برای خرید !
نویسنده : Melika Piri

هیوندای i10 خودرو ای مقرون به صرفه برای خرید !

 

 

برند خودروی هیوندای برندی معروف در نقاط جهان به ویژه در کشور ایران است که بسیاری از ایرانیان , صاحب خودروهای این برند خودروسازی می باشند . اولین خودروی شرکت هیوندای در سال 95 بود که توسط شرکت کرمان موتور با امضای قرارداد با شرکت خودروسازی هیوندای مورد مونتاژ قرار گرفت و اولین خودرو از شرکت هیوندای وارد خط تولید ایران شد که  این خودرو در سال 95 وارد مرحله تولید و فروش شد و پس از گذشت یکسال , به دست صاحبان خود رسید . درواقع مدل هیوندای i10 ارزان ترین و کوچک ترین خودروی این شرکت خودروسازی می باشد و شاید برایتان جالب باشد که بدانید که خودروی هیوندای i10 اولین مدل مونتاژی این برند خودروسازی است که به عنوان خودروای اقتصادی و مقرون به صرفه در بازار ایران شناخته میشود . در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی خودروی هیوندای i10  بپردازیم , درصورت تمایل ما را در این مقاله همراهی کنید تا بیشتر با این خودروی کره ای آشنا شویم .

 

مشخصات خودروی هیوندای i10

مشخصات خودروی هیوندای i10

شرکت کره ای هیوندای برای کوچک ترین محصول خود یک پیشرانه ای کوچک با ظرفیت 1.2 لیتر تنفس مصنوعی 4 سلیندری در نظر گرفته که قادر به تولید 86 اسب بخار قدرت است و گشتاور آن نیز به 121 نیوتن متر میرسد . همچنین این خودرو نیروی تولیدی توسط موتور را از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلوی خودرو ارسال میکند و موجب حرکت خودرو میشود . با توجه به مشخصاتی که از این خودرو بیان شد طبیعی است که شما با خودروای تیز و چالاک سرو کار ندارید برای همین نباید از این خودرو انتظار شتاب شگفت انگیزی داشت . این خودرو برای رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر نیازمند 14 ثانیه میباشد و حداکثر سرعت آن 166 کیلومتر بر ساعت می باشد . همچنین مصرف سوخت این خودرو در هر 100 کیلومتر به 5.9 لیتر میرسد که با توجه به ابعاد خودرو این میزان مصرف دور از انتظار نیست .

 

بررسی طراحی خودروی هیوندای i10

بررسی طراحی خودروی هیوندای i10

خودروی i10 در دسته خودروهای هاچ بک شهری قرار دارد که اغلب خودروهای که هاچ بک کوچک هستند طراحی هیجان انگیزی ندارند و اغلب جذابیت خاصی برای مخاطب خود ندارند اما خودروی هیوندای i10 در دسته این نوع هاچ بک ها نیست و با توجه به طراحی که برخوردار است , از چهره ای اسپرت و خشن بهره میبرد که موجب جذابیت این هاچ بک ژاپنی شده  است . همچنین نکته مورد توجهی که کمتر در خودروهای هاچ بک میبینیم , خطوط برجسته  و زوایای تیز بر روی بدنه می باشد که استفاده از این خطوط , زیبایی هیوندای i10 را دو چندان کرده . در نمای جلویی این خودرو شاهد ترکیب کاپوت و جلوپنجره بزرگ هستیم که هارمونی جذابی را برای نمای جلویی خودرو رقم زده است اما این زیبایی شامل نمای عقبی این خودرو نمی شود و طراحان برای قسمت پشتی این خودرو طراحی خاصی را در نظر نگرفته اند . به طور کل میتوان گفت که طراحان با توجه به اقتصادی بودن این خودرو , توانسته اند ظاهری زیبا را برای این خودرو رقم بزنند .

 

کابین داخلی خودروی هیوندای i10

کابین داخلی خودروی هیوندای i10

با اولین حضور در کابین خودروی هیوندای i10 حسی تلفیقی از طراحی مدرن و کلاسیک خواهید داشت که هارمونی زیبایی را در خودرو ایجاد نموده که میتواند برای شما جذاب باشد . از جزییات کابین این خودرو میتوان به فرم سه شاخه فرمان خودرو اشاره نمود که علاوه بر خوش دست بودن , زیبایی جالبی را به کابین خودرو بخشیده است. همچنین صندلی های این خودرو برخلاف دیگر محصولات هیوندای که از روکش چرمی برخوردار هستند , از روکش پاره ای برخوردار است اما با این حال به شکل راحت و ارگونومیک طراحی شده اند که راحتی سرنشینان در خودرو را فراهم میکند . از دیگر نکات در کابین خودرو میتوان به جنس متریال استفاده شده در خودرو اشاره نمود که طراحان این خودرو از متریالی با کیفیت مطلوب استفاده نموده اند که موجب رضایت مشتریان خود نیز شده است . نکته قابل توجهی که میتواند موجب نارضایتی افراد در کابین این خودرو شود , کمبود فضا برای سرنشینان خودرو می باشد که میزان فضای کابین میتواند فضای راحتی برای افراد قد بلند نباشد . همچنین طراحان این خودرو تنها 218 لیتر گنجایش برای فضای صندوق بار در نظر گرفته اند که فضای ناکافی برای وسایل سفر ی باشد .

 

 

آپشن و امکانات خودروی هیوندای i10

آپشن و امکانات خودروی هیوندای i10

از لحاظ آپشن و امکانات رفاهی میتوان گفت که شرکت خودروسازی هیوندای برای کوچک ترین خودروی خود تنها به امکانات و آپشن های ضروری بسنده کرده است و خبری از آپشن های متعددی در این خودرو نیست اما با این وجود این خودرو از آپشن های مناسبی برخوردار است . از آپشن ها و امکانات رفاهی این خودرو میتوان به کروز کنترل , کنترل ایستایی در سربالایی , کنترل پایداری , سنسور فشار باد تایر , ترمز ضد قفل ABS , دیلایت , چراغ های مه شکن جلو و عقب , رادار تغییر لاین , رادار تصادف از جلو , توزیع نیروی الکترونیکی نیروی ترمز EBD , تغییر زاویه چراغ ها , فرمان برقی حساس به سرعت , بلوتوث , درگاه USB , 2 کیسه هوا , سیستم صوتی با 4 اسپیکر , سیستم استارت دکمه ای , سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک , روکش پارچه ای صندلی , پریز12 ولت , صندلی های 6 و 4 حالته جلو با تنظیمات دستی , آینه وسط الکتروکرومیک و آینه های جانبی با تنظیم برقی و گرمکن اشاره کرد .